lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Zijn carbs voor een SMR 950 exact gelijk aan die voor Advent

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 19 Jan. 2023, 12:02    Onderwerp: Zijn carbs voor een SMR 950 exact gelijk aan die voor Advent Reageer met quote

Hoi,

ik kan misschien aan een set carbs geraken die bestemd waren voor een 950 SMR. Ongetwijfeld zullen die wel passen, het is immers hetzelfde blok, maar hoe zit het qua jetting, sproeiers, naalden... is dat één of één gelijk of moeten die SMR carbs toch nog "omgezet" worden naar de Adventure carb settings?

Paul

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 19 Jan. 2023, 12:22    Onderwerp: Reageer met quote

hoe dan ook, dat wil je voor montage controleren. hoe weet je anders of factory er nog wel in zit?

ik denk overigens dat de fabrieks setting gelijk is.

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 19 Jan. 2023, 12:40    Onderwerp: Reageer met quote

Jep. Daar heb je natuurlijk overschot van gelijk in.

Andere optie is om het asje uit een ongebruikte front carb te halen, en te transplanteren naar mijn rear carb. Maar dan moeten de puntjes van de schroefjes waarmee de gaskleppen op het asje bevestigd zijn, weggefreesd worden, want die zijn open geklopt. Plus, achteraf, moet er een manier gevonden worden om te vermijden dat diezelfde schroefjes los komen en samen met de gasklep in de verbrandingskamer verdwijnen. stars Of loctite op die plaats een goed idee is, weet ik niet zo.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 19 Jan. 2023, 23:41    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom zou je dat doen als je een nieuwe set hebt? Het is één op één gelijk dan zou je toch altijd de nieuwe monteren. Als je wilt gaan herstellen heb je geen andere set carburateurs nodig dat is bij een metaalbedrijf prima op te lossen met busjes of bredere asjes alles is goed te doen op een draaibank, ideaal is het misschien niet dat je deze delen niet nieuw kan bestellen als revisiekit maar alsnog zijn versleten carburateurs prima terug naar Nieuw te herbouwen.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Jan. 2023, 10:32    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Waarom zou je dat doen als je een nieuwe set hebt?

Ik heb die set nog niet. Ik denk zelfs dat die ergens in Amerika is, het is een contact via advrider. En ik krijg er geen respons meer van.

Maar daarnaast heeft iemand van dit forum me discreet gecontacteerd om te vragen of ik interesse heb in een ouwe front carb. Daarvan kan ik het asje recupereren. That's all voorlopig.

Een metaalbedrijf zoeken. Mja, misschien wel.

Verder blijft de vraag openstaan over het opnieuw vastzetten van de schroefjes van de gasklep.
- vastzetten met rode loctiite? Betrouwbaar?
- nieuwe schroefjes gebruiken en de punt opnieuw openkloppen? Geen idee hoe ik dat moet doen terwijl dat asje in de carb zit... shocked3

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Jan. 2023, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

hoewel locktite best betrouwbaar is zou ik ze als fabriek toch mechanisch bewerken. metaalbedrijf doet dat zonder moeite. als je het zelf wil doen, massief stalen pen er onder, drevel er op en een ferme tik.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Jan. 2023, 16:58    Onderwerp: Re: Zijn carbs voor een SMR 950 exact gelijk aan die voor Ad Reageer met quote

Muug schreef:
Hoi,

ik kan misschien aan een set carbs geraken die bestemd waren voor een 950 SMR. Ongetwijfeld zullen die wel passen, het is immers hetzelfde blok, maar hoe zit het qua jetting, sproeiers, naalden... is dat één of één gelijk of moeten die SMR carbs toch nog "omgezet" worden naar de Adventure carb settings?

Paul


overigens... staat in het WPH (rtfm dus...) gewoon de sproeier bezetting van de 950 adventure en de 950 SM/SMR (bij de technische data, wph2011).
Volgens het WPH zijn deze gelijk. maar het loont om effe na te kijken natuurlijk.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1492
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Feb. 2023, 11:19    Onderwerp: Reageer met quote

RTFM ben ik zeker van plan. Toch wat foto's ondertussen. Alle constructieve opmerkingen zijn ondertussen welkom. thumbsup

Ik heb dus van een Zuid-Afrikaanse Brit een setje carbs gekocht. Bovenop de aankoopprijs mocht ik nog eens 59.64 euro afdokken voor douane en taksen. stars

Afgaande op dit citaat "the Super Enduro (see photo by firebolter) has an extra set of carb vent hoses that run from a brass "L" on the opposite side of each carb to a "Y" and a single line out the snorkel and into the A/C cover. This is to provide proper function of the carb vent system in deep water crossings. Het citaat komt van hier: http://www.ktm950.info/how/Orange%20Garage/Emissions%20Equipment/canisterectomy.html .

Een ander verschil dat ik momenteel merk is de lengte van de veer die tegen de gasschuif drukt. Ze is langer en sterker. De gasschuif wordt dus krachtiger terug gedrukt. Iemand een idee wat dit in de praktijk kan betekenen?
Die twee veren hebben wel degelijk een verschillend onderdeelnummer
Adventure: 60031030000
Super Enduro: 63031030000



20230205_093724.jpg
 Beschrijving:
lengte verschil drukveer van gasschuiven
 Bestandsgrootte:  323.89 KB
 Weergegeven:  436 keer

20230205_093724.jpg



20230205_093435.jpg
 Beschrijving:
Extra verluchtingsbuisjes
 Bestandsgrootte:  318.46 KB
 Weergegeven:  444 keer

20230205_093435.jpg



_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 5 Feb. 2023, 12:11    Onderwerp: Reageer met quote

Eerste gedachte: minder last van stuiterende gasschuif bij heftige knippen.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif