| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| jos72 
 
 
 Geregistreerd op: 5-5-2009
 Berichten: 6
 Woonplaats: uden
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 13:40    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Sorry, ben een slechte lezer, foei joske foei. _________________
 I've seen the light!! na 15jr. supersport nu een SMT
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| roflastc 
 
 
 Geregistreerd op: 11-11-2008
 Berichten: 258
 Woonplaats: Leiden
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 11 Okt. 2009, 23:34    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| .dubbel.... _________________
 Ghetto neger uit het Gooi.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| roflastc 
 
 
 Geregistreerd op: 11-11-2008
 Berichten: 258
 Woonplaats: Leiden
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 17 Okt. 2009, 13:29    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Verpalen heet het gefikst. Rene heeft sls weggehaald, tandwiel vooraan naar 17T, gasnaalden een streepje laten zakken. Rijgedrag is gelijk heel ander geworden. Ben benieuwd wat het verbruik gaat zijn. _________________
 Ghetto neger uit het Gooi.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Za, 17 Okt. 2009, 14:02    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | roflastc schreef: |  	  | Verpalen heet het gefikst. Rene heeft sls weggehaald, tandwiel vooraan naar 17T, gasnaalden een streepje laten zakken. Rijgedrag is gelijk heel ander geworden. Ben benieuwd wat het verbruik gaat zijn. | 
 
 dat is toch niet die monteur die vertelde dat sls stekkers heeft?
   
 verpalen staat immers goed bekend, daar weten ze echt wel waar ze het over hebben
  _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| roflastc 
 
 
 Geregistreerd op: 11-11-2008
 Berichten: 258
 Woonplaats: Leiden
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 18 Okt. 2009, 3:00    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | Daan schreef: |  	  |  	  | roflastc schreef: |  	  | Verpalen heet het gefikst. Rene heeft sls weggehaald, tandwiel vooraan naar 17T, gasnaalden een streepje laten zakken. Rijgedrag is gelijk heel ander geworden. Ben benieuwd wat het verbruik gaat zijn. | 
 
 dat is toch niet die monteur die vertelde dat sls stekkers heeft?
   
 verpalen staat immers goed bekend, daar weten ze echt wel waar ze het over hebben
  | 
 
 Ik deed er dan ook xpres wat ingewikkeld over maar idd er was wat verwarring mbt de correcte benaming van onderdelen. Bomen/bos etcetera
 _________________
 Ghetto neger uit het Gooi.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| pepdeze 
 
 
 Geregistreerd op: 26-1-2005
 Berichten: 164
 Woonplaats: ijsselstein
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 10:24    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Hallo, 
 Ik ben bezig met het verwijderen van het SAS systeem
 Op het sas ventiel zit naast de dikke- ook een dun slangetje die tussen de achterste cylinder en onder het luchtfilter uitkomt.
 Ik neem aan dat ik dit slangetje moet afdoppen, maar wil hier graag een bevestiging van.
 En...waar doppen de meesten het luchtfilterhuis mee af op de plek waar de SAS slang zat?
 
 grt.
 
 Jeroen
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 10:53    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| klopt hoor, het dunne slangetje wat naar het voorste spruitstuk loopt is al "afgedopt"
 (zit nl op een blindpilaartje gestoken) .
 je kunt ook beide slangetjes verwijderen, slangpilaartjes verwijderen en daar  m6 boutjes schroeven met een koperen ringetje er achter,
 of de slangetjes laten zitten en die afdoppen.
 (is weer makkelijk om vacuummeters op aan te sluiten met een servicebeurt).
 
 de dikke slangpilaar op de filterkast heb ik afgedopt met een meubeldop uit de bouwmarkt.(zie foto pag1 van dit topic).
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| pepdeze 
 
 
 Geregistreerd op: 26-1-2005
 Berichten: 164
 Woonplaats: ijsselstein
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 11:09    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Bedankt voor je reaktie.... 
 Ik wil gewoon het ventiel en slangen meuk verwijderen.
 Ik heb plaatjes, zal ff een meubeldopje halen en zal in die dunne slang een boutje draaien.
 
 Jeroen
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| pepdeze 
 
 
 Geregistreerd op: 26-1-2005
 Berichten: 164
 Woonplaats: ijsselstein
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 14:39    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ja thx, had ik gezien. Nu ik de boel toch open heb liggen gezien dat het luchtfilter ook nodig vervangen mag worden, ik zat te denken aan K&N oid.
 Moet ik dan ik combi met de sommer door en de leovinci pijpen nog iets aan mijn gasnaalden of sproeiers doen?
 
 Jeroen
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Benny 
 
  
 Geregistreerd op: 8-10-2009
 Berichten: 462
 Woonplaats: Vlaanderen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 14:51    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | pepdeze schreef: |  	  | Hallo, 
 Ik ben bezig met het verwijderen van het SAS systeem
 Op het sas ventiel zit naast de dikke- ook een dun slangetje die tussen de achterste cylinder en onder het luchtfilter uitkomt.
 Ik neem aan dat ik dit slangetje moet afdoppen, maar wil hier graag een bevestiging van.
 En...waar doppen de meesten het luchtfilterhuis mee af op de plek waar de SAS slang zat?
 
 grt.
 
 Jeroen
 | 
 
 ik heb gewoon een boutje van M8 dacht ik omwikkeld met wat teflon afdichting tot het genoeg spant in het gaatje van het filterhuis.
 _________________
 mvg  Benny
 
 SM 950
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 24 Mei. 2010, 14:52    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| mmm vele testen bewezen at K&N niks toevoegd bij de adventure. 
 Originele filter is goed!, ik reed er een hele rally mee, 7 dagen stof en zand, zonder wisselen: 0% stop achter het filter.
 
 Vreemd genoeg is dat bij de 690 heel anders.. terwijl het filter er veel op lijkt. Waarschijnlijk gaat het bij de 950 zo goed omdat de lucht opwaards door het filter gaat, en omdat het filter groot is!
 
 Mocht je toch K&N willen en idd ook sportuitlaten, dan 'kan'je je naalden 1 trapje hoger hangen dan standaard: Dan pak ie wat lekkerder op  in de lage toeren, vooral op koude ochtenden goed merkbaar.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| buchere 
 
  
 Geregistreerd op: 29-11-2009
 Berichten: 6
 Woonplaats: Belsele/België
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 22 Jul. 2010, 13:12    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				|  	  | jos72 schreef: |  	  | Weet iemand wat ik kan doen om na het verwijderen van de SAS-plaatjes en de rest van die zooi, het storingslampje van de FI uit te krijgen?? Ik zat te denken aan een weerstandje op het stekkertje, dus als iemand toevallig de weerstandswaarde weet!!
 Het is misschien wel uit te parametreren maar dan moet ik weer naar de dealer.
 
 Jos
 | 
 
 Zit met hetzelfde probleem op m'n 990 SD blok.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6807
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 22 Jul. 2010, 20:44    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| probeer het maar eens met 560 Ohm (1/2w weerstand),  in plaats van de SAS klep. 
 
 (12V 560 Ohm => 20 mA 250mW (kan mooi zonder koeling).)
 
 
 goed kans dat 1kOhm ook wel werkt al.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| minimonster 
 
  
 Geregistreerd op: 1-10-2010
 Berichten: 1
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Di, 12 Okt. 2010, 21:19    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Heeft iemand 560 Ohm al geprobeerd? 
 Ik meet net een 23 ohm op het relais. En in de berekeningen kun je beter van 15 volt uit gaan, is mijn ervaring..
 
 Marko
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |