lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 blijft beroerd lopen

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Sep. 2022, 23:29    Onderwerp: 950 blijft beroerd lopen Reageer met quote

inhouden, afslaan zonder duidelijk vast patroon.

Mijn 950 adventure uit 2004 met 90.000km in het voorjaar grote beurt
kleppen stellen, vloeistoffen en filters, bougies balhoofdlager, koppelings vloeistof.. Lekker vertroeteld.
Reed weer geweldig.
Met de zomer 8 weken stil gestaan en daarna begon het.
Ritje in de buurt en houd in, slaat af. starten rijden. Dit herhaald zich zeer onregelmatig. Vuiltje carb???, gas er flink op en gaan.
Blijft terug komen met verschillende rondtjes die ik moet afbreken.
Mijn huidige idee is / was brandstof.
volgende gedaan. ontluchting tanks controle, carb gewisseld met een andere, brandstofpomp
Alle elektro stekker die voor zitten en vuil vangen schoon gemaakt.
Heeft niet geholpen.

Bij test ritjes geprobeerd om beter inzicht te krijgen,
Wat ik nu merk is dat de motor blijft lopen als ik de koppeling in knijp, onbelast. Belast geen vermogen afslaan.
Probleem blijft dat er nog steeds geen vast patroon in zit.
Denk aan bijv 15 min normaal rijden en dan inhouden afslaan.
5,1,8, 25,1,1 min enz

Is nu de elektronica aan de beurt huh2 . wat?
Of zit ik helemaal op een verkeerd spoor.?
Ik weet het ff niet meer.

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 98
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Do, 15 Sep. 2022, 8:11    Onderwerp: Reageer met quote

Water in het brandstofsysteem ?
Je zou de carbs en tanks eens helemaal leeg en droog kunnen maken en verse brandstof kunnen pakken.

_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 15 Sep. 2022, 9:51    Onderwerp: Reageer met quote

Verdacht vind ik toch een beetje brandstofpomp.
Maar ik denk te lezen dat je deze al vervangen hebt?

Op onze 950 kan je ook zonder pomp rijden.
Even bypassen en dan de tanks goed vol doen.
(edit: je hoeft hiervoor geen slangen aan te passen. 1 slang is lang genoeg om direct op de tank aangesloten te worden en de andere moet je toch loskopellen)

Dan kan je de pomp relatief makkelijk uitsluiten.

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Do, 15 Sep. 2022, 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

Haperende zijstandaard schakelaar?
je zegt immers dat hij wel mooi loopt met ingetrokken koppeling.
wellicht "denkt" die schakelaar dat de standaard uitgeklapt is tijdens het rijden, en zit hij net op een grens, wel/niet door vervuiling/corosie/slijtage.
Ik zeg ook maar wat, maar het is een kleine moeite om dat de controleren.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Do, 15 Sep. 2022, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

@garfield, carb is uit elkaar geweest en schoon gemaakt.
@timieh. inderdaad zonder pomp gereden en liep goed, nieuwe pomp gescoord die wat fanatieker plopte. oude pomp had ik in het voorjaar al de bean mod gedaan. laatste keer dat ik wou rijden kom ik de straat niet uit.
@daan, stekker zijstandaard heb ik schoon gemaakt, zal nu deze overbruggen om zo de schakelaar te omzeilen.
thx
tips zijn welkom

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Sep. 2022, 8:36    Onderwerp: Reageer met quote

Booom schreef:
oude pomp had ik in het voorjaar al de bean mod gedaan. laatste keer dat ik wou rijden kom ik de straat niet uit.


dan is er iets mis geweest met je montage;, met mijn kitje pompt de pomp efficienter. de pomp pompt, zelfs als ie versleten is 3x zo veel als je ooit nodig hebt (200km/h +).
De pomp maakt geen druk ofzo, de pomp pomp alleen de vlotterbak vol.. en als die vol is houdt ie op. Als ie te veel druk geeft loopt je vlotterbak sneller door en gaan er veel meer dingen fout.

brandsotf: tja, als je water in je tank hebt, krijg je typisch dit soort verschijnselen: dan kun je de carbs schoonmaken maar als je de bron van het vuil niet weggenomen hebt, dan komt het snel weer terug.

Alle interlocks kun je snel even uitschakelen door de koppelingsschakelaar te overbruggen: dan is de rest 'disabled'

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 721
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Sep. 2022, 14:04    Onderwerp: Reageer met quote

Carbs gesyncroniseerd?
Had gelijkaardige verschijnselen, die opdoken 100+ km van huis.
Even inhouden aan constante snelheid, uitvallen bij stoppen, weer uitvallen zodra er belasting was, af en toe een flinke knal en stinken naar benzine.
Ergens onderweg 1 tank volgegooid incl flesje 'reiniger' en terug thuis geraakt.

Carbtune kastje eraan, 18 vooraan, 20 op de achterste. Mooi gelijkgezet en gaan rijden, Op die 30km geen rare dingen meer gehad.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Sep. 2022, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

blijft lastig om de goede diagnose te stellen voor mij als hobby monteur. Proberen en navragen is mijn moto. En haal dan meer uit elkaar als nodig. Leer de moto zo steeds beter kennen en het blijft geweldige machine.
@drbean, ik wist dat het niet je mod was maar de twijfels aan mijn soldeer werk.
@daan, het is inderdaad de schakelaar zijstandaard.
Heeft een tijd wel / niet gewerkt en was altijd van mening dat zoiets er altijd in 1 keer mee kapte. Schakelaar ziet er ook niet meer zo fris uit na 18 jaar.
nieuwe is besteld.

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Sep. 2022, 21:48    Onderwerp: Reageer met quote

Booom schreef:

@daan, het is inderdaad de schakelaar zijstandaard.


Kleine oorzaken kunnen vaak grote en irritante gevolgen hebben,
hopelijk is het helemaal opgelost met die nieuwe schakelaar.
ik ben ook hobby "monteur" maar kennelijk weet ook ik wel eens de vinger op de zere plek te leggen rolleyes

ooit reed ik achter mijn maat aan tijdens een rit, en zag zijn ingeklapte zijstandaard heen en weer wiebelen, en hij klaagde over zijn haperende motor,
standaard toen met ijzerdraad omhoog gebonden en het probleem was over grin3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv


Laatst aangepast door Daan op Zo, 18 Sep. 2022, 21:51, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6727
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Sep. 2022, 21:51    Onderwerp: Reageer met quote

Booom schreef:
blijft lastig om de goede diagnose te stellen voor mij als hobby monteur. Proberen en navragen is mijn moto..


bij de profs niet anders hoor voor dit soort problemen:
- eerst zorgen dat alle 'makkelijker' en vaak verdachte items gewoon goed zijn: effe servicen of nieuw onderdeel plaatsen
- dan alle afstellingen controleren
- Als het dan nog blijft: de serieuzere dingen 1 voor 1 aanpakken.

Een goede monteur kan bij een proefrit het verschil voelen tussen een haperende ontsteking (dan heb je even echt niks), af slechte carburatie (dan pakt ie bij wel als je echt lomp vol gas geeft, maar doet moeilijk in middengebied of stationair)

ps: als je water in de tank hebt komt daar iedere keer een paar druppeltjes mee: die blokkeren je sproeiers in de carb en daar krijg je slecht lopen, proesten en hoesten van. Een simpel blikje reiniger in de tank verhelpt dat: dat zorgt dat het water in de benzine oplost en niet als druppels aanweizg is. als je tankleeggereden is is het water daarmee ook weg. (met name de alcohol houdende benzine van nu verzameld veel water, en als het dan afkoelt krijg je druppels. (de oplossing is: meer alcohol ( lipsrsealed2 laugh3 laugh3 ).. zodat het weer oplost (en dat is ook precies wat er in dat blikje zit (onder andere).
iig een makkelijke manier om om die optie uit te sluiten.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 98
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Sep. 2022, 9:16    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi dat je het gevonden hebt !

Ik heb overigens, na slechte ervaringen met zijstandaardschakelaren op eerdere motoren (Transalp), op mijn KTM de complete zijstandaardschakelaar verwijderd en de computer gefopt met een klein dummy-stekkertje (kant en klaar want mooi en simpel maar ik meen dat er eigenlijk alleen maar een weerstandje in zit dus zelf maken kan ook makkelijk).
Ik ben in mijn hele motorrijdende leven (35 jaar) misschien 2 keer weggereden met de zijstandaard nog uitgeklapt dus ik red me wel zonder die beveiliging.

_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3647

BerichtGeplaatst: Ma, 19 Sep. 2022, 14:00    Onderwerp: Reageer met quote

tja, vroeger deed ik niet anders op al mijn off road's metteen vanaf nieuw
de standaard schakeleaar overbruggen.
allen kon dat destijds gewoon met een kromgebogen paperclip.
(en dan kreeg je geen foutmeldingen}

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Booom



Geregistreerd op: 6-1-2008
Berichten: 228
Woonplaats: IJsselstein

BerichtGeplaatst: Di, 20 Sep. 2022, 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

Me 950 laat zich op deze manier ook nog foppen. stukje draad met aan weerszijde een stekker en lopen.
Onderdeel is niet op voorraad. angry en moet even geduld hebben.

_________________
Grt Marc
lc8 adventure 2004
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 98
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Do, 22 Sep. 2022, 8:37    Onderwerp: Reageer met quote

Oh nu je het zegt: ik meen me te herinneren dat het op de 950 inderdaad nog wat simpeler te doen is, dat 'foppen'. Wellicht is het inderdaad pas op de 990 lastiger geworden omdat het geen simpele schakelaar meer is maar een hall-effect sensor.
_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif