Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
TooBigTooHeavy

|
Geplaatst: Wo, 1 Mrt. 2023, 14:41 Onderwerp: 950 Adventure veerpoot links |
|
|
Poot begint elke keer opnieuw te lekken, ook na vervangen met originele glijlagers en seals. Misschien heeft of weet iemand wat liggen? |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Wo, 1 Mrt. 2023, 20:55 Onderwerp: |
|
|
Dat moet dan toch echt iets van een braampje of ruwe plek zijn. Ooit gekeken naar polijsten van de binnenpoot? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
TooBigTooHeavy

|
Geplaatst: Wo, 1 Mrt. 2023, 22:00 Onderwerp: |
|
|
Laatste keer dat ik de boel uit elkaar had heb ik daar wel op gelet, maar niks vreemds gezien. Of misschien toch weer zand oid tussen de keerringen. Binnenkort de boel maar eens uit elkaar slopen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 2 Mrt. 2023, 9:44 Onderwerp: |
|
|
keering gaat stuk omdat:
- beschadiging op de binnenpoot
- zand en zuil
- echt veel te veel speling op de vork (geleiders stuk/op)
- foute montage techniek
hoe lang zijn ze meegegaan en onder welke omstandigheden? ópnieuw' is een relatief begrip
als ie lekt omdat er NU zand tussen zit kun je dat vaak oplossen (nood!oplossing) door een velletje plastic te nemen (liefst vettig niet al te hard plastic), dat vouw je om de poot en steek je al draaiend heel voorzichtig tussen de keerring en de binnenpoot zodat je evt zand wat er tussen zit weg schraapt.
Een rede dat er snel zand in komt is dat er soms onderdruk in de poot kan ontstaat waardoor vuil naar binnen gezogen wordt. Dit is te voorkomen door op de vork ventieltjes te monteren en er een heel klein beetje luchtdruk op te zetten. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1591 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 2 Mrt. 2023, 12:06 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Een rede dat er snel zand in komt is dat er soms onderdruk in de poot kan ontstaat waardoor vuil naar binnen gezogen wordt. Dit is te voorkomen door op de vork ventieltjes te monteren en er een heel klein beetje luchtdruk op te zetten. |
Mijn ervaring met zulke ventieltjes is dat er lucht uit komt als ik er op druk. Dus al rijdend pompen de poten zichzelf vol met lucht. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 2 Mrt. 2023, 15:35 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Dr_Bean schreef: |
Een rede dat er snel zand in komt is dat er soms onderdruk in de poot kan ontstaat waardoor vuil naar binnen gezogen wordt. Dit is te voorkomen door op de vork ventieltjes te monteren en er een heel klein beetje luchtdruk op te zetten. |
Mijn ervaring met zulke ventieltjes is dat er lucht uit komt als ik er op druk. Dus al rijdend pompen de poten zichzelf vol met lucht. |
ja klopt.. en hoe komt die lucht er in ?
via de keringen dus :-/
daarom: direct na monteren precies dat beetje luchtdruk er schoon opzetten en je lost deel van het probleem op. Hoe meer druk, hoe harder de keerring zichzelf aandrukt tegen de binnepoot _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
TooBigTooHeavy

|
Geplaatst: Vr, 3 Mrt. 2023, 11:01 Onderwerp: |
|
|
Zo te zien is het precies een jaar geleden dat het ook aan het lekken was. Dat jaar veel offroad gereden dus ik ging er vanuit dat dat het probleem was. Afgelopen jaar wegens drukte niet zo heel veel offroad gereden, maar toch lekt het weer. Frappant is wel dat de motor al een maand of wat stil staat en zo ineens begint te lekken. Druk er al geen tijden meer afgelaten dus misschien is dat het probleem?
Wat bedoel je precies met foute montage techniek? Bedoel je het stukje met de keerringen op de binnenpoot zetten? Dus de scherpe rand afplakken met tape en voorzichtig met olie/vaseline de keerring er op duwen? |
|
Naar boven |
|
 |
Jules1970
|
Geplaatst: Zo, 5 Mrt. 2023, 0:09 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een complete vering van een 950 adventure liggen, voor en achter! stuur maar als je interesse hebt |
|
Naar boven |
|
 |
|