Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1496 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 19 Jan. 2023, 12:02 Onderwerp: Zijn carbs voor een SMR 950 exact gelijk aan die voor Advent |
|
|
Hoi,
ik kan misschien aan een set carbs geraken die bestemd waren voor een 950 SMR. Ongetwijfeld zullen die wel passen, het is immers hetzelfde blok, maar hoe zit het qua jetting, sproeiers, naalden... is dat één of één gelijk of moeten die SMR carbs toch nog "omgezet" worden naar de Adventure carb settings?
Paul
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 19 Jan. 2023, 12:22 Onderwerp: |
|
|
hoe dan ook, dat wil je voor montage controleren. hoe weet je anders of factory er nog wel in zit?
ik denk overigens dat de fabrieks setting gelijk is.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1496 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Do, 19 Jan. 2023, 12:40 Onderwerp: |
|
|
Jep. Daar heb je natuurlijk overschot van gelijk in.
Andere optie is om het asje uit een ongebruikte front carb te halen, en te transplanteren naar mijn rear carb. Maar dan moeten de puntjes van de schroefjes waarmee de gaskleppen op het asje bevestigd zijn, weggefreesd worden, want die zijn open geklopt. Plus, achteraf, moet er een manier gevonden worden om te vermijden dat diezelfde schroefjes los komen en samen met de gasklep in de verbrandingskamer verdwijnen. Of loctite op die plaats een goed idee is, weet ik niet zo.
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 19 Jan. 2023, 23:41 Onderwerp: |
|
|
Waarom zou je dat doen als je een nieuwe set hebt? Het is één op één gelijk dan zou je toch altijd de nieuwe monteren. Als je wilt gaan herstellen heb je geen andere set carburateurs nodig dat is bij een metaalbedrijf prima op te lossen met busjes of bredere asjes alles is goed te doen op een draaibank, ideaal is het misschien niet dat je deze delen niet nieuw kan bestellen als revisiekit maar alsnog zijn versleten carburateurs prima terug naar Nieuw te herbouwen.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1496 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 20 Jan. 2023, 10:32 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Waarom zou je dat doen als je een nieuwe set hebt? |
Ik heb die set nog niet. Ik denk zelfs dat die ergens in Amerika is, het is een contact via advrider. En ik krijg er geen respons meer van.
Maar daarnaast heeft iemand van dit forum me discreet gecontacteerd om te vragen of ik interesse heb in een ouwe front carb. Daarvan kan ik het asje recupereren. That's all voorlopig.
Een metaalbedrijf zoeken. Mja, misschien wel.
Verder blijft de vraag openstaan over het opnieuw vastzetten van de schroefjes van de gasklep.
- vastzetten met rode loctiite? Betrouwbaar?
- nieuwe schroefjes gebruiken en de punt opnieuw openkloppen? Geen idee hoe ik dat moet doen terwijl dat asje in de carb zit...
_________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 20 Jan. 2023, 10:45 Onderwerp: |
|
|
hoewel locktite best betrouwbaar is zou ik ze als fabriek toch mechanisch bewerken. metaalbedrijf doet dat zonder moeite. als je het zelf wil doen, massief stalen pen er onder, drevel er op en een ferme tik.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6730 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 20 Jan. 2023, 16:58 Onderwerp: Re: Zijn carbs voor een SMR 950 exact gelijk aan die voor Ad |
|
|
Muug schreef: | Hoi,
ik kan misschien aan een set carbs geraken die bestemd waren voor een 950 SMR. Ongetwijfeld zullen die wel passen, het is immers hetzelfde blok, maar hoe zit het qua jetting, sproeiers, naalden... is dat één of één gelijk of moeten die SMR carbs toch nog "omgezet" worden naar de Adventure carb settings?
Paul |
overigens... staat in het WPH (rtfm dus...) gewoon de sproeier bezetting van de 950 adventure en de 950 SM/SMR (bij de technische data, wph2011).
Volgens het WPH zijn deze gelijk. maar het loont om effe na te kijken natuurlijk.
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Muug
Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1496 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2668 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 5 Feb. 2023, 12:11 Onderwerp: |
|
|
Eerste gedachte: minder last van stuiterende gasschuif bij heftige knippen.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|