lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Remschijven Motomaster

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1290 SA berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 23 Mei. 2023, 19:31    Onderwerp: Remschijven Motomaster Reageer met quote

Zowel op mijn 1190 als op mijn 1290 waren de originele remschijven na zo'n 30000 km niet meer recht, wat resulteert in onregelmatig remmen bij stapvoets rijden. Aan vervanging toe dus, maar gezien de originele blijkbaar prematuur krom worden vroeg ik me af of die van Motomaster misschien een kwalitatief alternatief zijn? En zijn de verschillende uitvoeringen (bloem, recht, flame,...) enkel esthetisch verschillend?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 23 Mei. 2023, 21:26    Onderwerp: Reageer met quote

opmerkelijk: zijn ze echt krom (dat zie je, dan zwabberen ze..), of zitten er dunne/dikke plekken in of ruwe plekken op?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1155
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Di, 23 Mei. 2023, 23:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ging ervan uit dat ze krom waren, maar nu je het zegt lijkt het inderdaad meer op ruwe of gladde plekken: ik heb niet het golvende gevoel in de remhendel dat typisch is voor kromme schijven. Het voelt eerder alsof de remschijf op bepaalde delen meer remkracht heeft dan op andere delen. Op snelheid merk je er niks van, maar bij zacht remmen bij stapvoets rijden (bijvoorbeeld rustig remmen tot stilstand voor een rood licht) remt de motor schokkerig. Wel vreemd dat dit zelfde gevoel ontstaan is bij zowel de 1190 als de 1290.
De remschijven uitgebreid schoonmaken en ontvetten lost trouwens niets op.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 25 Mei. 2023, 6:39    Onderwerp: Reageer met quote

ok ja. dat klinkt logisch.

(ik kan natuurlijk niet zien of dat bij jou ook zo is, maar:)

dat soort plekken ontstaan vaak doordat de motor een tijdje stil komt te staan (al bij een paar dagen..) met vocht tussen de rem-pads and de schijf. zeker als dit zout water is.

de schijf roest dan: dat rem je er heel snel weer af, maar de iets diepere pitting blijft bestaan, die vormt een ruwe plek die dan soms alleen maar erger wordt.

de moeilijkheid bij remschijven is: Een goede remschijf (met grip en met goede koeling) is van een staalsoort die roest... schijven die hier geen last van hebben (zoals bijv van Honda/Nissin), die van een soort rvs zijn, die remmer dan weer slechter en oververhitten sneller... KTM schijven zitten ergens in het midden.. maar roesten wel een beetje.

misschien helpt dat de condities aan te passen.

Als dat het geval is, kun je de remschijf wel re-conditioneren door hem op te schuren of heel dun af te draaien, maar dat is meestal geklooi en niet altijd succesvol.. dus niet aan beginnen zou ik zeggen.

er zijn zeker replacement schijven van andere merken die daar meer of minder last van hebben... persoonlijk zou ik dan naar een brembo-schijf gaan, maar voor de 1190 heb ik daar geen ervaring me. (voor de 950 waren de brembos goed voor alle natte en droge omstandigheden; stuk beter dan origineel)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Di, 12 Sep. 2023, 15:27    Onderwerp: Reageer met quote

De naaf ook al gecontroleerd?

Sommige mensen voelen een probleem bij de schijf wat soms ook bij de naven vandaan kan komen met de nieuwere types KTM's.

Veelal gebeurt er dan naven afdraaien en nieuwe (moto master/braking/brembo meestal) schijven erop.


Dit is wat ik veelal tegenkom bij klanten die nieuwe schijven monteren thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen 1290 SA Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag geen bestanden downloaden in die forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif