lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

LC4 SUPERMOTARDWIELTJES IN LC8

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
erik



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 20
Woonplaats: WUUSTWEZEL BELGIE

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 14:26    Onderwerp: LC4 SUPERMOTARDWIELTJES IN LC8 Reageer met quote

hallo,ik heb lc4 supermotardwielen in mijn lc8 superenduro gezet,de reden is dat je deze tweedehands voor een schappelijke prijs kan kopen,het voorwiel past er zo in,wel moet je de remschijf overzetten,de busjes kunnen blijven zitten die zijn hetzelfde, voor het achterwiel moet je een aanpassing doorvoeren daar de naaf van de lc4 smaller is.De asdikte die in de lagers gaat,wel zonder de lc4 bussen,is hetzelfde als bij de lc8,ik heb nu gewerkt met lagerbussen die tegen de lagers drukken en niet in de lagers gaan dus zoals bij de lc8 aan de remzijde,dit ga ik nog wel aanpassen aan tandwielzijde door er een ander lager in te zetten met een grotere binnendiameter,dan kan je een bus maken die in het lager gaat,dit is in principe niet nodig maar misschien wel iets sterker,je krijgt een beter draagvlak op het lager.Voor het tandwiel en de remschijf maak je een tussenschijf,de maten en hoe het eruit ziet zie je op de tekening en de foto's.De remschijf en tandwiel gebruik je van de lc8.De wielen zijn zeker sterk genoeg voor de PK's van de lc8,wij reden in het wk zijspancross met een KTM blok eencilinder tweetakt 780cc met dezelfde wielen en hebben nooit problemen gehad;de wielen die je op de foto's kan zien zijn te koop.Ik moet wel zeggen dat het voorwiel geen 17" is maar een 16.5",hier kan je echter moeilijk goede straatbanden voor vinden,dat is dan ook de reden van verkoop.Groetjes Erik,sorry maar hoe kan ik foto's op dit forum krijgen het lukt me niet,ik ben niet zo een computerheld


superenduro 001.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  162.98 KB
 Weergegeven:  1069 keer

superenduro 001.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 20:48    Onderwerp: Reageer met quote

Knap thumbsup

En hoe rijdt dat nu huh2
Geen instabiliteit op hoge snelheid smug

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
G-Spot



Geregistreerd op: 18-7-2006
Berichten: 135
Woonplaats: Huizen

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 21:01    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm wel veel werk om ze te wisselen, lijkt me...

Ik heb van originele SE naven een setje 17 " laten spaken.

Doordat ik de preload van de achterveer iets heb laten zakken komt de motor wat lager en krijg je een iets grotere naloop waardoor de rechtuitstabiliteit wat beter is geworden (ook offroad op de originele velgen)

Maar een extra set velgen inc. schijf, tandwiel, banden e.d kost al gauw 2000 euri.
Maar ze zijn best snel om te zetten.

_________________
Nieuwe CV-ketel nodig ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
erik



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 20
Woonplaats: WUUSTWEZEL BELGIE

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 22:02    Onderwerp: wieltjes Reageer met quote

wat betreft de rechtuitstabiliteit ,de vork zo hard mogelijk en achter iets zachter dan is het wel beter,als je niet te gek doet 140-150km/u,is het standaard ook wel te doen,ik ben voor een kleine 700€ gesteld,moet nog wel een setje remschijven en andere banden kopen,maar dan zit ik nog lang niet aan 2000€,groetjes Erik


superenduro 004.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  146.32 KB
 Weergegeven:  1087 keer

superenduro 004.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
dukerider



Geregistreerd op: 21-8-2005
Berichten: 566
Woonplaats: wuustwezel Belgie

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn die foto's genomen bij Jan B. in de werkplaats huh2
Aan het aantal BMW's te zien pleased

_________________
RON



'17 1090R



Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
erik



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 20
Woonplaats: WUUSTWEZEL BELGIE

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Jan. 2007, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

inderdaad die zijn bij jan genomen sinds enkele maanden komen er ook meer en meer ktm rijders,die we dan ook zo goed mogelijk proberen te helpen,hierbij voeg ik nog de maten voor de verbouwing van de wieltjes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
erik



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 20
Woonplaats: WUUSTWEZEL BELGIE

BerichtGeplaatst: Za, 13 Jan. 2007, 20:24    Onderwerp: wielen Reageer met quote

sorry,maar ik krijg de tekeningen niet vestuurd


superenduro 006.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  181.65 KB
 Weergegeven:  1064 keer

superenduro 006.jpg



superenduro 009.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  168.49 KB
 Weergegeven:  1066 keer

superenduro 009.jpg



superenduro 008.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  180.3 KB
 Weergegeven:  1078 keer

superenduro 008.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
PieterD



Geregistreerd op: 26-7-2009
Berichten: 15
Woonplaats: Belgie

BerichtGeplaatst: Vr, 30 Apr. 2010, 14:19    Onderwerp: Reageer met quote

Voor de SE rijders die SM velgen willen heb ik goed nieuws, ik heb namelijk SM wielen tekoop (EXCEL) voor de SE met tandwiel en remschijven, in heel goede staat (staan ook nog banden op), en aangepaste bussen.

Verkoop de velgen omdat ik naast mijn SE een 990 sm staan heb en ik met de SM velgen voor de SE niets meer kan doen.

Je kan foto's zien op www.kapaza.be bij motoren, onderdelen KTM.

Voor de set SM velgen vraag ik voor de volledige set 950euro, wat heel redelijk is (kan je de SE snel omvormen tot SM).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif