lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Onverharde wegen in Nederland

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 725
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Mrt. 2024, 19:56    Onderwerp: Onverharde wegen in Nederland Reageer met quote

Net thuis uit Nederland. Vanaf Eersel de snelweg af, via Reusel naar Belgiƫ, Postel.
Ik zag overal zandwegen het veld of het bos inlopen. Sommige met een slagboom of paaltjes, andere gewoon open.
Heb wel eens in die buurt een stuk TET NL gereden, maar ik vraag me af waar je wel en niet mag komen met de motorfiets?

Is een weg zonder verbodsbord of slagboom of paaltjes zonder meer toegankelijk? Wat met single tracks (te smal voor een auto zeg maar)?

In Belgiƫ moet je uit het bos blijven en staan er voor de rest veel te veel borden die ons tegenhouden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr leo



Geregistreerd op: 2-8-2020
Berichten: 107

BerichtGeplaatst: Za, 16 Mrt. 2024, 12:15    Onderwerp: Reageer met quote

In de NL wegenwet staat dat elke weg (daaronder vallen ook paden) openbaar is als deze voor iedereen toegankelijk is. Een verbod geldt slechts als er een verbodsbord uit de C categorie staat (zo'n rond bord met rode rand), tekstborden hebben geen werking. Tot zover de theorie......handhavers hebben soms een andere mening.
_________________
Groet
Leo

=========
950 ADV S GO!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif