lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 Adventure veerpoot links

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 598

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Mrt. 2023, 14:41    Onderwerp: 950 Adventure veerpoot links Reageer met quote

Poot begint elke keer opnieuw te lekken, ook na vervangen met originele glijlagers en seals. Misschien heeft of weet iemand wat liggen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2716
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Mrt. 2023, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dat moet dan toch echt iets van een braampje of ruwe plek zijn. Ooit gekeken naar polijsten van de binnenpoot?
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 598

BerichtGeplaatst: Wo, 1 Mrt. 2023, 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Laatste keer dat ik de boel uit elkaar had heb ik daar wel op gelet, maar niks vreemds gezien. Of misschien toch weer zand oid tussen de keerringen. Binnenkort de boel maar eens uit elkaar slopen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 2 Mrt. 2023, 9:44    Onderwerp: Reageer met quote

keering gaat stuk omdat:
- beschadiging op de binnenpoot
- zand en zuil
- echt veel te veel speling op de vork (geleiders stuk/op)
- foute montage techniek

hoe lang zijn ze meegegaan en onder welke omstandigheden? ópnieuw' is een relatief begrip smiley

als ie lekt omdat er NU zand tussen zit kun je dat vaak oplossen (nood!oplossing) door een velletje plastic te nemen (liefst vettig niet al te hard plastic), dat vouw je om de poot en steek je al draaiend heel voorzichtig tussen de keerring en de binnenpoot zodat je evt zand wat er tussen zit weg schraapt.

Een rede dat er snel zand in komt is dat er soms onderdruk in de poot kan ontstaat waardoor vuil naar binnen gezogen wordt. Dit is te voorkomen door op de vork ventieltjes te monteren en er een heel klein beetje luchtdruk op te zetten.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1591
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 2 Mrt. 2023, 12:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:

Een rede dat er snel zand in komt is dat er soms onderdruk in de poot kan ontstaat waardoor vuil naar binnen gezogen wordt. Dit is te voorkomen door op de vork ventieltjes te monteren en er een heel klein beetje luchtdruk op te zetten.

Mijn ervaring met zulke ventieltjes is dat er lucht uit komt als ik er op druk. Dus al rijdend pompen de poten zichzelf vol met lucht.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 2 Mrt. 2023, 15:35    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
Dr_Bean schreef:

Een rede dat er snel zand in komt is dat er soms onderdruk in de poot kan ontstaat waardoor vuil naar binnen gezogen wordt. Dit is te voorkomen door op de vork ventieltjes te monteren en er een heel klein beetje luchtdruk op te zetten.

Mijn ervaring met zulke ventieltjes is dat er lucht uit komt als ik er op druk. Dus al rijdend pompen de poten zichzelf vol met lucht.


ja klopt.. en hoe komt die lucht er in ?
via de keringen dus :-/

daarom: direct na monteren precies dat beetje luchtdruk er schoon opzetten en je lost deel van het probleem op. Hoe meer druk, hoe harder de keerring zichzelf aandrukt tegen de binnepoot

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 598

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Mrt. 2023, 11:01    Onderwerp: Reageer met quote

Zo te zien is het precies een jaar geleden dat het ook aan het lekken was. Dat jaar veel offroad gereden dus ik ging er vanuit dat dat het probleem was. Afgelopen jaar wegens drukte niet zo heel veel offroad gereden, maar toch lekt het weer. Frappant is wel dat de motor al een maand of wat stil staat en zo ineens begint te lekken. Druk er al geen tijden meer afgelaten dus misschien is dat het probleem?

Wat bedoel je precies met foute montage techniek? Bedoel je het stukje met de keerringen op de binnenpoot zetten? Dus de scherpe rand afplakken met tape en voorzichtig met olie/vaseline de keerring er op duwen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jules1970



Geregistreerd op: 1-9-2021
Berichten: 13
Woonplaats: Oudsbergen

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Mrt. 2023, 0:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een complete vering van een 950 adventure liggen, voor en achter! stuur maar als je interesse hebt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Koop en verkoop Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif