Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Koeno
Geregistreerd op: 22-9-2021 Berichten: 71
|
Geplaatst: Vr, 29 Sep. 2023, 9:15 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Zuiniger en soepel kan dus (maar mag niet in nederland) door:
- kats verwijderen
- motor zonder O2 sensoren zo goed mogelijk afstellen (mapping maken), en dan de O2 sensoren inzetten voor het laatste beetje correctie, waarbij je een optimaal mengsel probeert na te streven (precies genoeg brandstof bij de lucht).
|
Kats heb ik al niet meer, want ik heb de Akra uitlaten, dus dat is sowieso al "gedaan".
Qua motor afstellen, wie weet er adressen in de buurt van van België die ervaring heeft met het afstellen van de ktm 990 adv?
Hier bij mij in de buurt heb ik wel MotoTech, maar ik weet niet in hoeverre zij echt ervaring hebben met een KTM 990 adv.
Ruud Fredriks Dynojet V.O.F. zie ik regelmatig passeren, dat is "maar" 1u30 rijden. |
|
Naar boven |
|
|
Koeno
Geregistreerd op: 22-9-2021 Berichten: 71
|
Geplaatst: Zo, 28 Jan. 2024, 19:11 Onderwerp: |
|
|
Dus:
Dobermann stainless steel headers mét O2-sensoren.
Akra dempers (mét DB-killers).
De originele luchtfilter;
zuber mapping (die iets leaner staat onder de 4500 toeren).
SAS nog aanwezig, maar in mapping uitgeschakeld.
O2 sensoren terug "aan" gezet in die zuber mapping.
Nadien een 15minuten reset gedaan.
Vandaag de eerste rit:
30km steenweg + 70tal km snelweg = 6,6liter op 100km verbruik.
Nadien deel 2 van de rit:
260km gereden waarvan meeste binnendoor = 6,1liter op 100km verbruik.
Reserve lampje ging branden op 253km.
op 261,4km gaan tanken en toen kon er 15,91liter in.
als ik juist reken is dat dus 1 op 16,42 voor onze Nederlandse vrienden?
dat is al pakken beter... Koeno is blij! |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 28 Jan. 2024, 19:47 Onderwerp: |
|
|
top.
veel beter gaat het niet worden denk ik.. anders dan door het gebruik van je rechterhand aan te passen misschien.
het blijft uiteindelijk een grote motorfiets met slechte stroomlijn en een blok met ~100pk per liter uit een V-twin, met fors korte slag. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Yor
Geregistreerd op: 24-12-2023 Berichten: 15
|
Geplaatst: Ma, 29 Jan. 2024, 9:34 Onderwerp: |
|
|
Koeno,
Kijk, dan zijn nog eens mooie waarden. Dat zou ik ook wel willen. Want 7.8 liter (1 op 13) vindt ik ook wat gortig. Ik ben wel benieuwd hoe de motor nu loopt ?
Mijn 990 ADV heeft Akrapovic dempers met DB-killers, een BMC luchtfilter als ik mij niet vergis. Ik denk de originele uitlaarbochten. Verder weet ik niet welke mapping er op staat en of O2 sensoren en SAS zijn uitgeschakeld. Deze zitten er nog wel allemaal op.
Kun je mij wat vertellen hoe de motor loopt ? Ik ben vooral benieuwd naar de lage en midden toerengebied.
ik hoor het graag. _________________ If you can't fix it with a hammer, use a bigger hammer ! |
|
Naar boven |
|
|
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by
|