Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 21 Apr. 2024, 10:58 Onderwerp: lek in brandstoflijn ter hoogte van de carb : welke o-ringen |
|
|
Hoi,
waar de hoofdbrandstoflijn met een koperen elleboog aangesloten is op de achterste carb, heb ik een redelijk serieus lek.
Begrijp ik de technische tekening goed als daar drie O-ringen moeten komen?
Maar die zijn niet meer verkrijgbaar want er staat geen nummer meer bij? (zie "1")
Of vergis ik me en gaat het om "2" ?
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
169.78 KB |
Weergegeven: |
1502 keer |

|
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
691.36 KB |
Weergegeven: |
1496 keer |

|
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Jan F.
Geregistreerd op: 18-8-2021 Berichten: 38
|
Geplaatst: Zo, 21 Apr. 2024, 12:29 Onderwerp: |
|
|
Deze zijn bij KTM alleen in een komplete kit van Keihin te bestellen.
Als je ze eruit haalt kun je ze opmeten en bij een lokale afdichting shop halen.
Ook kun je een carburateur revisie bedrijf bellen.
Groet, Jan
|
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 21 Apr. 2024, 12:39 Onderwerp: |
|
|
Ondanks de afstand lijken uw en mijn fiets elkaar toch te besmetten.
Inderdaad enkel in compleet pakket dichtingen (zie die #1)
Die ringetjes moeten echt wel de juiste afmetingen hebben.
Ze moeten uiteraard benzinebestendig zijn.
Fun fact: de kruiskopschroeven doorheen de beugel zijn voorzien van rode loctite.
Het goeie nieuws: ik heb nog 8 van die oringen op voorraad.
(via een bedrijfje dat hydraulische toestanden maakt en herstelt)
Laatst aangepast door Blackbert op Zo, 21 Apr. 2024, 17:08, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 21 Apr. 2024, 12:57 Onderwerp: |
|
|
Jan, dergelijke revisiebedrijven zijn heel, heel dun gezaaid. Als je een goed adresje hebt dan hoor ik het graag.
Idem ivm de revisiekit, mocht je me een concreet onderdeel- of revisiekitnummer kunnen geven, dat zou wel fijn zijn want ik vind het niet.
@Bert, rode loctite, ik vermoedde al zoiets, hoe krijg je die overigens veel te zachte schroeven los?? Kun je de ringetjes deze middag nog brengen?
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 756 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 21 Apr. 2024, 13:04 Onderwerp: |
|
|
Op de post doen gaat nog lukken.
Het zijn FKM ringetjes, beter bestand tegen E10 dan de OEM NBR.
Maat: 6.1x1.3mm
Bouten lossen: warmeluchtblazer op de kop gericht, dan goed passende bit in de slagschroevendraaier. Met de carbset op de werkbank. Daarna nieuwe passende bouten met inbuskop gemonteerd.
Bron voor heel wat CVRD43 onderdelen: https://store.moto-lab.com/2854/ktm/950-adventure-s/2005
|
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 21 Apr. 2024, 13:09 Onderwerp: |
|
|
Perfect, ik heb ze alle vier losgetikt
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 21 Apr. 2024, 13:13 Onderwerp: |
|
|
Blackbert schreef: | Op de post doen gaat nog lukken.
Het zijn FKM ringetjes, beter bestand tegen E10 dan de OEM NBR.
Maat: 6.1x1.3mm
Bouten lossen: warmeluchtblazer op de kop gericht, dan goed passende bit in de slagschroevendraaier. Met de carbset op de werkbank. Daarna nieuwe passende bouten met inbuskop gemonteerd.
Bron voor heel wat CVRD43 onderdelen: https://store.moto-lab.com/2854/ktm/950-adventure-s/2005 |
Wel, je mag er dan zes opsturen naar het gekende adres
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Jan F.
Geregistreerd op: 18-8-2021 Berichten: 38
|
Geplaatst: Zo, 21 Apr. 2024, 14:09 Onderwerp: |
|
|
Muug,
Pakkingsetje carburateur: 60031099000GASKET SET KEIHIN 03
Schrik niet, € 111,80.
Gelukkig ben je nu al voorzien begrijp ik.
Groet, Jan
|
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 21 Apr. 2024, 14:44 Onderwerp: |
|
|
Jan F. schreef: | Muug,
Pakkingsetje carburateur: 60031099000GASKET SET KEIHIN 03
Schrik niet, € 111,80.
Gelukkig ben je nu al voorzien begrijp ik.
Groet, Jan |
Haaaaaa nu snap ik het! Alle "#" zitten in die set. Goed om te weten.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Tom_
Geregistreerd op: 8-12-2013 Berichten: 16
|
Geplaatst: Za, 8 Mrt. 2025, 21:50 Onderwerp: |
|
|
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik een oud topic weer omhoog kick, maar om nou een nieuwe aan te maken voor exact dezelfde vraag..
Bij mijn 950sm hetzelfde issue: bij een poging tot de eerste rit dit jaar liep de benzine in een rap tempo uit de luchtfilterhuis overloop slang bij stationair draaien. Iemand al goede ervaringen met een bestelling bij een Nederlandse shop?
https://www.technirub.nl/o-ringen-en-o-ring-snoeren/o-ringen-viton-80-shore-a/o-ring-6-07x1-3-mm-viton-fkm-80-shore-a.html
Technirub heeft deze ringen op hun site staan, zou neerkomen op 8.67 x 6.07 x 1.3 en zo te lezen ook brandstof bestendig, zou dat goed genoeg zijn voor deze toepassing? Carburateurs zijn al gedemonteerd, ik moet alleen nog op zoek naar een slagschroevendraaier dan kan ik ze zelf ook eens nameten.
|
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 10 Mrt. 2025, 11:55 Onderwerp: |
|
|
Dat lijkt toch overeen te komen met de maten die Blackbert hier gepost heeft op 21/4.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Tom_
Geregistreerd op: 8-12-2013 Berichten: 16
|
Geplaatst: Ma, 10 Mrt. 2025, 19:02 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ze gisteren besteld en kreeg vandaag bericht dat ze verzonden zijn, dus ik zal nog een update plaatsen voor de volgende die op zoek is.
Ik hoop dat ik het goede besteld heb want de o-ringen waren allemaal nog wel heel, nippels draaiden wel erg los in hun posities. Lastig als de tank en brandstofpomp gedemonteerd moeten worden om iets te kunnen zien.
|
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Di, 11 Mrt. 2025, 15:06 Onderwerp: |
|
|
Ziet er goed uit!
Viton is wat je wilt.
En Technirub is verder een zeer goede partij!
Had kan ook zijn dat je vlotter even is blijven hangen en het overlopen van je carburateurs voor de lekkage zorgde. Niet specifiek die o-ringen.
Al kan het zeker geen kwaad deze eens lekker in het vet te zetten en te vervangen!
Weet niet waar je vandaan komt maar een slagschroevendraaier heb ik hier wel liggen.
Tim - Motor Kampeer Winkel
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
 |
Tom_
Geregistreerd op: 8-12-2013 Berichten: 16
|
Geplaatst: Za, 15 Mrt. 2025, 21:21 Onderwerp: |
|
|
De beloofde update: de viton o-ringen uit mijn link passen goed! De lekkage is hiermee verholpen, en zoals timieh al aangaf kan je prima bij Technirub bestellen. Zondag besteld en op dinsdag in de bus
Slagschroevendraaier voor net geen 10 euro van de Hornbach hielp goed om de loctite schroeven los te krijgen, wel helemaal demonteren om de slagschroevendraaier goed te kunnen gebruiken op de werkbank.
Heb ook meteen de motorolie, filters, pakkingen en bougies vernieuwd nu er toch niet gereden werd dus hij staat helemaal klaar voor het betere weer.
|
|
Naar boven |
|
 |
|