lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Adventure Go!!!!!!! In stukken verkopen of toch repareren?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Za, 10 Dec. 2022, 14:20    Onderwerp: Reageer met quote

990’s hebben dat inderdaad, 950’s niet. Behalve de mijne dan aan 1 kant lipsrsealed2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Za, 10 Dec. 2022, 17:14    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Ik ken het gevoel evil3. Bij mij stond het voorwiel ook uit het lood door een deuk in het frame bij het balhoofd (door een veerpoot ws).

Laten richten is echt prijzig, ik kwam al gauw op een paar offertes van +€1000. Uiteindelijk een ander goed frame gekocht en de boel overgebouwd.

Overigens merkte ik er tijdens het rijden niets van, niet scheef trekken met handen los bv. Jij ook?

En heb je het frame echt goed bekeken op schades?

Als je het echt zeker wil weten misschien bij een framebouwer (Bakker bv) langs gaan, zij kunnen wel zeggen of het frame echt krom is.


Ik heb er nog niet zoveel mee gereden maar ik voel er niets van: stuur los en mooi rechtdoor, linkse of rechtse bocht gaat even vlot. Niks wiebelen of trekken, stuurt gewoon prima.

Ik heb iemand gevonden die frames richt maar ik heb nog geen prijs gekregen.
Een occasie frame ben je ook 1600euro kwijt, en de frames van de 950 zijn nieuw niet meer verkrijgbaar. Die van de 990 zijn wel nog verkrijgbaar en kosten 2050euro officieel bij KTM.
Als ik er zoveel moet inpompen verkoop ik hem liever in onderdelen en zoek me dan beter een andere.

Dank voor de tip, ik kijk eens of het bij mij misschien ook zo is!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2022, 0:38    Onderwerp: Reageer met quote

Het zou toch wel zonde zijn om ‘m in stuken te verkopen hoor.. Weet je of het een echte GO!! is trouwens?

Ik heb misschien wel interesse.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 890
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2022, 15:29    Onderwerp: Reageer met quote

Om je achterwiel stand te checken kun je met een schuifmaat vanaf het stelmoer gat tot de as houder opmeten en l en r controleren.
Ik zou als hij gewoon goed rechtdoor rijdt blijven rijden, het chassis breekt niet.
Kan de foto niet meer vinden maar dat is er een met een 950 op een crossbaan die echt 10 meter hoog vliegt, daar was het balhoofd van verbogen maar niet scheef.

Ik heb stevenD ooit een frame verkocht.

Succes.

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2022, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Het zou toch wel zonde zijn om ‘m in stuken te verkopen hoor.. Weet je of het een echte GO!! is trouwens?

Ik heb misschien wel interesse.


Ja het is een echte Go!!!!!!!, bj2004

Net je bericht gezien heb je geantwoord: benieuwd of het aankomt, soms heb ik het gevoel dat ik geen berichten kan versturen

Ik was echt wel gebeten om hem terug op orde te zetten, ben zelfs een stickerset aan het laten maken zodat ik hem kan herspuiten (bij KTM zijn die uitverkocht)

Misschien is het de kader niet maar iets eenvoudiger zoals de achterbrug of kroonplaten….ik ga het weten als ik hem demonteer en begin uit te meten. Mijn draaibank staat sinds gisteren terug in orde, dus kan ik de conische bussen draaien…Zal iets voor de kerstvakantie zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Dec. 2022, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

ATAK schreef:
Om je achterwiel stand te checken kun je met een schuifmaat vanaf het stelmoer gat tot de as houder opmeten en l en r controleren.



Dat heb ik gedaan en er zit niet echt een verschil op, achterwiel staat op de paddock ook mooi waterpas recht trouwens terwijl je , als je achteraan op de moto kijkt, duidelijk ziet dat het stuur en vork naar links onderuit staat, ook de hele plastiek (tanks ed) hebben dezelfde tendens

Dus als er vanachter een verschil opzit kan het misschien ook in de brug zitten…

Zoals ik zei, in de kerstvakantie weten we het thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 13 Dec. 2022, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

zoals gezegd:

- het opmeten van de stand van het wiel in de achtervork is niet de juiste methode en garandeert niet dat je wielen uitgelijnt staan.

als de V-vork en de tanks scheef staan.. dan is het niet het frame maar de achtervork of het wiel zelf. Achtervork heb je zo gecontroleerd (lijn van de achteras tov lijn van de achtervork-lagering... Als die lagering stuk is bijv, dan staat het al snel scheef..
(bij mijn ktm was de achterbrug-lager-binnenbus afwezig (bij nieuw..) en daardoor stond alles scheef bijv).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Vr, 23 Dec. 2022, 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

Omkatten? dozey

https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/d/ktm-lc8-adventure-rahmen-632509366/



ABDC93E7-CE88-4D51-828F-2EA1837B125B.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  372.11 KB
 Weergegeven:  100 keer

ABDC93E7-CE88-4D51-828F-2EA1837B125B.jpeg




Laatst aangepast door TooBigTooHeavy op Za, 24 Dec. 2022, 23:10, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3649

BerichtGeplaatst: Za, 24 Dec. 2022, 11:27    Onderwerp: Reageer met quote

dat frame levert ook meer stuuruitslag op
(fabriek-af deukjes in de buis op de plek van de vorkpoten)

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Dec. 2022, 11:49    Onderwerp: Reageer met quote

Het wordt wel een beetje een Frankenstein motor dan, maar de kans dat je een 950 Adv frame van ‘04 vind welke fabrieks af een GO was is vrijwel nihil. Maar dat is dan wel echt iets voor de hardcore purist. Als het maar een 950 frame is lijkt me genoeg toch?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Dec. 2022, 21:33    Onderwerp: Reageer met quote

Stand van zaken:

Kroonplaten uitgemeten: lijken oké te zijn, as is recht, lagers geen speling, geen scheuren in het alu



B1FD6B64-A709-41F2-AECE-7142FA156F9D.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  314.31 KB
 Weergegeven:  96 keer

B1FD6B64-A709-41F2-AECE-7142FA156F9D.jpeg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Dec. 2022, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Achterbrug gedemonteerd:

Lagers ok, as vuil en ingevreten, tool moeten maken om ze eruit te kloppen.
Geen scheuren of andere beschadigingen, lagers en bussen hebben oud vet maar geen beschadigingen of ontbrekende bussen

Uitgemeten en alles is recht

Morgen hulpstukken draaien om frame uit te meten ….



D1A5C69C-87D4-4C39-8A53-4CDD2D2D0329.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  286.09 KB
 Weergegeven:  98 keer

D1A5C69C-87D4-4C39-8A53-4CDD2D2D0329.jpeg



DCB159B8-D533-4B8B-B75C-29DD2C0EFFBC.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  256.99 KB
 Weergegeven:  99 keer

DCB159B8-D533-4B8B-B75C-29DD2C0EFFBC.jpeg



D8EDF937-FBF7-45A6-8F10-F40BE4585C0D.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  274.41 KB
 Weergegeven:  96 keer

D8EDF937-FBF7-45A6-8F10-F40BE4585C0D.jpeg



61EABF25-4B38-4FDA-9D7E-F17DD02C78B7.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  290.78 KB
 Weergegeven:  97 keer

61EABF25-4B38-4FDA-9D7E-F17DD02C78B7.jpeg




Laatst aangepast door Markvb749 op Ma, 26 Dec. 2022, 22:15, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Dec. 2022, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Omkatten? dozey

https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und-verkaufen/d/ktm-lc8-adventure-rahmen-632509366/


Omkatten? Wat bedoel je daarmee?

Thx voor de link: zou wel eens van pas kunnen komen. thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Dec. 2022, 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Het wordt wel een beetje een Frankenstein motor dan, maar de kans dat je een 950 Adv frame van ‘04 vind welke fabrieks af een GO was is vrijwel nihil. Maar dat is dan wel echt iets voor de hardcore purist. Als het maar een 950 frame is lijkt me genoeg toch?


Lig ik niet wakker van… mag ook een 990 frame zijn, dat gaat ook passen. Ik ben ook diegene die hem omgebouwd heeft op supermotard…. Denk dat er hier al een paar forumleden voodoopoppetjes aan het maken zijn om zich te wreken voor deze heiligschennis…. grin

Ik ga er ook nog van uit dat het frame kan gerecht worden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Di, 27 Dec. 2022, 0:46    Onderwerp: Reageer met quote

Alles is te fixen! Ik zou dan wel het 950 frame goed bewaren, misschien kun je ‘m ergens ooit nog een keer laten richten.

Omkatten als in frame van de 990 inbouwen. Echter zitten daar wel wat haken en ogen aan. De motor krijgt dan ook een ander chassisnummer en kenteken. Ik weet niet hoe dat in Belgie gaat, maar je zou het 990 frame kunnen inbouwen en dan naar het Belgische RDW gaan en de motor als zijnde een Oostenrijkse motor invoeren. Je moet dan wel zorgen dat je alle papieren er bij hebt.

In NL is dat eigenlijk niet de correcte procedure, volgens mij moet je als je het frame ombouwt, de motor als zijne als “samengestelde motor” laten keuren. Nogal een ingewikkeld gedoe kan ik je vertellen, maar het is te doen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif