lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Wings silencers... feedback
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 22:42    Onderwerp: Reageer met quote

sharky_capas schreef:
Thx

Eerst maar eens wachten tot ze binnen zijn!
Inderdaad NoS met carbon endcap


worden keurig verpakt geleverd, mooi stukje werk...even geduld nog!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Jul. 2012, 15:05    Onderwerp: Reageer met quote

toktok schreef:
hoi, jawel, ik heb de uitlaten zelf gemonteerd, is bolt-on met exacte boring, eerst de drie bouten losjes aandraaien, de ophangbeugel losjes vastzetten, dan de drie bouten vastzetten (niet aanknallen, vast is vast) en vervolgens de ophangbeugel goed aandraaien. Als je de non-ovals hebt dan hoef je iig niks uit te richten, dat gaat vanzelf.
Ik heb bij de 1000 km-beurt de akra-mapping laten laden, kostte niks extra's, ik rij zelf met de grootste db-killer (32 mmm doorlaat), kan hem er nu naar believen in of uit halen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. ik heb trouwens het idee dat het blok met de akra-mapping (rijker mengsel) iets koeler loopt maar dat kan ook een veronderstelling zijn.

Grtz, Tok


Tok, heb jij ook meteen je sas verwijderd? Is dat nodig?
Ik heb namelijk een motorhooliganbox besteld an gaat hij naar verpalen en wordt hij afgesteld, sas verwijderd , mapping etc. Tot die zou ik graag met standaard motor willen rijden.

Bij mij past de uitlaat niet 100% tegen klem waarin de 3 schroeven zitten.
Het uitlatende van mijn Wings waar de overige uitlaatpijp aanvast zit is minder diep bij Wings dan bij orginele demper.
Bij andere ook zo? rolleyes

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6793
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Jul. 2012, 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

daar zit een koperen afdichtring in (zo'n plet-ring met vulling), ligt ie er niet misschien nog in bij de oude?
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Jul. 2012, 17:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ja precies,

Die pletring + de Wings achterkant is minderdiep als orgineel vandaar dat hij er niet tegen aankomt.
Ik post zo wel even wat foto's
rolleyes

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Jul. 2012, 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

Zo kwam de doos binnen, erg netjes verpakt zoals verwacht!



met t-shirt, stickers en sleutelhanger.

mooie steunen



2 soorten db killers met verschillende diameter





De NOS demper met carbon eindkap


Steahlt looking end cap



de andere kant


Orginele demper met sluitring, welke gebruikt was vanaf de fabriek
(zie diepte verschil met wing)



Wingdemper met ring:



resultaat:

schroeven zitten strak, komt geen gas uit.
hebben meerdere zo'n kiertje tussen demper en het plaatje van de schroeven?

alles weer opgebouwt


thumbsup

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Benny



Geregistreerd op: 8-10-2009
Berichten: 462
Woonplaats: Vlaanderen

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Jul. 2012, 19:26    Onderwerp: Reageer met quote

Je ziet er toch niks van met die beschermkapjes ervoor, je foto is genomen met een laag camerastandpunt, als je naast de motor staat merk je vast niks abnormaals.
Ik zou me er in geen geval zorgen om maken,beter een klein spleetje ipv te weinig speling in dit geval.

_________________
mvg Benny

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Zo, 1 Jul. 2012, 20:40    Onderwerp: Reageer met quote

Nee de foto's zijn genomen zonder kapjes en kuipen.
Ik vroeg me alleen af of ik iets verkeerd had gedaan.
Totok heeft dit ook gehad en het blijkt zo te horen.
Na bevestigen kapjes zie je er inderdaad niets meer van.
Ben er blij mee!
thumbsup

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 2:54    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup thumbsup thumbsup wat wel jammer is geen keurmerk....
kan wings geen keurmerk aanvragen ???? of hoe werkt dit..
ze verkopen uitlaatjes genoeg zou je zo zeggen grin2 grin2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 7:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is inderdaad het enige grote minpunt aan Wings.

Keurmerk moet "gekeurd" worden en dat moet per model gedaan worden. En voor elke keuring moeten ze betalen, dus dat tikt wel aan.

Anderszijds zou ik ook wel denken dat Wings ondertussen voldoende groot is om eens aan E-keur te gaan beginnen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 7:50    Onderwerp: Reageer met quote

Om niet weer in e keurmerk te vervallen!

In nl testen we niet het e keurmerk. Maar het aantal decibel bij een opgegeven toerental. ( is per motor verschillend.)
De Wings komen met grote dempers op 88 decibel ( volgens fabrikant)
KTM 990 mag 90 decibel hebben.

Dus als ze de uitlaat testen zou hij theoretisch niet de geluidsnormen overtreden.

Als de politie op e keurmerken gaat controleren, kunnen ze bijna elke zelfbouwchopper, opgepimte golf etc ook aan de kant zetten en bekeuren.
Een niet hebben van een e is een indicatie dat iets niet orgineel is en dus de regels zou kunnen overtreden.

Komt ook vaak voor dat een motor met e keurmerk, maar bv oude uitlaat, de decibelnorm overscheid.
rolleyes

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

sharky_capas schreef:
toktok schreef:
hoi, jawel, ik heb de uitlaten zelf gemonteerd, is bolt-on met exacte boring, eerst de drie bouten losjes aandraaien, de ophangbeugel losjes vastzetten, dan de drie bouten vastzetten (niet aanknallen, vast is vast) en vervolgens de ophangbeugel goed aandraaien. Als je de non-ovals hebt dan hoef je iig niks uit te richten, dat gaat vanzelf.
Ik heb bij de 1000 km-beurt de akra-mapping laten laden, kostte niks extra's, ik rij zelf met de grootste db-killer (32 mmm doorlaat), kan hem er nu naar believen in of uit halen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. ik heb trouwens het idee dat het blok met de akra-mapping (rijker mengsel) iets koeler loopt maar dat kan ook een veronderstelling zijn.

Grtz, Tok


Tok, heb jij ook meteen je sas verwijderd? Is dat nodig?
Ik heb namelijk een motorhooliganbox besteld an gaat hij naar verpalen en wordt hij afgesteld, sas verwijderd , mapping etc. Tot die zou ik graag met standaard motor willen rijden.

Bij mij past de uitlaat niet 100% tegen klem waarin de 3 schroeven zitten.
Het uitlatende van mijn Wings waar de overige uitlaatpijp aanvast zit is minder diep bij Wings dan bij orginele demper.
Bij andere ook zo? rolleyes


Sorry dat ik hier pas zo laat reageer maar je hebt je antwoord al via mf gehad. Ik heb sas laten zitten, ik verwacht hier binnen afzienbare tijd toch wel apk voor motoren en dan hoef ik alleen de dempers terug te monteren.
Ik vraag me sowieso af of het niet mogelijk is om de sas-slangen even los te trekken van het lucht filter, er even een dopje in het nippeltje te kitten en de slangen weer gewoon terug te zetten? Zomaar een idee, weet niet of het kan, vandaar mijn vraag.

grtz, tok
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

Dag Tok,

Bij mijn 950 sm had ik de sas inderdaad verwijderd en in de airbox een dopje in de slang. Zodat deze verstopt zat.
Ik krijg net een mailtje dat mijn Motorhooliganbox is verscheept.
Dus ik laat binnenkort alles bij verpalen afstellen.
Ik zal er foto's van maken en tevens de resultaten posten

APK op motorfietsen zal zeer lastig worden. Misschien voor nieuwere types, maar alle oudere motoren voldoen niet aan de huidige eisen.
Denk ook eens aan HD zelfbouw/ombouw, deze voldoen bijna allemaal niet. Keuren wordt dan erg lastig.
Bedankt zo ver
thumbsup

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 5:35    Onderwerp: Reageer met quote

sharky_capas schreef:
Om niet weer in e keurmerk te vervallen!

In nl testen we niet het e keurmerk. Maar het aantal decibel bij een opgegeven toerental. ( is per motor verschillend.)
De Wings komen met grote dempers op 88 decibel ( volgens fabrikant)
KTM 990 mag 90 decibel hebben.

Dus als ze de uitlaat testen zou hij theoretisch niet de geluidsnormen overtreden.

Als de politie op e keurmerken gaat controleren, kunnen ze bijna elke zelfbouwchopper, opgepimte golf etc ook aan de kant zetten en bekeuren.
Een niet hebben van een e is een indicatie dat iets niet orgineel is en dus de regels zou kunnen overtreden.

Komt ook vaak voor dat een motor met e keurmerk, maar bv oude uitlaat, de decibelnorm overscheid.
rolleyes


je hebt helemaal gelijk maar met je wings moet je in Duitsland niet komen, want bij controle kan je um laten staan.....
weet ik uit ervaring furious3 furious3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 17:42    Onderwerp: Reageer met quote

Een dikke 2 weken terug reed ik op de E43 de Duitse grens over. Nog geen minuut over de grens en ik kwam in een trechter terecht: Polizei Kontrol.
Mijn motor backfired vrij hard bij remmen op de motor dus met vizier open, koppeling in en stationair toerental heb ik afgeremd tot aan de man die me een seconde bekeek en dan teken deed of ik door mocht of aan de kant moest. Ik mocht door maar voor het andere geval was ik toch zeer blij dat ik dempers met E-keur heb.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sharky_capas



Geregistreerd op: 14-1-2007
Berichten: 139
Woonplaats: Enkhuizen

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

Chris88 schreef:
Hadden de Wings van jullie dan geen E-keur? lipsrsealed2



Hey Chris doe mij 2 van die e keurmerken!
evilgrin

( ik rij al 5 jaar zonder e keurmerk in Duitsland. Zelfs met mijn race only akrapovic onder mijn 690, tot nu toe geluk gehad denk ik)

_________________
LC8 Rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Pagina 7 van 8

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif