Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Prutzer

|
Geplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 16:37 Onderwerp: Koppelingsproblemen |
|
|
Ik ben benieuwd wie er problemen gehad heeft met de koppeling en/of de bediening hiervan, hoofd/hulpcilinder.
Ik heb namelijk de hulpcilinder al eens stuk gehad, en heb nu nog steeds een niet lekker werkende koppeling.  _________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 21:25 Onderwerp: Re: Koppelingsproblemen |
|
|
Prutzer schreef: | Ik ben benieuwd wie er problemen gehad heeft met de koppeling en/of de bediening hiervan, hoofd/hulpcilinder.
Ik heb namelijk de hulpcilinder al eens stuk gehad, en heb nu nog steeds een niet lekker werkende koppeling.  |
sleept ie?
de eerste modellen hadden er last van... er is een KTM modificatie geweest op de olie'sproeier' voor de koppeling:
"
B)
Zur Verbesserung der Kupplungsfunktion und um unnötigen Abrieb an der Kupplungsdruckstange zu
vermeiden, ist im Zuge des nächsten planmäßigen Service, an Stelle der Verschlussschraube
600 38 027 000, die Reduzierdüse 600.38.029.000 einzubauen. Siehe Bild 2
"
das alleen voor hele vroege 2003ers en zou eigenlijk al gemodificeerd moeten zijn.
(ps.. het volledige blad heb ik voor je, kan ik je over de mail sturen. Evenals pdf-handleiding (gebruikersboekje en reparatiemanual 2003)
Ik zal ze op een save manier hier ergens op de forumspace proberen te zetten, maar voorlopig moet je me maar even mailen, dan mail ik ze naar je als je interesse hebt.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 22:01 Onderwerp: |
|
|
Ik lees net op het usa forum dat voor sommige rijders een 10w60 olie van elf de oplossing was voor de dragging clutch!
Daan |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 28 Nov. 2004, 22:29 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | Ik lees net op het usa forum dat voor sommige rijders een 10w60 olie van elf de oplossing was voor de dragging clutch!
Daan |
mja... een koppeling hoort gewoon te werken met de voorgeschreven olie, ongeacht merk.
Ik weet dat er 2 modificaties geweest zijn: dikte van een of andere plaat is veranderd, en die olie'sproier', die bepaald hoeveel olie er bij de koppeling komt.
Ik heb wel eens gemerk dat mijn koppeling effe plakte, toen ie flink warm was denk ik (klein prutspaatje gereden, te veel met de koppeling gespeeld..), maar na kort rijden, een paak keer koppelen was het weg.
Op de middebok, in de 1, koppeling in, loopt het achterwiel gewoon uit en komt tot stilstand en blijft stilstaan.
grts
Gerben _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

|
Geplaatst: Di, 30 Nov. 2004, 0:03 Onderwerp: |
|
|
Ik heb geen problemen gehad met de koppeling zelf, alleen met de bediening ervan, de seal van de slave cilinder(onder op het blok) was beschadigd, waardoor de hydraulische olie erlangs stroomde mijn blok in.
Er zit nu een andere seal in, maar het is nog niet helemaal OK, ik wil er eigenlijk een nieuwe cilinder op hebben!
 _________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|