Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 4 Sep. 2008, 1:11 Onderwerp: |
|
|
Mosseltje schreef: | Nou, weer leuk nieuws van m地 motordealer gekregen. Not . . .
Gisteren is m地 motor opgehaald en vandaag wordt er aan gesleuteld. Het blijkt inderdaad de brandstofpomp te zijn. Het elektrische gedeelte is compleet aangetast door water en vuil. De vraag van mijn dealer was of ik de motor misschien onderwater heb gehouden aangezien alle slangen goed lagen.
Nu heb ik wel een paar diepe doorwadingen gehad maar het water is nooit hoger geweest dan mijn luchtfilterkast. (Ik heb de Sommerdoors modificatie aan beide zijde van de filterkast dus vandaar dat ik er altijd op let dat het water nooit hoger komt) Ook rij ik vaak door de plaatselijke bossen en dan ga ik met een behoorlijke vaart door de plassen heen.
Maar daar is de SE toch voor gebouwd? Gelukkig doet de dealer niet moeilijk en wordt het gewoon garantie maar ik maak me nu wel zorgen dat ik elke 5.000km de brandstofpomp kan gaan vervangen.
De dealer gaf al wel aan dat hij dit probleem vaker is tegengekomen en dat hij nu ook meer duidelijkheid wil hebben van het hoofdkantoor van KTM.
Was Gerben niet bezig met een eigen verbeterde versie?? |
die sommer door oplossingen zijn wel uitgevonden voor de supermotard
en dus niet voor de superenduro
dan kan ik goed begrijpen dat er water in komt
gelukkig doet je dealert niet moeilijk en is het garantie
die sommer door is echt geen uitvinding van KTM van daar
dus je moet blij zijn dat het garantie is  |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Do, 4 Sep. 2008, 8:24 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Mosseltje schreef: | Nou, weer leuk nieuws van m地 motordealer gekregen. Not . . .
Gisteren is m地 motor opgehaald en vandaag wordt er aan gesleuteld. Het blijkt inderdaad de brandstofpomp te zijn. Het elektrische gedeelte is compleet aangetast door water en vuil. De vraag van mijn dealer was of ik de motor misschien onderwater heb gehouden aangezien alle slangen goed lagen.
Nu heb ik wel een paar diepe doorwadingen gehad maar het water is nooit hoger geweest dan mijn luchtfilterkast. (Ik heb de Sommerdoors modificatie aan beide zijde van de filterkast dus vandaar dat ik er altijd op let dat het water nooit hoger komt) Ook rij ik vaak door de plaatselijke bossen en dan ga ik met een behoorlijke vaart door de plassen heen.
Maar daar is de SE toch voor gebouwd? Gelukkig doet de dealer niet moeilijk en wordt het gewoon garantie maar ik maak me nu wel zorgen dat ik elke 5.000km de brandstofpomp kan gaan vervangen.
De dealer gaf al wel aan dat hij dit probleem vaker is tegengekomen en dat hij nu ook meer duidelijkheid wil hebben van het hoofdkantoor van KTM.
De contactpunten van de brandstofpomp zijn verweerd. Zover ik weet heeft die open deurtjes geen invloed daarop. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 4 Sep. 2008, 23:14 Onderwerp: |
|
|
Mosseltje schreef: | mr wheely schreef: | Mosseltje schreef: | Nou, weer leuk nieuws van m地 motordealer gekregen. Not . . .
De contactpunten van de brandstofpomp zijn verweerd. Zover ik weet heeft die open deurtjes geen invloed daarop. |
goed dat het garantie is hoe moet daar dan vocht in komen ???? |
|
Naar boven |
|
 |
f@zertje
|
Geplaatst: Wo, 10 Sep. 2008, 17:11 Onderwerp: |
|
|
Omdat de pomp buiten langs, de tank hangt, en mix met de Sommerdoor van doen heeft.
De doorwading van de motor kan ik het gedring komen doordat hij water in de luchtfilterbak krijgt de Sommerdoor.
Brandstofpomp is iig niet een van sterkste dingen van een SE
@Mosseltje, wie is je dealer, Difi ? _________________ GS 1200LC rally 2018 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 10 Sep. 2008, 19:17 Onderwerp: |
|
|
Mosseltje, je hebt gewoon pech gehad, op mijn 950 heeft de pomp 50.000km zijn werk gedaan voordat hij de geest gaf
Nou ben jij wel een "wilde" als ik je verhalen zo eens lees, misschien moet je de contacten van de pomp af en toe preventief eens droogblazen, en behandelen met wd40 of zo, zeker na een aantal doorwadingen.
Er zit ook een ont/beluchtingsslangetje aan de pomp als ik het goed heb,
maar daar kan natuurlijk ook prima vocht door naar binnen komen.
(mischien kun je deze slang vervangen door een langer exemplaar die uitkomt op een droge plek ).
Op de adv 950 zit de pomp trouwens op een nog lompere plek bevestigd,
nl onder het blok achter de accu die trouwens ook daar fout hangt.
Als gerben weer een beetje op orde is wil hij inderdaad de verbeterde versie gaan produceren bergreep ik laatst. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 12:28 Onderwerp: |
|
|
Ik een "wilde"?? Ik probeer alleen maar de motor te gebruiken waar ie voor bedoelt is.
Zaterdag ga ik m'n motor ophalen bij de dealer en dan ga ik eens kijken wat voor modificatie ik bedenken kan. In de trant van een extra beschermende laag om de pomp heen. Of misschien toch maar de Sommer doors er maar weer afhalen.
Ik poets m'n motor regelmatig maar ik zie het niet zitten om bij elke schoonmaakbeurt de motor te demonteren om zo alle onderdeeltjes te kunnen bereiken. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 13:32 Onderwerp: |
|
|
Mosseltje schreef: | Ik een "wilde"?? Ik probeer alleen maar de motor te gebruiken waar ie voor bedoelt is.
|
Helemaal gelijk, de motor moet daar tegen kunnen
Maar.. ik weet niet precies waar de pomp zit op de se, maar niet in de filterkast lijkt mij, dus die deurtjes kun je wat dat betreft openlaten.
Als er water door die deurtjes komt, dan worden alleen de buitenkant van de carburateurs en daarna de luchtfilter nat. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 15:32 Onderwerp: |
|
|
Het grappige is dat ik de benzinepomp niet in de repair manual terug kan vinden.
Ik heb nog niet echt lopen zoeken bij de motor maar ik ben overtuigd dat er 鳬ntje moet opzitten.
Dit weekend, als ik tijd heb, ga ik eens op zoek en meteen een oplossing bedenken hoe toekomstige vuiligheid geen kans meer krijgt. Iets met Purr-schuim ofzo. Ik denk dat ie juist wel in de filterkast zit. Daar zou ik hem tenminste plaatsen. Lekker droog en dichtbij de carburateurs en benzine tank. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 16:10 Onderwerp: |
|
|
Ik heb hem hier op een tekeningetje gevonden, nr 20 (hoop dat link werkt).
http://www.ktmworld.com/ktm_oem_parts_schematic.asp
Kijk bij oem-parts/se 2007 tank/seat/cover
Kost trouwens iets van 150 dollar, en als het mij vraagt zit hij net onder de filterbak. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 16:33 Onderwerp: |
|
|
Ben nu echt benieuwd. Misschien past er wel zo'n redbull blikje omheen.
Beschermen en pimpen tegelijkertijd.  _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 12 Sep. 2008, 17:17 Onderwerp: |
|
|
Effe wat zaken rechtzetten misschien:
Voor zover ik weet zit de brandstofpomp van de SE in/achter de tank. Bij de Adventure zit ie onder in de carterplaat, waar die veel viezer wordt.
De contactpunptjes branden inderdaad veel sneller in als daar veel vocht en vuil is....
Het huisje heeft een ontluchtingslangetje, wat er voor zorgt dat er geen water in kruipt door opwarmen/afkoelen, en evt water er zelf uit zou kunnen dampen. Er kan alleen water in komen via dit slangtje, of als het kapje niet goed zit!
mbt het slangtje staat in het handboek:
LET OP: als de het slangtjes alleen omhoog gevoerd wordt, zonder bocht (dus zwanehalsje maken..) dan kan er water in de pomp komen door opspattend water.
Als het slangetje goed gemonteerd zit, komt er geen water in de pomp, ook niet als de hele zaak onder water gaat!
Ofschoon mijn electronische oplossing beter water bestendig is, kan ook deze stuk door water en vuil... dus het is nog steeds zaak de pomp en ontluchtingsslangetje goed te monteren _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Za, 13 Sep. 2008, 11:07 Onderwerp: |
|
|
Het probleem is dat volgens de dealer alle slangetjes perfect op hun plaats lagen. Of ik heb gewoon dikke pech of er moet iets aangepast gaan worden.
Ik ga straks m'n motor weer ophalen en eens kijken hoe het allemaal in elkaar steekt. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Zo, 14 Sep. 2008, 13:40 Onderwerp: |
|
|
M'n motor doet het weer na het vervangen van de benzinepomp.
Ik kon niet zeggen of het probleem door corrosie van de contactpuntjes is gekomen.
Wat denken jullie?
Er zit een ontluchtingsslangetje waar het water waarschijnlijk door naar binnen is gekomen. Ik ga nu van die afgesloten expansievaatjes eraan hangen zodat er geen vocht meer in kan komen. (Zelfs niet als ik onder water rij) _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 14 Sep. 2008, 19:01 Onderwerp: |
|
|
Mosseltje schreef: |
Wat denken jullie? |
Mwahhh....valt toch wel mee!!
Heb je soms doorwadingen in de dode zee of zo gedaan
Hier staat een foto hoe mijn pomp er na 50.000 (straat)km uitzag
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1098&highlight=benzinepomp
Misschien ook nog een randje siliconekit als je het kapje op het huis doet?
PS: ik denk dat DR Bean wel belangstelling heeft in de afgedankte pomp  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Ma, 15 Sep. 2008, 15:55 Onderwerp: |
|
|
Als ik dit zo zie heeft het op een of andere manier niet geventileerd waardoor het lang nat / vochtig is gebleven, van een keertje nat worden kan dit volgens mij niet ontstaan. Als je de heleboel daar nu uit voorzorg in de vaseline zet ( op het kontakt van de puntjes na) dan stel je het oxidatie preces ook aardig uit.
succes Johan |
|
Naar boven |
|
 |
|