Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
|
Geplaatst: Di, 26 Nov. 2024, 17:08 Onderwerp: Alarm uitbouwen om sluipverbruik te zoeken |
|
|
In de zoektocht naar een sluipverbruiker (6mah constant) is het alarm een mogelijke kandidaat
De batterij is leeggetrokken na 4 dagen, met of zonder merk batterij
hoe kan ik dit alarm afschakelen/uitbouwen om te testen ?
Alle accessoires zitten achter een aan/uitknop
Ik quote een technieker vriend : "'t Is toch die zekering die we uitgetrokken hebben, waarna het stroomverlies weg was. Er zitten nog wel wat componenten op dat circuit, maar door het pulserende effect denk ik meteen aan het alarm. Ik kan mij geen andere component voor de geest halen die een licht pulserend stroomverbruik heeft behalve een alarm..."
Dus : howto ?? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 26 Nov. 2024, 23:19 Onderwerp: Re: Alarm uitbouwen om sluipverbruik te zoeken |
|
|
petervdc schreef: | In de zoektocht naar een sluipverbruiker (6mah constant) is het alarm een mogelijke kandidaat
De batterij is leeggetrokken na 4 dagen, met of zonder merk batterij
|
6mAh levert dus 6Ah op na 1000 uur ... =~41 dagen.
je accu is 14Ah, dus na een dikke maand is je accu nog 2/3 vol, das genoeg om te starten.
ergo: iets klopt er niet in je aanname.. die 6mAh kan niet verklaren dat de batterij leeg is na 4 dagen. (~100h => 0.6Ah uit een 14Ah accu) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Wo, 27 Nov. 2024, 11:03 Onderwerp: |
|
|
Er zijn nog wat zaken die continu op accu spanning staan hoor. Dashboard (klok) Computer dacht ik ook met een draadje.
Alarm (factory) kan los als je de dummy stekker terugplaats, verder is de in/uitbouw niet heel moeilijk. als het aftermarket is: trek de soldeerbout maar uit de kast.. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 27 Nov. 2024, 11:39 Onderwerp: Re: Alarm uitbouwen om sluipverbruik te zoeken |
|
|
Dr_Bean schreef: |
ergo: iets klopt er niet in je aanname.. die 6mAh kan niet verklaren dat de batterij leeg is na 4 dagen. (~100h => 0.6Ah uit een 14Ah accu) |
Wel, dan zal het meer zijn, de batterij is plat na 4 dagen... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
TooBigTooHeavy

|
Geplaatst: Wo, 27 Nov. 2024, 11:54 Onderwerp: |
|
|
Lekstroom gemeten met een goeie amperemeter tussen minpool accu en -kabel? Dus kabel los van de accu? |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 27 Nov. 2024, 12:17 Onderwerp: |
|
|
TooBigTooHeavy schreef: | Lekstroom gemeten met een goeie amperemeter tussen minpool accu en -kabel? Dus kabel los van de accu? |
Ja zo gedaan, en die technieker zei dat het in de bcm zat, en zijn idee was het alarm _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Vr, 21 Mrt. 2025, 21:23 Onderwerp: |
|
|
De dealer heeft het alarm fysiek afgekoppeld.
En ze denken dat het stroomverlies bij de offroad dongle zit (die er nu ook af is).
Hij zei dat bij Ducati er ook iets dergelijks is
Dat zat er op bij aankoop, iets om de abs settings te bewaren na stilleggen motor
Ik ben heel benieuwd nu of dit iets verandert _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
|