lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

990 Adv benzineslang lekt bij gasklephuis

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 99
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Jan. 2023, 18:05    Onderwerp: 990 Adv benzineslang lekt bij gasklephuis Reageer met quote

Hallo allen,

Ik was dit weekend bezig met een klus aan mijn 2010 990 Adv waarvoor ik het gasklephuis moest loshalen, dus ook de benzineslang.
Nadat ik de boel weer had gemonteerd, pieste de motor benzine uit de overloop van het luchtfilterhuis.

Luchtfilterhuis geopend en bij het inschakelen van het contact drukte de brandstofpomp benzine tussen de slang en de aansluiting op het gasklephuis door. Vervolgens de de slang nog een centimeter verder op de aansluiting geschoven en toen was alles weer dicht.
Motor weer opgebouwd en gestart.
Na een halve minuut weer benzine uit de overloop slang - toen de motor maar teruggezet en de boel maar even gelaten.

Ik heb al even gezocht hier op het forum maar heb nog niet gevonden wat ik zoek.

Het is me duidelijk dat die aansluiting bij het gasklephuis niet meer goed wil dichten. Het spul is 13 jaar oud. Zou dat klemmetje lam zijn ? Zou de slang (ook) aan vervanging toe zijn ? Wat zijn jullie ervaringen ?
Ik heb vooral (sleutel)ervaring met motoren zonder brandstofpomp dus het is voor mij wat onwennig met zo'n brandstofslang onder druk.

Ik heb al even online gekeken maar als ik beide slangdelen nieuw koop ben ik 100 Euro verder.
Dat vind ik totaal geen probleem, ik wil dat het probleem goed opgelost wordt maar ik vroeg me af wat jullie kijk hierop is ?

_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Jan. 2023, 14:08    Onderwerp: Reageer met quote

Zit die aansluiting met een o-ring afgedicht?

(Sorry mij de 990 brandstof traject niet helemaal bekend).
Allicht een foto van waar het 'probleem' komt?

(stuk brandstofslang voor stuk minder dan 100euro heb ik nog wel voor je wink )

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 99
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Jan. 2023, 14:19    Onderwerp: Reageer met quote

Voor een foto moet de boel weer open.

De brandstofslang van een 990 zit anders in elkaar dan de 950.
Vanaf de brandstofpomp in de linkertank gaat de slang naar een snelkoppeling en vandaar van onderaf het luchtfilterhuis in.
Daar aangekomen schuift de slang om een tuit heen op het gasklephuis. De slang wordt middels een verende klem op die tuit geklemd. De brandstof lekt nu tussen de slang en die tuit dus de slang sluit niet meer goed af. Dus de klem is niet meer strak genoeg en/of de slang is te ver uitgelubberd denk ik.

_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Jan. 2023, 14:22    Onderwerp: Reageer met quote

Veelal worden de rubberren slangen hard door ouderdom.
Vaak scheuren ze ook in hierlangsheen kunnen ze dan lekken.

Ik verwacht een nieuwe slangenklem (weet je welke maat?) danwel een combinatie met nieuwe slang een mooie oplossing is. thumbsup

(Bij de 950 zit er ook een aansluitthule op de carburateur) hier is na ouderdom een bekend kwaaltje dat de aansluiting op de Carb gaat lekken.
Hierin zitten 3 o-ringen die veelal stuk/lek gaan(de nieuwe geweldige KUCH brandstoffen helpen hier ook niet in mee).

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Jan. 2023, 14:26    Onderwerp: Reageer met quote

-Bijlage brandstof pomp fiche
https://pasteboard.co/e70mL9g3TZ55.jpg

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 99
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jan. 2023, 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

Even een update voor het nageslacht: ik heb het originele klemmetje vervangen door een degelijke slangklem en dat heeft het probleem opgelost.
Toen ik de originele klem na demontage op mijn werkbank zag liggen, was deze ovaal dus dat is in lijn met het niet goed meer functioneren van dat ding.

_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jan. 2023, 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

die brandstofpomp maakt voldoende druk voor injectie... (ik weet het niet bij dit systeem maar das vaak 5-8 bar. Dus verbaas ik mij sowieso als over het veer-klemmetje.

waarschijnlijk heb je hem bij het loshalen zo ver opengedrukt dat ie idd ovaal is geworden. Die veerklemmen zijn vrij standaard.. kun je waarschijnlijk ook wel zo bij een auto-materialen zaak kopen. (ofschoon je het voor die 6 euro ook niet hoeft te laten denk ik.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif