lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Mijn 1ste SE!!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 4 Sep. 2008, 1:11    Onderwerp: Reageer met quote

Mosseltje schreef:
Nou, weer leuk nieuws van m地 motordealer gekregen. Not . . .

Gisteren is m地 motor opgehaald en vandaag wordt er aan gesleuteld. Het blijkt inderdaad de brandstofpomp te zijn. Het elektrische gedeelte is compleet aangetast door water en vuil. De vraag van mijn dealer was of ik de motor misschien onderwater heb gehouden aangezien alle slangen goed lagen.

Nu heb ik wel een paar diepe doorwadingen gehad maar het water is nooit hoger geweest dan mijn luchtfilterkast. (Ik heb de Sommerdoors modificatie aan beide zijde van de filterkast dus vandaar dat ik er altijd op let dat het water nooit hoger komt) Ook rij ik vaak door de plaatselijke bossen en dan ga ik met een behoorlijke vaart door de plassen heen.

Maar daar is de SE toch voor gebouwd? Gelukkig doet de dealer niet moeilijk en wordt het gewoon garantie maar ik maak me nu wel zorgen dat ik elke 5.000km de brandstofpomp kan gaan vervangen.

De dealer gaf al wel aan dat hij dit probleem vaker is tegengekomen en dat hij nu ook meer duidelijkheid wil hebben van het hoofdkantoor van KTM.

Was Gerben niet bezig met een eigen verbeterde versie??


die sommer door oplossingen zijn wel uitgevonden voor de supermotard
en dus niet voor de superenduro
dan kan ik goed begrijpen dat er water in komt
gelukkig doet je dealert niet moeilijk en is het garantie
die sommer door is echt geen uitvinding van KTM van daar
dus je moet blij zijn dat het garantie is laugh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Do, 4 Sep. 2008, 8:24    Onderwerp: Reageer met quote

mr wheely schreef:
Mosseltje schreef:
Nou, weer leuk nieuws van m地 motordealer gekregen. Not . . .

Gisteren is m地 motor opgehaald en vandaag wordt er aan gesleuteld. Het blijkt inderdaad de brandstofpomp te zijn. Het elektrische gedeelte is compleet aangetast door water en vuil. De vraag van mijn dealer was of ik de motor misschien onderwater heb gehouden aangezien alle slangen goed lagen.

Nu heb ik wel een paar diepe doorwadingen gehad maar het water is nooit hoger geweest dan mijn luchtfilterkast. (Ik heb de Sommerdoors modificatie aan beide zijde van de filterkast dus vandaar dat ik er altijd op let dat het water nooit hoger komt) Ook rij ik vaak door de plaatselijke bossen en dan ga ik met een behoorlijke vaart door de plassen heen.

Maar daar is de SE toch voor gebouwd? Gelukkig doet de dealer niet moeilijk en wordt het gewoon garantie maar ik maak me nu wel zorgen dat ik elke 5.000km de brandstofpomp kan gaan vervangen.

De dealer gaf al wel aan dat hij dit probleem vaker is tegengekomen en dat hij nu ook meer duidelijkheid wil hebben van het hoofdkantoor van KTM.

Was Gerben niet bezig met een eigen verbeterde versie??


die sommer door oplossingen zijn wel uitgevonden voor de supermotard
en dus niet voor de superenduro
dan kan ik goed begrijpen dat er water in komt
gelukkig doet je dealert niet moeilijk en is het garantie
die sommer door is echt geen uitvinding van KTM van daar
dus je moet blij zijn dat het garantie is laugh


De contactpunten van de brandstofpomp zijn verweerd. Zover ik weet heeft die open deurtjes geen invloed daarop.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Do, 4 Sep. 2008, 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

Mosseltje schreef:
mr wheely schreef:
Mosseltje schreef:
Nou, weer leuk nieuws van m地 motordealer gekregen. Not . . .

Gisteren is m地 motor opgehaald en vandaag wordt er aan gesleuteld. Het blijkt inderdaad de brandstofpomp te zijn. Het elektrische gedeelte is compleet aangetast door water en vuil. De vraag van mijn dealer was of ik de motor misschien onderwater heb gehouden aangezien alle slangen goed lagen.

Nu heb ik wel een paar diepe doorwadingen gehad maar het water is nooit hoger geweest dan mijn luchtfilterkast. (Ik heb de Sommerdoors modificatie aan beide zijde van de filterkast dus vandaar dat ik er altijd op let dat het water nooit hoger komt) Ook rij ik vaak door de plaatselijke bossen en dan ga ik met een behoorlijke vaart door de plassen heen.

Maar daar is de SE toch voor gebouwd? Gelukkig doet de dealer niet moeilijk en wordt het gewoon garantie maar ik maak me nu wel zorgen dat ik elke 5.000km de brandstofpomp kan gaan vervangen.

De dealer gaf al wel aan dat hij dit probleem vaker is tegengekomen en dat hij nu ook meer duidelijkheid wil hebben van het hoofdkantoor van KTM.

Was Gerben niet bezig met een eigen verbeterde versie??


die sommer door oplossingen zijn wel uitgevonden voor de supermotard
en dus niet voor de superenduro
dan kan ik goed begrijpen dat er water in komt
gelukkig doet je dealert niet moeilijk en is het garantie
die sommer door is echt geen uitvinding van KTM van daar
dus je moet blij zijn dat het garantie is laugh


De contactpunten van de brandstofpomp zijn verweerd. Zover ik weet heeft die open deurtjes geen invloed daarop.


goed dat het garantie is laugh hoe moet daar dan vocht in komen ????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
f@zertje



Geregistreerd op: 19-7-2006
Berichten: 341
Woonplaats: Oirschot

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Sep. 2008, 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat de pomp buiten langs, de tank hangt, en mix met de Sommerdoor van doen heeft. lipsrsealed2
De doorwading van de motor kan ik het gedring komen doordat hij water in de luchtfilterbak krijgt de Sommerdoor.

Brandstofpomp is iig niet een van sterkste dingen uhoh van een SE

@Mosseltje, wie is je dealer, Difi ?

_________________
GS 1200LC rally 2018
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Wo, 10 Sep. 2008, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Mosseltje, je hebt gewoon pech gehad, op mijn 950 heeft de pomp 50.000km zijn werk gedaan voordat hij de geest gaf wink3

Nou ben jij wel een "wilde" als ik je verhalen zo eens lees, wink3 misschien moet je de contacten van de pomp af en toe preventief eens droogblazen, en behandelen met wd40 of zo, zeker na een aantal doorwadingen.
Er zit ook een ont/beluchtingsslangetje aan de pomp als ik het goed heb,
maar daar kan natuurlijk ook prima vocht door naar binnen komen.
(mischien kun je deze slang vervangen door een langer exemplaar die uitkomt op een droge plek thinking2 ).

Op de adv 950 zit de pomp trouwens op een nog lompere plek bevestigd,
nl onder het blok achter de accu die trouwens ook daar fout hangt.

Als gerben weer een beetje op orde is wil hij inderdaad de verbeterde versie gaan produceren bergreep ik laatst.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 12:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik een "wilde"?? Ik probeer alleen maar de motor te gebruiken waar ie voor bedoelt is. devil

Zaterdag ga ik m'n motor ophalen bij de dealer en dan ga ik eens kijken wat voor modificatie ik bedenken kan. In de trant van een extra beschermende laag om de pomp heen. Of misschien toch maar de Sommer doors er maar weer afhalen.

Ik poets m'n motor regelmatig maar ik zie het niet zitten om bij elke schoonmaakbeurt de motor te demonteren om zo alle onderdeeltjes te kunnen bereiken.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 13:32    Onderwerp: Reageer met quote

Mosseltje schreef:
Ik een "wilde"?? Ik probeer alleen maar de motor te gebruiken waar ie voor bedoelt is. devil



Helemaal gelijk, de motor moet daar tegen kunnen wink3

Maar.. ik weet niet precies waar de pomp zit op de se, maar niet in de filterkast lijkt mij, dus die deurtjes kun je wat dat betreft openlaten.

Als er water door die deurtjes komt, dan worden alleen de buitenkant van de carburateurs en daarna de luchtfilter nat.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 15:32    Onderwerp: Reageer met quote

Het grappige is dat ik de benzinepomp niet in de repair manual terug kan vinden. huh2

Ik heb nog niet echt lopen zoeken bij de motor maar ik ben overtuigd dat er 鳬ntje moet opzitten. smug

Dit weekend, als ik tijd heb, ga ik eens op zoek en meteen een oplossing bedenken hoe toekomstige vuiligheid geen kans meer krijgt. Iets met Purr-schuim ofzo. laugh3 Ik denk dat ie juist wel in de filterkast zit. Daar zou ik hem tenminste plaatsen. Lekker droog en dichtbij de carburateurs en benzine tank.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hem hier op een tekeningetje gevonden, nr 20 (hoop dat link werkt).
http://www.ktmworld.com/ktm_oem_parts_schematic.asp
Kijk bij oem-parts/se 2007 tank/seat/cover

Kost trouwens iets van 150 dollar, en als het mij vraagt zit hij net onder de filterbak.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Do, 11 Sep. 2008, 16:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ben nu echt benieuwd. Misschien past er wel zo'n redbull blikje omheen.



Beschermen en pimpen tegelijkertijd. smug

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Sep. 2008, 17:17    Onderwerp: Reageer met quote

Effe wat zaken rechtzetten misschien:

Voor zover ik weet zit de brandstofpomp van de SE in/achter de tank. Bij de Adventure zit ie onder in de carterplaat, waar die veel viezer wordt.

De contactpunptjes branden inderdaad veel sneller in als daar veel vocht en vuil is....
Het huisje heeft een ontluchtingslangetje, wat er voor zorgt dat er geen water in kruipt door opwarmen/afkoelen, en evt water er zelf uit zou kunnen dampen. Er kan alleen water in komen via dit slangtje, of als het kapje niet goed zit!

mbt het slangtje staat in het handboek:
LET OP: als de het slangtjes alleen omhoog gevoerd wordt, zonder bocht (dus zwanehalsje maken..) dan kan er water in de pomp komen door opspattend water.

Als het slangetje goed gemonteerd zit, komt er geen water in de pomp, ook niet als de hele zaak onder water gaat!

Ofschoon mijn electronische oplossing beter water bestendig is, kan ook deze stuk door water en vuil... dus het is nog steeds zaak de pomp en ontluchtingsslangetje goed te monteren

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Za, 13 Sep. 2008, 11:07    Onderwerp: Reageer met quote

Het probleem is dat volgens de dealer alle slangetjes perfect op hun plaats lagen. Of ik heb gewoon dikke pech of er moet iets aangepast gaan worden.

Ik ga straks m'n motor weer ophalen en eens kijken hoe het allemaal in elkaar steekt.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Sep. 2008, 13:40    Onderwerp: Reageer met quote

M'n motor doet het weer na het vervangen van de benzinepomp.

Ik kon niet zeggen of het probleem door corrosie van de contactpuntjes is gekomen. lipsrsealed2

Wat denken jullie? laugh




Er zit een ontluchtingsslangetje waar het water waarschijnlijk door naar binnen is gekomen. Ik ga nu van die afgesloten expansievaatjes eraan hangen zodat er geen vocht meer in kan komen. (Zelfs niet als ik onder water rij)

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Sep. 2008, 19:01    Onderwerp: Reageer met quote

Mosseltje schreef:


Wat denken jullie?


Mwahhh....valt toch wel mee!! rolleyes
Heb je soms doorwadingen in de dode zee of zo gedaan bucktooth

Hier staat een foto hoe mijn pomp er na 50.000 (straat)km uitzag
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1098&highlight=benzinepomp

Misschien ook nog een randje siliconekit als je het kapje op het huis doet?

PS: ik denk dat DR Bean wel belangstelling heeft in de afgedankte pomp wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Johan



Geregistreerd op: 28-2-2005
Berichten: 545
Woonplaats: Hengelo (ov)

BerichtGeplaatst: Ma, 15 Sep. 2008, 15:55    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik dit zo zie heeft het op een of andere manier niet geventileerd waardoor het lang nat / vochtig is gebleven, van een keertje nat worden kan dit volgens mij niet ontstaan. Als je de heleboel daar nu uit voorzorg in de vaseline zet ( op het kontakt van de puntjes na) dan stel je het oxidatie preces ook aardig uit.

succes Johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Superenduro Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif