Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 30 Aug. 2022, 8:25 Onderwerp: |
|
|
euhm...
afgezien van vuil;
volgens mij is de ruimte aan de bovenkant van het gas-schuif membraan(in die zwarte dop dus) juist de vaccum ruimte die de schuif omhoog trekt: maar als dat helemaal open is heb je een bromfiets gekocht met 2pk, want dan gaat de vaccumschuif nooit open. zat er geen slang op met een dopje...?
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3647
|
Geplaatst: Di, 30 Aug. 2022, 9:49 Onderwerp: |
|
|
ok, mijn tekst verwijderd,
de kennis van de dokter EN steven vertrouw ik meer als mezelf
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Laatst aangepast door Daan op Wo, 31 Aug. 2022, 8:42, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 30 Aug. 2022, 11:36 Onderwerp: |
|
|
Als deze aansluiting niet is afgedicht (volledig, geen enkele vacuum lekkage!) dan komen de gasschuiven NIET op vacuum omhoog. Enkel het eerste stukje mechanische slag zullen ze dan bewegen, dit is echter maar 10-20% van de totale slag. Ofwel: totaal geen vermogen.
De vacuum schuif gaat omhoog door precies dat, vacuum boven het diafragma, onder de zwarte plastic deksels. je zal zien dat er in het randje van het deksel dan ook een kanaal loopt naar de inlaat van de carburateur.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Di, 30 Aug. 2022, 22:36 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Als deze aansluiting niet is afgedicht (volledig, geen enkele vacuum lekkage!) dan komen de gasschuiven NIET op vacuum omhoog. Enkel het eerste stukje mechanische slag zullen ze dan bewegen, dit is echter maar 10-20% van de totale slag. Ofwel: totaal geen vermogen.
De vacuum schuif gaat omhoog door precies dat, vacuum boven het diafragma, onder de zwarte plastic deksels. je zal zien dat er in het randje van het deksel dan ook een kanaal loopt naar de inlaat van de carburateur. |
Interessant!
Als ik op op 950 wisdom kijk dan zie ik dat die gaten moeten afgedopt worden. Ik heb nog niet gezien dat er een kanaaltje langsloopt naar de carbu…
-EDIT- ik ben even in mijn atelier gaan kijken en er is idd een kanaaltje dat loopt van de aanzuigzijde, voor de vlinderklep, naar het zwarte potje. Volgens wat ik uit de Maintenance Manual kan opmaken zit er daar op die plek een kleine air-jet die ook door het diafragma steekt. Als de motor lucht aanzuigt krijg je dus een vacuüm effect in de bovenkant van het zwarte potje maar als die lekt via dat grote gat….gaat dat dus niet = gasschuif gaat dan niet helemaal open…. Damn…zou dat de oorzaak zijn?
Dat was ook mijn initieel gevoel dat de gaschuiven niet volledig opengingen… zou wel verklaren waarom hij zo zwak aanvoelt. Misschien had ik de nokkenassen helemaal niet hoeven steken
Laatst aangepast door Markvb749 op Wo, 31 Aug. 2022, 9:27, in totaal 5 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Di, 30 Aug. 2022, 22:40 Onderwerp: |
|
|
Wel toch verschillende meningen…. Ben benieuwd hoe het in elkaar zit
Laatst aangepast door Markvb749 op Di, 30 Aug. 2022, 23:13, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Di, 30 Aug. 2022, 23:06 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | euhm...
afgezien van vuil;
volgens mij is de ruimte aan de bovenkant van het gas-schuif membraan(in die zwarte dop dus) juist de vaccum ruimte die de schuif omhoog trekt: maar als dat helemaal open is heb je een bromfiets gekocht met 2pk, want dan gaat de vaccumschuif nooit open. zat er geen slang op met een dopje...? |
Neen, een slang met dopje zat er niet op
Ik heb de moto gekocht van iemand die hem als bouwdoos gekocht had en zelf in elkaar gestoken heeft
|
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 1 Sep. 2022, 21:27 Onderwerp: |
|
|
nou als het waar is.. dan ligt het zeker daar aan.
alleen kan ik me niet voorstellen dat je het uberhaubt als 'acceptabel' hebt ervaren... zoals gezegd, dan is het niet meer dan een bromfiets die zwaar smoorend geluid maakt en beroerd loopt als je de gasklep open trekt.
laat ik zeggen.. om dat op te merken hoef je maar 1 x aan het gas te schroeven en niet eens een proefrit te maken.
dus: maar snel eens effe proberen MET afdichtdopjes
ps.: EPC verhaal.. 2005
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=158&highlight=epc+verwijderen
en JA EPC is actief in 2e en 3e versnelling (indien niet gede-activeerd), dus niet in 1e.. geactiveerd door de 'versnellings-schakelaar'
_________________ Dr_Bean
Laatst aangepast door Dr_Bean op Do, 1 Sep. 2022, 21:40, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Do, 1 Sep. 2022, 21:39 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
alleen kan ik me niet voorstellen dat je het uberhaubt als 'acceptabel' hebt ervaren... zoals gezegd, dan is het niet meer dan een bromfiets die zwaar smoorend geluid maakt en beroerd loopt als je de gasklep open trekt.
laat ik zeggen.. om dat op te merken hoef je maar 1 x aan het gas te schroeven en niet eens een proefrit te maken.
dus: maar snel eens effe proberen MET afdichtdopjes |
Ik heb de motor niet proefgereden bij aankoop, scheelde te veel aan, was een gokje, prijs was er ook naar
De motor klinkt wel aardig, ook als je gas geeft alleen tijdens het rijden mist hij echte power
Het wordt nog beter: 3 weken geleden bracht ik hem bij een lokale garagist met best wel een zeer goeie reputatie voor het afstellen en synchen van de Carb’s en die vond dat hij mooi draaide….
Laatst aangepast door Markvb749 op Vr, 2 Sep. 2022, 9:43, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6729 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 1 Sep. 2022, 21:41 Onderwerp: |
|
|
stationair heeft het geen invloed.. dus dan zal ie wel 'mooi draaien'. maar geen proefrit maken: hoe constateer je dan dat ie 'weinig vermogen heeft"?
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Vr, 2 Sep. 2022, 9:41 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | stationair heeft het geen invloed.. dus dan zal ie wel 'mooi draaien'. maar geen proefrit maken: hoe constateer je dan dat ie 'weinig vermogen heeft"? |
Ik heb hem op de aanhanger naar huis gebracht, vervolgens volledig in orde gezet (zie apart topic wat er allemaal aan gedaan is) en dan pas mee gaan rijden als alles me veilig en in orde leek te zijn.
Tijdens die testrit, 2-3 maand na de initiële aankoop, gelijk ook mijn eerste rit met mijn 950, en gelijk ook de allereerste keer op een LC8, vond ik hem relatief zwak aanvoelen en ben ik verder beginnen zoeken.
Eerste wat er daarna aan gedaan is dan waren de settings van de carbu's en dan vervolgens dit debacle met de nokkenassen
|
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2022, 12:30 Onderwerp: |
|
|
Vandaag met de originele nokkenassen erin een testrit kunnen gaan doen maar deze keer met de membranen van de carbu’s afgedopt.
Heb ondertussen ook een ITG race luchtfilter gemonteerd (idem als Rottweiler), dat gaat ook een klein beetje extra geven.
Denk dat hij ongeveel 3 keer meer vermogen heeft, ding gaat echt hard vooruit!
Bij bruut doorschakelen van 2de naar 3de trekt hij het voorwiel van grond 👍
Probleem opgelost! Dank voor de ondersteuning mannen!
Volgende stap is de SuperDuke nokkenassen er terug in: niet omdat het nog nodig is maar omdat ze hier nu toch liggen en ik wil weten wat het gaat geven
|
|
Naar boven |
|
|
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1456 Woonplaats: Biddinghuizen
|
Geplaatst: Zo, 11 Sep. 2022, 20:15 Onderwerp: |
|
|
Ah top!
Fijn dat je het in iets relatiefs simpels hebt kunnen oplossen.
De carb's nu ze wat meer lucht krijgen ook wat meer brandstof gegeven?
_________________ ------------
Hartelijke groetjes uit Flevoland,
Tim.
KTM adv s 950 GO!!!!! & 2 alpjes
www.motorkampeerwinkel.nl |
|
Naar boven |
|
|
Markvb749
Geregistreerd op: 31-1-2022 Berichten: 157 Woonplaats: Buggenhout - België
|
Geplaatst: Ma, 12 Sep. 2022, 12:40 Onderwerp: |
|
|
timieh schreef: | Ah top!
Fijn dat je het in iets relatiefs simpels hebt kunnen oplossen.
De carb's nu ze wat meer lucht krijgen ook wat meer brandstof gegeven? |
Denk niet dat dat nodig gaat zijn voor dat beetje meer, normaal vangt het vacuum gedeelte van de carbu's dit op.... denk ik althans
Met de andere nokkenassen gaat dit wel nodig zijn omdat die veel meer gaan aanzuigen
|
|
Naar boven |
|
|
StevenD
Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2665 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 12 Sep. 2022, 13:54 Onderwerp: |
|
|
het vacuum is juist compleet om zeep geholpen met zo'n open luchtfilter op carburateurs.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
|
|