lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koude start vs warme start
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Juupke



Geregistreerd op: 12-1-2022
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Okt. 2023, 12:47    Onderwerp: Reageer met quote

Kleine aanvulling, net weer effe getest/gekeken.

Hele week niet aan de druppellader gehangen, gewoon in de garage (niet verwarmd).
12,6 motor uit.
Tijdens starten heel kort naar 7v en daarna heel kort 9v, motor slaat direct aan.
Laadspanning bij 5000 tpm 14,2v.

Wat zou normaal de spanning moeten zijn tijdens starten?

Kan ik dus concluderen dat accu aan einde van zijn latijn is wat betreft starten?
Advies dus nieuwe accu?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 725
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Okt. 2023, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

ik meen de antwoorden op je vragen al eens gelezen te hebben hoger in dit draadje.

DrBean: 9V is zowat het minimum.

En het einde van de accu is nabij. Zet de moto een nachtje buiten in de wind en je hebt kans dat hij niet meer start. Of gewoon wachten tot het nog wat kouder wordt.

Je kan die accu niet overtuigen om weer beter te worden door te blijven twijfelen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Ma, 23 Okt. 2023, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

Laadspanning lijkt oke Juupke, verder wat inderdaad al gezegd is, accu is hoofdverdachte.

Ik heb er een paar jaar een Yuasa YTZ14S in zitten, werkt prima.

https://www.nr1motor.nl/yuasa-ytz14s.html?motor=2460-2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 24 Okt. 2023, 7:50    Onderwerp: Reageer met quote

(ofschoon voormij ook de accu de hoofdverdachte is..)

mbt carb heaters (kleine kans dat dat je probleem is , maar ik zou het gewoon even uitsluiten door te kijken wat er op de ACC1 en ACC2-plugjes achter de koplamp is aangesloten.

in 2004 is de Carbheater er op gekomen.. dat doet KTM gewoon ergens midden in het jaar.. dus niet te zeggen of een 2004 het wel of niet heeft. Mijn 2004 heeft ze.

Garage test werkt daar niet voor: die worden dus via een thermostaatje (zwart blokje ook ergens achter de koplamp) aangeschakeld ALS het koud genoeg is... dus dat zal in een normale garage aan huis niet gebeuren.

Test: laat je motor toch nog maar een keer buiten staan in een koude nacht. MEET dan de accuspanning voordat je gaat starten (en tijdens start).

succes

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Juupke



Geregistreerd op: 12-1-2022
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Vr, 27 Okt. 2023, 20:39    Onderwerp: Reageer met quote

Op de ACC aansluitingen zit alleen een 12v aansluiting voor de druppellader, meer niet. Deze zit op de altijd aan acc (weet effe niet welke dat is).
Op de geschakelde acc zat toen ik de motor kocht een TomTom kabel maar die heb ik zelf verwijderd.

Heb er een nieuwe accu in gedaan (Yuasa), hopelijk is probleem hiermee opgelost, tijdens starten zakt de spanning nu tot 10-11v ipv 7v.

Bedankt voor jullie gerichte hulp, zeer gewaardeerd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif