Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely

|
Geplaatst: Za, 28 Jun. 2008, 18:22 Onderwerp: |
|
|
Mosseltje schreef: | Ha, dit biedt mogelijkheden.
M'n garage lijkt net een pitbox met al dat rubber.  |
beter in je garage dan in je nachtkastje  |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Za, 28 Jun. 2008, 19:53 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: |
beter in je garage dan in je nachtkastje  |
Ach, beide gebruik
je voor goed raggen.
 _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 28 Jun. 2008, 23:54 Onderwerp: |
|
|
goed voor elkaar... nu die rallyband nog effe lekker echt gebruiken  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
LaBree
|
Geplaatst: Zo, 29 Jun. 2008, 18:35 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | goed voor elkaar... nu die rallyband nog effe lekker echt gebruiken  |
ben nog in dubio welke banden ik moet monteren voor weekje Andorra???
iemand aanraders? _________________ KTM 07 SE 950R - KTM 530 EXC-R - Triumph 98 Daytona T595 - KTM 88 LC4 GS600 |
|
Naar boven |
|
 |
Woabow
|
Geplaatst: Zo, 29 Jun. 2008, 20:41 Onderwerp: |
|
|
Quote: | M'n garage lijkt net een pitbox met al dat rubber. |
Jeemig, wat een verschil in hoogte als je die banden naast elkaar ziet.
Daar zit nu mee te dubben, ik gebruik de SE toch het meest op de straat maar ik wil eigenlijk niet naar "SM Look". Dus liefst brede (semi (weg))banden maar geen 17", tenzij de band zo hoog is dat de SE niet lager wordt. Dat laatste zit er niet in als ik die foto zie.
Gisteren op de Scorpions naar Assen gereden in de regen, een beetje gas is voldoende om de achterband te laten doorslippen, dat is echt waardeloos.
Ik ga denk ik maar Adventure velgen monteren en dan kijken of er leuke bandjes te krijgen zijn (nou ja, andersom )
Zo'n hoge motor met grote wielen vind ik gewoon mooier. En bijkomend voordel was dat ik tussen 45.342 motoren mijn SE op afstand zag staan in Assen  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2008, 0:00 Onderwerp: |
|
|
Woabow schreef: | Quote: | M'n garage lijkt net een pitbox met al dat rubber. |
Daar zit nu mee te dubben, ik gebruik de SE toch het meest op de straat maar ik wil eigenlijk niet naar "SM Look". Dus liefst brede (semi (weg))banden maar geen 17", tenzij de band zo hoog is dat de SE niet lager wordt. Dat laatste zit er niet in als ik die foto zie.
Gisteren op de Scorpions naar Assen gereden in de regen, een beetje gas is voldoende om de achterband te laten doorslippen, dat is echt waardeloos.
Ik ga denk ik maar Adventure velgen monteren en dan kijken of er leuke bandjes te krijgen zijn (nou ja, andersom )
Zo'n hoge motor met grote wielen vind ik gewoon mooier. En bijkomend voordel was dat ik tussen 45.342 motoren mijn SE op afstand zag staan in Assen  |
ik snap je verhaal niet echt, adventure velgen op je SE ?????
er zijn mensen die SE velgen op hun adventure willen
wat is het verschil ?????? volgens jou  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2008, 8:44 Onderwerp: |
|
|
de Adventure velgen zijn 4 resp 4.25 (>2005) breedt.
Dit betekend dat er een 150/70 of 160/60 band op gaat.
Wegbanden in 160/60 18 zijn er zat. Dit is ook al wel uitgeprobeerd door div mensen op het duitse lc8.info forum.
het lijstje begint inmiddels al weer wat oud te worden, maar het geeft een aardig overzicht van welke banden je zou kunnen nemen:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=68 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2008, 9:56 Onderwerp: |
|
|
LaBree schreef: | Dr_Bean schreef: | goed voor elkaar... nu die rallyband nog effe lekker echt gebruiken  |
ben nog in dubio welke banden ik moet monteren voor weekje Andorra???
iemand aanraders? |
Ik ga komend weekend m'n dunlop bandjes eens uitproberen.
Ik ga eerst 150km asfaltrijden, daarna de offroad cursus in het terrein en dan weer 150km terug.
Dan kan ik je waarschijnlijk meer vertellen over de bandjes.  _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2008, 11:16 Onderwerp: |
|
|
Woabow schreef: | Quote: | M'n garage lijkt net een pitbox met al dat rubber. |
Dat allroad bandje aan de linkerkant is een Dunlop Trailmax.
Ben best tevreden over dat bandje. Plakt goed op de weg, ook bij nat weer. Ik zag wel dat er behoorlijke groeven inzitten van het sliden dus het blijft wel een beetje behelpen.
In Amrika zijn er een aantal mensen die een 19inch vorvelg nemen. Dan heb je een mooie tussenmaat tussen 21 en 17 inch.
Ik kan je wel vertellen dat ik erg tevreden ben over de twee keer 17inch velgjes. Maar ben het wel met je eens dat de originele velgen veel meer indruk maken. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
|
Naar boven |
|
 |
Woabow
|
Geplaatst: Ma, 30 Jun. 2008, 22:10 Onderwerp: |
|
|
19 inch vóór had ik me ook al bedacht. ben al aan het meten geweest bij een chopper en die band (19") was maar een paar centimeter lager dan de 21" met de Scorpion.
Wel lastig hoor want ik wil het in één keer goed doen. Ik heb de afgelopen drie maanden meer dan 7000 km gereden met de SE. In elk geval vind ik het echte off road werk te zwaar om met de SE te doen. Dat doe ik dan wel met m'n EXC. Dus met goede wegbanden ben ik klaar, ik hoef geen extra set wielen. Maar ja, dan begin ik te zeuren over te smal en te laag en weet ik veel.....  |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Di, 15 Jul. 2008, 15:59 Onderwerp: |
|
|
Blijft toch mooi.
Alleen afgelopen weekend een dikke vette spijker in m'n nieuwe SM achterbandje. Gelukkig kan de band nog gewoon gebruikt worden en hoeft er alleen een nieuw binnenbandje in.
Hij staat nu op de Dunlop offroad bandjes en samen met de stuurdemper is het errug leuk spelen in de (modderige) bossen. Op een gegeven moment kriebel aan de neus en met één hand aan het stuur met +/- 80km/u over een hobbelig nat bospad gereden.
Krijg ik de SE dan toch
onder de duim??
 _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Zo, 31 Aug. 2008, 10:12 Onderwerp: |
|
|
Ik heb er al eerder last van gehad maar nu is het niet zomaar verholpen.
Ik start de motor en die loopt goed. Ik rij weg en 5 minuten later valt ie uit en krijg ik hem niet meer gestart. De vorige keer kon ik de volgende dag gewoon weer rijden maar nu blijft ie weigeren te starten. Bij het starten pruttelt ie een beetje en valt weer uit.
Het lijkt me inderdaad een benzine probleem.
- De tank is vol,
- beide kraantjes staan open,
- de zekering van de brandstofpomp is nog goed.
- het probleem is "opeens" ontstaan.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? En belangrijker hoe het verholpen kan worden? _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 31 Aug. 2008, 11:13 Onderwerp: |
|
|
Zou ook goed een kabel naar je accu kunen zijn. Of draait de startmotor hoe dan ook direct rond?
Zoja, zoek inderdaad even bij de brandstofpomp, onder je tank. Je hoor hem tikken als je contact een dag uit heeft gestaan, tik tik, klaar. hoor je niets dan pompt ie niet. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Zo, 31 Aug. 2008, 18:19 Onderwerp: |
|
|
Heeft en se een brandstofpomp?
zo ja, kun je dan niet als test de pomp overbruggen,(een paar slangen anders aansluiten). je zal dan nl wel de halve tank leeg kunnen rijden, als dat wel goed gaat, dan weet je dat het aan de pomp ligt.
Ik heb zo eens met m'n adv een week woon/werk verkeer gereden, totdat m'n nieuwe pomp gearriveerd was. (wel vaker tanken dus ) _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Wo, 3 Sep. 2008, 14:22 Onderwerp: |
|
|
Nou, weer leuk nieuws van m’n motordealer gekregen. Not . . .
Gisteren is m’n motor opgehaald en vandaag wordt er aan gesleuteld. Het blijkt inderdaad de brandstofpomp te zijn. Het elektrische gedeelte is compleet aangetast door water en vuil. De vraag van mijn dealer was of ik de motor misschien onderwater heb gehouden aangezien alle slangen goed lagen.
Nu heb ik wel een paar diepe doorwadingen gehad maar het water is nooit hoger geweest dan mijn luchtfilterkast. (Ik heb de Sommerdoors modificatie aan beide zijde van de filterkast dus vandaar dat ik er altijd op let dat het water nooit hoger komt) Ook rij ik vaak door de plaatselijke bossen en dan ga ik met een behoorlijke vaart door de plassen heen.
Maar daar is de SE toch voor gebouwd? Gelukkig doet de dealer niet moeilijk en wordt het gewoon garantie maar ik maak me nu wel zorgen dat ik elke 5.000km de brandstofpomp kan gaan vervangen.
De dealer gaf al wel aan dat hij dit probleem vaker is tegengekomen en dat hij nu ook meer duidelijkheid wil hebben van het hoofdkantoor van KTM.
Was Gerben niet bezig met een eigen verbeterde versie?? _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
|
Naar boven |
|
 |
|