lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Problemen met uitlijning nokkenassen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Garfield



Geregistreerd op: 1-10-2021
Berichten: 99
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Sep. 2022, 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie verbetering, zoals 'ie nu rijdt lijkt er meer op, zo herken ik het ook !
_________________
Ik heb 'een paar' motoren waaronder een KTM 990 Adventure.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TooBigTooHeavy



Geregistreerd op: 13-5-2018
Berichten: 541

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Sep. 2022, 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk maar uit met dat ITG/Rottweiler systeem undecided


736B8595-5703-4802-92B3-74A44D0B7C67.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  177.02 KB
 Weergegeven:  97 keer

736B8595-5703-4802-92B3-74A44D0B7C67.jpeg



F55E399E-5F44-4668-87FD-DCA727557574.jpeg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  121.76 KB
 Weergegeven:  94 keer

F55E399E-5F44-4668-87FD-DCA727557574.jpeg


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Ma, 12 Sep. 2022, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

TooBigTooHeavy schreef:
Kijk maar uit met dat ITG/Rottweiler systeem undecided


Wat is dat? Mousse die vergaat of brandschade van vuurspuwen carbu?

Of gewoon ‘vergeten’ de filter te oliën zodat het fijne stof er door komt?

Heb jaren met hard enduros gereden met moussen filters en nooit issues gehad… alleen regelmatig filters uitwassen en goed inoliën
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Di, 13 Sep. 2022, 7:58    Onderwerp: Reageer met quote

ik begrijp niet zo goed waarom iedereen het filter systeem verkloten moet: lc8-950 is een van de allerbeste filter systemen af fabriek:

door de opwaardse luchtstroom door het filter blijft het filter bij extreem gebruik altijd behoorlijk schoon, en door het grote oppervlak en box-design heb je lage luchtstroom en dus lage weerstand.

Ik heb nog nooit iemand geziien die kon bewijzen dat ie met een meer open filter echt vermogenswinst had (misschien iets koppel onder, maar dat bereik je ook door de box onderin wat extra luchtr te geven (sommer-door), verder niet)

ik heb ~5 jaar rally gereden.. met origineelfilter: Altijd 100% schoon aan de bovenkant (ingespoten met vaseline om het evt soft op te pakken!).

Als je niet precies weet wat je doet en alles kan meten.. geef ik je weinig kans dat je het beter maakt.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Do, 15 Sep. 2022, 9:57    Onderwerp: Reageer met quote

thinking2

Ik sluit me helemaal bij Dr_Dean. Het is af fabriek een pracht systeem wat erg goed doordacht is. book2
Heb zelf, dan niet rally's maar veelal door stof rijden ook nooit maar dan ook nooit problemen gehad met vervuilen na het filter. thumbsup

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GezwindeSpoed



Geregistreerd op: 7-7-2015
Berichten: 428

BerichtGeplaatst: Do, 15 Sep. 2022, 14:46    Onderwerp: Reageer met quote

Hier lijkt mij iets fout gegaan met monteren of in olieen.

Ik ben blij met mijn TripleClamp schuimfilter, zeker op de SuperEnduro is het vervelend om de originele filter te wisselen en die schroefjes in het plastic laten ook te wensen over.

_________________
NC750X
300EXC TPI
950SE
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Do, 15 Sep. 2022, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit mij toch aan bij gezwinde: De Triple clamp motor-filter is echt zo makkelijk om te wisselen, wat bij de standaard setup toch wel anders is. Bij mijn huidige 890 ga ik het voorlopig standaard laten, want die lijkt zo makkelijk te verwisselen dat je begint te denken dat ze daar deze keer echt hebben over nagedacht bij KTM. wink2
_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2665
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Sep. 2022, 7:42    Onderwerp: Reageer met quote

Maar je mag hem dan ook veeeel vaker wisselen. En vieze boel, minder mooi lopen met carburateurs. Etc etc.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Vr, 16 Sep. 2022, 10:42    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Maar je mag hem dan ook veeeel vaker wisselen. En vieze boel, minder mooi lopen met carburateurs. Etc etc.


Dat klopt! Eigenlijk is die schuim luchtfilter best na elke stoffige rit te wisselen/ proper te maken.

De airbox van de 990 en de 950 was echt goed, dit toch in tegenstelling tot beide 690's die ik heb gehad, waar die standaard airbox rommel was die veel stof en zand doorliet.

Maar het ging over nokkenassen, dus sorry voor de afleiding. wink2

_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Sep. 2022, 8:30    Onderwerp: Reageer met quote

Freebert schreef:
StevenD schreef:
Maar je mag hem dan ook veeeel vaker wisselen. En vieze boel, minder mooi lopen met carburateurs. Etc etc.


Dat klopt! Eigenlijk is die schuim luchtfilter best na elke stoffige rit te wisselen/ proper te maken.

De airbox van de 990 en de 950 was echt goed, dit toch in tegenstelling tot beide 690's die ik heb gehad, waar die standaard airbox rommel was die veel stof en zand doorliet.

Maar het ging over nokkenassen, dus sorry voor de afleiding. wink2


100% mee eens: 690 was dan weer helemaal crap.

maar 950..: na een aantal jaren wisselde ik mijn filter gedurende een 7 dagen rally gewoon NIET meer.. het loshalen maakte meer stof dan het verversen van het filter goedmaakte.

Bij de 950 Adv, is veruit het meeste werk om al je tank zooi los te halen om bij het filter te komen (ik heb dat overigens aangepast zodat je de heel handschoenen-vak-doos er tussenuit kan nemen je je er wel bij kan, maar ook dan is het tussen de tanks door nog best lastig. Bij SE is dat uiteraard veel makkelijker omdat de hele tank er daar zo af gaat.


en idd.. die plastic schoefjes is crap constructie: je kunt ze vervangen door metalen inzetje. ooit gedacht daar een nieuwe rand voor te maken maar dat is er nooitvan gekomen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Markvb749



Geregistreerd op: 31-1-2022
Berichten: 157
Woonplaats: Buggenhout - België

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Sep. 2022, 9:34    Onderwerp: Reageer met quote

Verschillende meningen zijn er hier zeker over laugh

Soms moet je het niet ver zoeken; Door de problemen met de carbu's was ik het gewoon beu om te vechten met de originele luchtfilter box - ik heb ze denk ik wel 10 keer gemonteerd en gedemonteerd (telkens ook de carbu's eruit) en dan is zo een open filter een zaligheid - in een flits is alles gedemonteerd en je kan overal direct en makkelijk bij.

Als je een mousse filter goed olied, komt er noch stof noch water mee naar binnen. Wat je met een dergelijk filter wel consequent moet doen is dat ding regelmatig wassen en opnieuw oliën. Daar doet een origineel filter het veel beter; daar moet je bijna niet naar omkijken.

Ik heb jaren hard-enduro gereden (recreatief) en heb met die filters nooit issues gehad, maar ze werden wel na elke stoffige offroad rit uitgewassen en geolied.

Of dit voor mijn 950 ADV Supermotard het juiste filter is, weet ik nog niet.
Het zal afhangen hoeveel ik hem met de noppenbanden offroad zal gebruiken...
Mij lijkt een ITG-filter (of Rottweiler...) een filter voor sportief weggebruik en niet zozeer voor offroad. De mousse zit vast op een plastic frame wat het zeer moeilijk (onmogelijk?) maakt om goed uit te wassen
Hier doet een Tripple Clamp filter bvb het veel beter, laat zich helemaal demonteren van het frame en reserve hoezen kosten ook bijna niets

Voordeel van deze dingen is dat het makkelijk terug origineel kan gezet worden thumbsup

...alleen.... ga ik dan wel een andere luchtfilterbox moeten zoeken want de vorige eigenaars hebben van de mijne een zeef gemaakt door overal gaten in te boren.... tot daar de efficiënte KTM-luchtfilter-box thinking
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Za, 24 Sep. 2022, 16:37    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn originele luchtfilterbox verkocht aan Jules, dus die heeft er normaal eentje liggen. Heb je daar deze bike ook nie vandaan?

Veel plezier alvast!

_________________
Treebird Boomverzorging
info@bomen-snoeien.be
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6729
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Sep. 2022, 9:20    Onderwerp: Reageer met quote

Markvb749 schreef:


...alleen.... ga ik dan wel een andere luchtfilterbox moeten zoeken want de vorige eigenaars hebben van de mijne een zeef gemaakt door overal gaten in te boren.... tot daar de efficiënte KTM-luchtfilter-box thinking


waar zitten de gaten? aan de voorkant achter de radiator? dat heeft ook zijn functie...

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3648

BerichtGeplaatst: Di, 27 Sep. 2022, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Markvb749 schreef:


...alleen.... ga ik dan wel een andere luchtfilterbox moeten zoeken want de vorige eigenaars hebben van de mijne een zeef gemaakt door overal gaten in te boren.... tot daar de efficiënte KTM-luchtfilter-box thinking


waar zitten de gaten? aan de voorkant achter de radiator? dat heeft ook zijn functie...


inderdaad, ga eerst maar eens rijden met die gatenkaas filterbox,
ik rij iig al jaren rond met gaten er in.
snorkel weg en over het gat een blindplaatje, dan een flink ovaal gat locatie achter de radiateur (om bevoren carbs te voorkomen ook)
Tevens kan ik nu via dat gat ook relatief makkelijk voorste bougie wisselen.
en later bij de achterste carb ook een gat gemaakt, zodat die carb een kortere aanzuigroute krijgt, (deinerig motorgedrag rond 4000rpm was daarmee opgelost)
Adv rijders kunnen dan gelijk het daschboardkastje lekker diep maken omdat de snorkel weg is grin2
ik weet dat dit topic vervuiling is, maar kon het niet laten.
(het ging tenslotte over nokken assen blank )

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
timieh



Geregistreerd op: 20-3-2013
Berichten: 1456
Woonplaats: Biddinghuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 3 Okt. 2022, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

Mocht je wat meer willen lezen over gaten.
Dan kan je eens opzoeken over de zogenoemde KTM Sommerdoor.
Veel toegepaste modificatie op 9*0 gebied


In het kort. Meer gaten in airbox vaak wel netjes met en fijn gaasje erachter.
De rest (eigenlijk alles) hoort het filter zelf af te vangen natuurlijk.

_________________
------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif