Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 21 Mei. 2025, 18:36 Onderwerp: Uitlaat, de buizen van KTM |
|
|
Grote Dank aan Markvb749 voor de set.
-voorbocht met enige echte roest de eerste 15cm tegen het blok. Wat na een maand al opduikt denk ik.
-achterbocht zag er slechter uit, maar blijkt eerder aangekoekte zooi te zijn, poetst makkelijk weg.
-h-pijp is als nieuw, behalve uiteraard tussen de ophangbeugel, waar de blink er al af is.
Extra bescherming zou geen kwaad kunnen denk ik dan, straks zijn ze ook tweedehands op. Kom ik online VHT uitlaatlak tegen. En Primer.
Zouden bestand zijn tegen 1000°C en dient gebakken te worden. Mooi beschreven op de site hoe dat kan op de motor.
Allemaal mooi, maar de pijpjes kregen van KTM dat glanslaagje. Gaat die primer daar op houden, eens geschuurd en ontvet, Of moet ik doorgaan tot de glans eraf is? Alle ervaringen en adviezen welgekomen. |
|
Naar boven |
|
 |
Jan F.
|
Geplaatst: Wo, 21 Mei. 2025, 18:55 Onderwerp: |
|
|
Je kunt ook ouderwetse kachel zwart gebruiken.
Groet, Jan |
|
Naar boven |
|
 |
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 172 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Zo, 25 Mei. 2025, 19:40 Onderwerp: Re: Uitlaat, de buizen van KTM |
|
|
Blackbert schreef: | Grote Dank aan Markvb749 voor de set.
-voorbocht met enige echte roest de eerste 15cm tegen het blok. Wat na een maand al opduikt denk ik.
-achterbocht zag er slechter uit, maar blijkt eerder aangekoekte zooi te zijn, poetst makkelijk weg.
-h-pijp is als nieuw, behalve uiteraard tussen de ophangbeugel, waar de blink er al af is.
Extra bescherming zou geen kwaad kunnen denk ik dan, straks zijn ze ook tweedehands op. Kom ik online VHT uitlaatlak tegen. En Primer.
Zouden bestand zijn tegen 1000°C en dient gebakken te worden. Mooi beschreven op de site hoe dat kan op de motor.
Allemaal mooi, maar de pijpjes kregen van KTM dat glanslaagje. Gaat die primer daar op houden, eens geschuurd en ontvet, Of moet ik doorgaan tot de glans eraf is? Alle ervaringen en adviezen welgekomen. |
Blij dat je blij bent
Als het chroom eraf moet: plastic emmer halfvol met water en 1 liter zoutzuur, pijpen effe in en regelmatig checken tot het chroom eraf is, gaat super easy, wel bij blijven anders heb je geen pijpen meer
Nadien goed afspoelen met water! _________________ Echte perfectie schuilt in het toelaten van enige imperfectie |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 26 Mei. 2025, 9:11 Onderwerp: Re: Uitlaat, de buizen van KTM |
|
|
Markvb749 schreef: |
Als het chroom eraf moet: plastic emmer halfvol met water en 1 liter zoutzuur..... |
De maffia kan van u nog iets leren!
Volgens mij zijt gij toch een heel a-typische manager, lol  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Koeno
Geregistreerd op: 22-9-2021 Berichten: 103 Woonplaats: Haaltert (België)
|
Geplaatst: Ma, 26 Mei. 2025, 15:13 Onderwerp: |
|
|
Alleszins een zeer Problem Solving Manager....
Alles is op te lossen.... met genoeg zoutzuur.... _________________ - It's a basic truth of the human condition, that everybody lies. The only variable is about what - |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 26 Mei. 2025, 21:55 Onderwerp: Re: Uitlaat, de buizen van KTM |
|
|
Markvb749 schreef: |
Als het chroom eraf moet: plastic emmer halfvol met water en 1 liter zoutzuur, pijpen effe in en regelmatig checken tot het chroom eraf is, gaat super easy, wel bij blijven anders heb je geen pijpen meer
Nadien goed afspoelen met water! |
Hoe krijg ik zo'n buis in een halve emmer water?
Fleske HCl uit de DHZ.
Afspoelen waar het onkruid hardnekkig is .
Resultaat komt hier terecht, bedankt. |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|