lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Kletterende / Rukkende / Rammelende ketting met koud blok

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koeno



Geregistreerd op: 22-9-2021
Berichten: 70

BerichtGeplaatst: Zo, 16 Okt. 2022, 9:01    Onderwerp: Kletterende / Rukkende / Rammelende ketting met koud blok Reageer met quote

Hi All

Nu de uitlaatlijn vervangen is werd het tijd om te gaan rijden.
Wat mij nu opvalt:

Als het blok koud staat dan klettert/rammelt/rukt de ketting (niet de nokkenasketting maar die naar het achterwiel) enorm.
Als ik ergens 2 a 3 kilometer gereden, en het blok dus nog wat warmer staat dan lijkt het probleem van de baan.

Alsof de koppeling / olie eerst moet opwarmen voor dat dat soepel loopt.

Muug gaf mij al de tip om clutch oil jet al eens te reinigen.
Dat staat deze week al ergens op de agenda.

Zijn er nog andere mogelijkheden die jullie bedenken?

thx!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Okt. 2022, 7:31    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien is dit "normaal"
Als het blok nog niet warm is loopt het sowieso een beetje hakkerig,
is de ketting wellicht versleten en/of te slap?
dat levert ook zijwaartse slag op wat dat gekletter kan veroorzaken.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1485
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Ma, 17 Okt. 2022, 15:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal wel eens met hem afspreken. Staat van de ketting en het voortandwiel eens bekijken, of ze goed staat aangespannen en nog goed aanspanbaar is, of het achterwiel er mooi recht in zit. Of de moto een kwartier bij stationair toerental gedraaid heeft. Of de clutch oiljet gereinigd is. Zo van die basic KTM-werkjes die voor een standaard BMW/Japanse moto-eigenaar eigenlijk heel exotisch werk is. laugh3
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif