lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

950 ADV S voorvork stijver maken

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Sep. 2022, 12:40    Onderwerp: 950 ADV S voorvork stijver maken Reageer met quote

En hier gaan we met het volgende project:

Jullie weten ondertussen al dat ik mijn Go !!!!!!! Op Supermotard staan heb en de S-versies zijn notoir voor de veel te zachte vering voor straatgebruik…dat is bij de lancering ervan door menig journalist ook geuit…

Nee, ik wil mijn stillaan onvindbare S-veringen, niet ruilen met de gewone 60mm kortere veringen van de gewone ADV. Ik hou gewoon van de look van de SM ophoge poten, ieder zijn fetisj zeker 😊

De achterkant lijkt me vol ok, die wiebelt niet en voelt ook niet te zacht. De voorkant daarentegen duikt veel te veel en geeft op straat met de 17’ wielen te weinig feedback.

Wat kan ik daaraan doen?

Ik ben zelf aan het denken om een set Hyperpro’s te monteren en direct de achterkant ook mee te upgraden.

Iemand ideeën of ervaringen?



2D59B2FC-9DD6-4EEF-A9BF-F97AC726E649.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  461 KB
 Weergegeven:  115 keer

2D59B2FC-9DD6-4EEF-A9BF-F97AC726E649.jpeg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Zo, 11 Sep. 2022, 20:14    Onderwerp: Reageer met quote

Voor alles al eens ververst en schoongemaakt?
Je kan de luchtkamer iets verkleinen en dan krijg je een iets progressievere feedback terug.

Staat je SAG goed afgesteld? book2

Gewoon een paar ideeën thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Sep. 2022, 7:44    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker nu die meer op de neus staat kan je eigenlijk niet onder zwaardere voorveren uit.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Sep. 2022, 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

timieh schreef:
Voor alles al eens ververst en schoongemaakt?
Je kan de luchtkamer iets verkleinen en dan krijg je een iets progressievere feedback terug.

Staat je SAG goed afgesteld? book2

Gewoon een paar ideeën thumbsup


Voorvork is helemaal gereviseerd met nieuwe koperen glijbussen in en alle dichtingen vervangen + nieuwe olie

Truuk met de luchtkamer ken ik niet: dikkere olie en progressieve veren wel

Wat is de SAG? Is dat de voorspanning?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Sep. 2022, 21:59    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Zeker nu die meer op de neus staat kan je eigenlijk niet onder zwaardere voorveren uit.


De handling is zoals te verwachten erg goed maar het felle induiken van de vork samen met een te zachte vering geeft je weinig gevoel met wat de voorkant aan het doen is. Moto heeft ook de nijging wat naar binnen te vallen bij het insturen maar dat heb ik er al zo goed als helemaal uit gekregen door vooraan op 2,4bar te rijden (dat de banden ook wat versleten zijn helpt ook niet echt)

Ken je een merk dat stuggere veren aanbiedt voor de hoge S versie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1491
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 13 Sep. 2022, 7:53    Onderwerp: Reageer met quote

Was hier niet ergens een aparte topic over veringmods? DrBean heeft daarin nog een setting gepubliceerd waardoor de voorvork niet zo induikt van zodra je het gas toedraait/remt.

Wat het reduceren van de luchtkamer betreft: lucht is natuurlijk zeer licht comprimeerbaar. Ergo de motor duikt héél eenvoudig in. Door de standaard luchtkamer te reduceren (=ietsje meer olie links en rechts, wel nauwkeurig afmeten!), kan je dat induiken al wat minderen.

_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 127.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 13 Sep. 2022, 8:00    Onderwerp: Reageer met quote

het 'duiken'komt met name omdat het zuigertje een bleeder-gat heeft.

demper-zuigertje van een EXC monteren, met de juiste shimset en het is een hele andere motor. Maar.. ik jou geval zou ik ookvoor iets stijvere veren gaan (e.g. van de SM smiley ?)

een goeie veringspecialist kan je hiermee verder helpen. mijn settings staan hier idd ergens smiley

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Di, 13 Sep. 2022, 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
het 'duiken'komt met name omdat het zuigertje een bleeder-gat heeft.

demper-zuigertje van een EXC monteren, met de juiste shimset en het is een hele andere motor. Maar.. ik jou geval zou ik ookvoor iets stijvere veren gaan (e.g. van de SM smiley ?)

een goeie veringspecialist kan je hiermee verder helpen. mijn settings staan hier idd ergens smiley


Dat is interessant, passen de veren van de SM in de poten van de Adventure S? Ik dacht dat die te kort zouden zijn?

Misschien die mod in combinatie met wat meer olie en iets dikkere olie? Zoals Muug suggereert?

Ik was initieel aan het denken aan de Hyperpro’s maar die blijven misschien nog (te-) zacht voor straatgebruik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 13 Sep. 2022, 23:56    Onderwerp: Reageer met quote

de SM veren passen in de Adv... maar zijn te kort idd: dus dan heb je extra bussen nodig. dat gaat wel.

Dikkere olie helpt, maar is een lap-middel wat de characteristiek niet heel gunstig verandert omdat het de demping overal stugger maakt, en dus ook het aanspreken op kleine hobbeltjes => stuiteren, slechte rem-grip.


hyperpro moet ook goede veren hebben... kwestie van de juiste keizen.

en zoals gezegd: het is met name de demper-zuiger.

ps.: dit is door WP destijds gedaan op de 950 meer op een BMW-gs te laten lijken thinking2
marketing , zucht,

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
TRooPER



Geregistreerd op: 5-10-2010
Berichten: 190

BerichtGeplaatst: Do, 22 Sep. 2022, 16:09    Onderwerp: Reageer met quote

binnensteken bij wp mol ,met uw wensen, krijg je jouw setje netjes terug op maat/gewicht.

(andere veren, dikkere olie,...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif