lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950: beide carbs verschillende pilot jet setup: mogelijk?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1496
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 29 Apr. 2024, 17:02    Onderwerp: 950: beide carbs verschillende pilot jet setup: mogelijk? Reageer met quote

Hoi,
ben nog steeds - tussen allerlei andere werkjes door (zoals werken) - aan het freubelen met de carbs. Stilaan van mening dat ik het pilot jet circuit eens nader moet onderzoeken. Internet zegt dat als je de motor blipt en hij vervolgens onder stationair toerental zakt, en af en toe zelfs uitvalt, dat dat circuit dan te rijk staat, en dat de idle mixture screw dan meer ingedraaid moet worden. Dat zou dan betekenen dat ik van 2,5 naar 2 moet gaan.
Is mijn vraag: moet die idle mixture screw voor beide carbs exact gelijk staan? Aflin, het lijkt me logisch, zeker voor nieuwe carbs, maar voor ouwe beestjes gelden misschien andere regels?
And, as always, verdomd spijtig dat we niet aan die schroefsjes kunnen draaien terwijl de motor draait.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6730
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 2 Mei. 2024, 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

ja eigenlijk moet je die allebei optimaliseren tijdens het stationair draaien (zo draaien dat het stationair toerental maximaal wordt, en dan steeds weer het stationair (de gaschuifopening) terugdraaien zodat het toerental ~1200 blijft.

maar zet ze maar gelijk: alleen temperatuur verschillen voorste/achterste cilinder zullen wat invloed hebben, maar bij stationait is dat weinig.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 547

BerichtGeplaatst: Vr, 3 Mei. 2024, 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn stationairsproeiers te koop die je met een flex kabel met een lopende motor kunt afstellen, even googelen. Bij mij heb ik de stationair sproeiers verschillend afgesteld na een tip op advrider, op 1 of andere manier loopt ie daar beter / goed op:

- Voor 2 1/4 slagen uit
- Achter 2 3/4 slag uit gezet
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1496
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Za, 4 Mei. 2024, 13:14    Onderwerp: Reageer met quote

Dank zware jongen thumbsup

Ja, de FlexJets, die ken ik al tien jaar of langer. Verdomd duur helaas, maar ik ben stilaan klaar om dat bedrag er effectief aan te geven. artist

Ik heb ondertussen op advrider.com verdomd veel topics gevonden van 15-20 jaar oud, waarin velen aangeven dat hun - toen gloednieuwe - 950 graag durft stil te vallen. Het is - of was - dus een gekend probleem waarvoor nooit echt een goede oplossing werd gevonden. Het is gewoon gek dat de mijne daar 100.000km lang nooit last van gehad heeft.

Een leuke tip van iemand op internet was om op stationair toerental de choke héééél klein beetje open te zetten. Het mengsel verrijken dus. En dan te blippen. Als ie dan niet meer stilvalt, dan wilt het inderdaad zeggen dat die screw nog meer moet worden uitgedraaid. Momenteel heb ik dus beide screws 3 toeren uitgedraaid (ik heb 1,75, 2, 2,25 en 2,5 getest...telkens weer alles loskoppelen, vlotterkamers laten leeglopen, instellen, weer alles aansluiten, motor laten draaien, repeat) . Op 3 lijkt het echt stukken beter te zijn. Met 3 toeren zit ik - altijd volgens advrider - op de grens van het bruikbare bereik van de 42 pilot jet. Wil ik nog meer opendraaien, dan zou ik dus beter een 45 steken, en die hoeft dan maar 1-1,5 uitgedraaid te worden.

Nu, als ik al blippend in mijn carbs kijk, van bovenaf natuurlijk, dan zie ik ook telkens een knal onder de gasklep op het moment dat die uitvalt. Het is dus echt die achterste cylinder. Ongetwijfeld zuigt die ergens - via het asje van de gasklep? - wat lucht aan waardoor ie wat te arm komt. Zéker bij het blippen. En daarom dus het idee om die achteraan wat rijker te zetten dan vooraan.

Mocht je nog concreet kunnen zeggen in welke topic die info van jou staat, dan lees ik het graag!

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif