Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
toktok

Geregistreerd op: 15-12-2011 Berichten: 123 Woonplaats: Heerlen
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 22:42 Onderwerp: |
|
|
sharky_capas schreef: | Thx
Eerst maar eens wachten tot ze binnen zijn!
Inderdaad NoS met carbon endcap |
worden keurig verpakt geleverd, mooi stukje werk...even geduld nog! |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Zo, 1 Jul. 2012, 15:05 Onderwerp: |
|
|
toktok schreef: | hoi, jawel, ik heb de uitlaten zelf gemonteerd, is bolt-on met exacte boring, eerst de drie bouten losjes aandraaien, de ophangbeugel losjes vastzetten, dan de drie bouten vastzetten (niet aanknallen, vast is vast) en vervolgens de ophangbeugel goed aandraaien. Als je de non-ovals hebt dan hoef je iig niks uit te richten, dat gaat vanzelf.
Ik heb bij de 1000 km-beurt de akra-mapping laten laden, kostte niks extra's, ik rij zelf met de grootste db-killer (32 mmm doorlaat), kan hem er nu naar believen in of uit halen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. ik heb trouwens het idee dat het blok met de akra-mapping (rijker mengsel) iets koeler loopt maar dat kan ook een veronderstelling zijn.
Grtz, Tok |
Tok, heb jij ook meteen je sas verwijderd? Is dat nodig?
Ik heb namelijk een motorhooliganbox besteld an gaat hij naar verpalen en wordt hij afgesteld, sas verwijderd , mapping etc. Tot die zou ik graag met standaard motor willen rijden.
Bij mij past de uitlaat niet 100% tegen klem waarin de 3 schroeven zitten.
Het uitlatende van mijn Wings waar de overige uitlaatpijp aanvast zit is minder diep bij Wings dan bij orginele demper.
Bij andere ook zo?  _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6793 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 1 Jul. 2012, 16:57 Onderwerp: |
|
|
daar zit een koperen afdichtring in (zo'n plet-ring met vulling), ligt ie er niet misschien nog in bij de oude? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Zo, 1 Jul. 2012, 17:56 Onderwerp: |
|
|
Ja precies,
Die pletring + de Wings achterkant is minderdiep als orgineel vandaar dat hij er niet tegen aankomt.
Ik post zo wel even wat foto's
 _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Zo, 1 Jul. 2012, 18:33 Onderwerp: |
|
|
Zo kwam de doos binnen, erg netjes verpakt zoals verwacht!
met t-shirt, stickers en sleutelhanger.
mooie steunen
2 soorten db killers met verschillende diameter
De NOS demper met carbon eindkap
Steahlt looking end cap
de andere kant
Orginele demper met sluitring, welke gebruikt was vanaf de fabriek
(zie diepte verschil met wing)
Wingdemper met ring:
resultaat:
schroeven zitten strak, komt geen gas uit.
hebben meerdere zo'n kiertje tussen demper en het plaatje van de schroeven?
alles weer opgebouwt
 _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

Geregistreerd op: 8-10-2009 Berichten: 462 Woonplaats: Vlaanderen
|
Geplaatst: Zo, 1 Jul. 2012, 19:26 Onderwerp: |
|
|
Je ziet er toch niks van met die beschermkapjes ervoor, je foto is genomen met een laag camerastandpunt, als je naast de motor staat merk je vast niks abnormaals.
Ik zou me er in geen geval zorgen om maken,beter een klein spleetje ipv te weinig speling in dit geval. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Zo, 1 Jul. 2012, 20:40 Onderwerp: |
|
|
Nee de foto's zijn genomen zonder kapjes en kuipen.
Ik vroeg me alleen af of ik iets verkeerd had gedaan.
Totok heeft dit ook gehad en het blijkt zo te horen.
Na bevestigen kapjes zie je er inderdaad niets meer van.
Ben er blij mee!
 _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 2:54 Onderwerp: |
|
|
wat wel jammer is geen keurmerk....
kan wings geen keurmerk aanvragen ???? of hoe werkt dit..
ze verkopen uitlaatjes genoeg zou je zo zeggen  |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 7:33 Onderwerp: |
|
|
Dat is inderdaad het enige grote minpunt aan Wings.
Keurmerk moet "gekeurd" worden en dat moet per model gedaan worden. En voor elke keuring moeten ze betalen, dus dat tikt wel aan.
Anderszijds zou ik ook wel denken dat Wings ondertussen voldoende groot is om eens aan E-keur te gaan beginnen. |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 7:50 Onderwerp: |
|
|
Om niet weer in e keurmerk te vervallen!
In nl testen we niet het e keurmerk. Maar het aantal decibel bij een opgegeven toerental. ( is per motor verschillend.)
De Wings komen met grote dempers op 88 decibel ( volgens fabrikant)
KTM 990 mag 90 decibel hebben.
Dus als ze de uitlaat testen zou hij theoretisch niet de geluidsnormen overtreden.
Als de politie op e keurmerken gaat controleren, kunnen ze bijna elke zelfbouwchopper, opgepimte golf etc ook aan de kant zetten en bekeuren.
Een niet hebben van een e is een indicatie dat iets niet orgineel is en dus de regels zou kunnen overtreden.
Komt ook vaak voor dat een motor met e keurmerk, maar bv oude uitlaat, de decibelnorm overscheid.
 _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
toktok

Geregistreerd op: 15-12-2011 Berichten: 123 Woonplaats: Heerlen
|
Geplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 16:21 Onderwerp: |
|
|
sharky_capas schreef: | toktok schreef: | hoi, jawel, ik heb de uitlaten zelf gemonteerd, is bolt-on met exacte boring, eerst de drie bouten losjes aandraaien, de ophangbeugel losjes vastzetten, dan de drie bouten vastzetten (niet aanknallen, vast is vast) en vervolgens de ophangbeugel goed aandraaien. Als je de non-ovals hebt dan hoef je iig niks uit te richten, dat gaat vanzelf.
Ik heb bij de 1000 km-beurt de akra-mapping laten laden, kostte niks extra's, ik rij zelf met de grootste db-killer (32 mmm doorlaat), kan hem er nu naar believen in of uit halen. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. ik heb trouwens het idee dat het blok met de akra-mapping (rijker mengsel) iets koeler loopt maar dat kan ook een veronderstelling zijn.
Grtz, Tok |
Tok, heb jij ook meteen je sas verwijderd? Is dat nodig?
Ik heb namelijk een motorhooliganbox besteld an gaat hij naar verpalen en wordt hij afgesteld, sas verwijderd , mapping etc. Tot die zou ik graag met standaard motor willen rijden.
Bij mij past de uitlaat niet 100% tegen klem waarin de 3 schroeven zitten.
Het uitlatende van mijn Wings waar de overige uitlaatpijp aanvast zit is minder diep bij Wings dan bij orginele demper.
Bij andere ook zo?  |
Sorry dat ik hier pas zo laat reageer maar je hebt je antwoord al via mf gehad. Ik heb sas laten zitten, ik verwacht hier binnen afzienbare tijd toch wel apk voor motoren en dan hoef ik alleen de dempers terug te monteren.
Ik vraag me sowieso af of het niet mogelijk is om de sas-slangen even los te trekken van het lucht filter, er even een dopje in het nippeltje te kitten en de slangen weer gewoon terug te zetten? Zomaar een idee, weet niet of het kan, vandaar mijn vraag.
grtz, tok |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 19:33 Onderwerp: |
|
|
Dag Tok,
Bij mijn 950 sm had ik de sas inderdaad verwijderd en in de airbox een dopje in de slang. Zodat deze verstopt zat.
Ik krijg net een mailtje dat mijn Motorhooliganbox is verscheept.
Dus ik laat binnenkort alles bij verpalen afstellen.
Ik zal er foto's van maken en tevens de resultaten posten
APK op motorfietsen zal zeer lastig worden. Misschien voor nieuwere types, maar alle oudere motoren voldoen niet aan de huidige eisen.
Denk ook eens aan HD zelfbouw/ombouw, deze voldoen bijna allemaal niet. Keuren wordt dan erg lastig.
Bedankt zo ver
 _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 5:35 Onderwerp: |
|
|
sharky_capas schreef: | Om niet weer in e keurmerk te vervallen!
In nl testen we niet het e keurmerk. Maar het aantal decibel bij een opgegeven toerental. ( is per motor verschillend.)
De Wings komen met grote dempers op 88 decibel ( volgens fabrikant)
KTM 990 mag 90 decibel hebben.
Dus als ze de uitlaat testen zou hij theoretisch niet de geluidsnormen overtreden.
Als de politie op e keurmerken gaat controleren, kunnen ze bijna elke zelfbouwchopper, opgepimte golf etc ook aan de kant zetten en bekeuren.
Een niet hebben van een e is een indicatie dat iets niet orgineel is en dus de regels zou kunnen overtreden.
Komt ook vaak voor dat een motor met e keurmerk, maar bv oude uitlaat, de decibelnorm overscheid.
 |
je hebt helemaal gelijk maar met je wings moet je in Duitsland niet komen, want bij controle kan je um laten staan.....
weet ik uit ervaring  |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 17:42 Onderwerp: |
|
|
Een dikke 2 weken terug reed ik op de E43 de Duitse grens over. Nog geen minuut over de grens en ik kwam in een trechter terecht: Polizei Kontrol.
Mijn motor backfired vrij hard bij remmen op de motor dus met vizier open, koppeling in en stationair toerental heb ik afgeremd tot aan de man die me een seconde bekeek en dan teken deed of ik door mocht of aan de kant moest. Ik mocht door maar voor het andere geval was ik toch zeer blij dat ik dempers met E-keur heb. |
|
Naar boven |
|
 |
sharky_capas
Geregistreerd op: 14-1-2007 Berichten: 139 Woonplaats: Enkhuizen
|
Geplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 18:52 Onderwerp: |
|
|
Chris88 schreef: | Hadden de Wings van jullie dan geen E-keur?
 |
Hey Chris doe mij 2 van die e keurmerken!
( ik rij al 5 jaar zonder e keurmerk in Duitsland. Zelfs met mijn race only akrapovic onder mijn 690, tot nu toe geluk gehad denk ik) _________________ LC8 Rules |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|
Powered by phpBB
© 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by 
|