lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

zondag 3 uurse
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Evenementen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
perlei



Geregistreerd op: 7-7-2006
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Dec. 2006, 13:57    Onderwerp: Reageer met quote

hier een paar fotokes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Dec. 2006, 20:08    Onderwerp: Reageer met quote

koppeling: Ik heb al met diverse olieen gereden ... en het doet het allemaal goed. Dus daar geloof ik niet zo in.
Platen zijn standaard met keramische voering. Toen ik recentelijk de mijne uit elkaar had, zag ie er ondanks alle cross, offroad en rallymartelingen gewoon echt zo goed als nieuw uit! petje af voor ktm!
(ps: Schradt's koppeling was bij 80dkm ook nog ok, platen wel wat dunner.

koppeling kan door 2 oorzaken falen:

- hydrolische bediening lek/stuk => dan ONTkoppelt ie niet of blijft plakken.
- de centrale moer los !!, dan komt er juist meer speling in de koppeling, en grijpt ie niet meer aan.
- (weet je zeker dat het de koppeling is en niet bijv het voortandwiel?)

Ik neem aan dat de koppeling door de platen slipte?? Dan houd ik het op dat laatste, dat was bij mij ook het geval....

In eerste instantie blijft ie het dan nog een tijdje doen, omdat de koppelinsversterker hem aandrukt bij het gasgeven, maar dan remt ie niet meer op de motor (heel eng gevoel...), maar glijdt door bij het afremmen.

Leg de motor gewoon effe op zijn kant, maak rond het koppelingsdeksel effe schoon en schroef het deksel los. Het heeft geen pakking, maar een oring, dus maak je geen zorgen.

Misschien kanje zo al zien wat er door slipt.
zoniet:
Draai van de koppeling de veerboutjes gelijkmatig los, en pak het hele pak er uit (platen op volgorde en richting houden aub).
goeie kans dat de binnenste moer los zit.. link!, ktm doet daar blijkbaar geen loctite aan terwijl dat volgens het boek wel moet.

of contact je dealer smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Dec. 2006, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

dat laatste probleem van die moer heb ik ook al vaker gehoord
maar hoe kom je daar achter maakt hij dan geen lawaai ????
hij had wel druk op zijn kopphandle en geen lek te zien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 19 Dec. 2006, 0:36    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
dat laatste probleem van die moer heb ik ook al vaker gehoord
maar hoe kom je daar achter maakt hij dan geen lawaai ????
hij had wel druk op zijn kopphandle en geen lek te zien


Bij mij kon ik het voelen aankomen, doordat de koppeling al een tijdje sleepte, afhakelijk van hoeveel gas je gaf. m.a.w.: in de 1 geschakeld met de koppeling getrokken sleepte hij, als je dan een stootje gas gaf wa het soms net weg, of juist meer: Als je geluk had kon je net effe vrijschakelen.

Rammelen doet ie niet... De koppelingsversterker drukt de koppeling aan waardoor die nog steeds wel werkt (als ie moer niet te ver los is), maar de anti-hop werkt veel sterker! en dat merk je het eerst.

Toen ik (na een stukje crosspiste rijden!) begon te merken dat mijn koppeling niet meer goed pakte bij het optrekken, was de anti-hop al zo ver dat ik eigenlijk niet meer kon remmen op de motor.
Eenmaal stilstaand kon ik de motor zo met de hand door de koppeling duwen (motor uit, in de 1).

:-/
gelukkig was het in een uurtje verholpen en kon ik dus de volgende dag gewoon weer rijden; ook niks kapot of zo, en de koppeling zag er perfect uit.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 19 Dec. 2006, 1:29    Onderwerp: Reageer met quote

wel raar dat ze dit weten ??? en ze het niet oplossen
beetje loctite of een borgring en het probleem is opgelost
ik heb dit probleem al bij meerdere modellen gehoord en niet
alleen bij de lc8 maar ook bij de lc4 adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 544
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Di, 19 Dec. 2006, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
wel raar dat ze dit weten ??? en ze het niet oplossen
beetje loctite of een borgring en het probleem is opgelost
ik heb dit probleem al bij meerdere modellen gehoord en niet
alleen bij de lc8 maar ook bij de lc4 adventure


ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij was dit voor de mijne een modificatie die de dealer uit moest voeren.De koppelings moer aan draaien met een bepaalt moment en loctide. Die van mij is van maart 2004 en de modificatie is volgens mij zo rond mei 2005 uitgevoerd door de dealer toen kwam ik voor de 7500 beurt ( ik ben eigenaar van maart 2005). Dus tussen tijds zullen ze wel achter het probleem zijn gekomen.
Ik mag toch aannemen dat de motoren na deze datum dit probleem niet meer hebben.
De manier waarop KTM problemen oplost en voorkomt door de modificaties zijn in mijn ogen best oke.

Succes met de oplossing van je probleem Perlei

groet Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
perlei



Geregistreerd op: 7-7-2006
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Dec. 2006, 10:04    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hem maandag direkt naar de dealer gedaan(eerst gepoetst) en hij ging zien wat het probleem was!
Persoonlijk denk ik ook dat er iets los is gekomen.
Dat ik het niet voelde aankomen is ongetwijfeld door de blubber,die was er met hopen!!!!

bedankt voor jullie tips!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
perlei



Geregistreerd op: 7-7-2006
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: Wo, 27 Dec. 2006, 10:00    Onderwerp: Reageer met quote

Blijkt dat de koppelingsplaten toch verbrand zijn!!!!!!
Raar zeer raar niks geroken en al in de 2e ronde........
Hopelijk gaat het in de duinen beter,ik kan me niet voorstellen dat ik hem eruit moet duwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 28 Dec. 2006, 3:38    Onderwerp: Reageer met quote

perlei schreef:
Blijkt dat de koppelingsplaten toch verbrand zijn!!!!!!
Raar zeer raar niks geroken en al in de 2e ronde........
Hopelijk gaat het in de duinen beter,ik kan me niet voorstellen dat ik hem eruit moet duwen.


wat zeiden ze van je olie, die zal ook wel lekker verbrand zijn dan ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 28 Dec. 2006, 18:25    Onderwerp: Reageer met quote

heb je veel met de koppeling lopen spelen dan?

Anders kan dat alleen gebeuren ALS de koppeling om een andere reden doorslipt, bijv omdat de moet los zat ... ?

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 28 Dec. 2006, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
heb je veel met de koppeling lopen spelen dan?

Anders kan dat alleen gebeuren ALS de koppeling om een andere reden doorslipt, bijv omdat de moet los zat ... ?


of omdat de olie aan de kook was dan plakken ze aan elkaar ???? wink3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
perlei



Geregistreerd op: 7-7-2006
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 10:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ben gisteren de moo gaan terughalen en mijn dealer wist te vertellen dar er toch iets eigenaardigs aan de hand was!!
Namelijk 1 plaat was in stukken gebroken!!!!!!!!
Je kon zelfs de plaat met je handen zonder moeite breken.
De rest van de platen helemaal niet,ze waren wel zwart en het koppelingshuis was een beetje ingelopen.
Ze hebben het probleem voorgelegd aan ktm en die gingen het onderzoeken.normaal gezien valt alles onder garantie.
Misschien dat er een slechte plaat instak en de rest zo om zeep is gegaan.
Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt.


greetzzzzz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

perlei schreef:
Ben gisteren de moo gaan terughalen en mijn dealer wist te vertellen dar er toch iets eigenaardigs aan de hand was!!
Namelijk 1 plaat was in stukken gebroken!!!!!!!!
Je kon zelfs de plaat met je handen zonder moeite breken.
De rest van de platen helemaal niet,ze waren wel zwart en het koppelingshuis was een beetje ingelopen.
Ze hebben het probleem voorgelegd aan ktm en die gingen het onderzoeken.normaal gezien valt alles onder garantie.
Misschien dat er een slechte plaat instak en de rest zo om zeep is gegaan.
Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt.


greetzzzzz


gisteren je motor pas terug ????? hadden ze die plaatjes niet op voorraad
dan, het is wel een raar verhaal dat je ze met de hand kon breken
dan zijn ze echt wel warm geweest en vervangen ze je kopplings huis ook
omdat je zegt dat deze ingesleten is,is toch een vrij nieuwe motor worried2

oja perlei ik had er nog 1 helaas geen actie foto wink3



ktm adventure axel.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  75.43 KB
 Weergegeven:  6710 keer

ktm adventure axel.jpg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
perlei



Geregistreerd op: 7-7-2006
Berichten: 81

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 18:21    Onderwerp: Reageer met quote

Nee ben hem pas gisteren gaan halen omdat ik geen tijd had!!!
Omdat het een nieuwe is en al een beetje ingelopen hebben ze die ook vervangen!!
We zullen wel zien wat eruit de bus komt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Jan. 2007, 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt idd als productiefoutje van 1 plaat.

en verder als goeie service!!

en euhm.. wat een klein motortje is dat toch als ie naast jou staat smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Evenementen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif