lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

temperatuur en schakelvraag
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
tuxdelux

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 11:31    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
Dat heeft iedere motor.

Alleen motoren met een auto (droge dus... zoals B*W) doen dat niet smiley

Dat het achterwiel in eerste versnelling bij draaiende motor wil meedraaien kan ik wel inkomen (rondslingerende olie als koppelomvormer?).Viscositeit van de olie kan hier wellicht een invloed op hebben. Maar als zelfs bij stilstaande motor er toch duidelijk aangrijping is bij ingetrokken ontkoppelingshendel kan volgens mij alleen maar komen doordat de koppelingsringen elkaar toch nog raken. Ik zie in het onderdelenboek book2 dan ook niets dat die platen actief uit elkaar drijft bij ontkoppelen. Het zal dus wel normaal zijn zoals jij al aangaf. Maar ik ga toch langs de kant van mijn koppeling de werking van de slave cylinder eens nakijken (meten) en die oiljet eens inspecteren op vervuiling.

@ Riding Man: bij jou moeten ze dus een droge koppeling geplaatst hebben want jij bent (voorlopig) van dat probleem vanaf rolleyes4 wacko.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
demito

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 13:18    Onderwerp: Reageer met quote

tuxdelux schreef:
StevenD schreef:
Dat heeft iedere motor.

Alleen motoren met een auto (droge dus... zoals B*W) doen dat niet smiley

Dat het achterwiel in eerste versnelling bij draaiende motor wil meedraaien kan ik wel inkomen (rondslingerende olie als koppelomvormer?).Viscositeit van de olie kan hier wellicht een invloed op hebben. Maar als zelfs bij stilstaande motor er toch duidelijk aangrijping is bij ingetrokken ontkoppelingshendel kan volgens mij alleen maar komen doordat de koppelingsringen elkaar toch nog raken. Ik zie in het onderdelenboek book2 dan ook niets dat die platen actief uit elkaar drijft bij ontkoppelen. Het zal dus wel normaal zijn zoals jij al aangaf. Maar ik ga toch langs de kant van mijn koppeling de werking van de slave cylinder eens nakijken (meten) en die oiljet eens inspecteren op vervuiling

Hey Tux,

Wat je beschrijft is volledig normaal hoor. Niks mis met je pomp! Bespaar je de moeite van het checken.
Als je olie koud is, heb je meer weerstand. Bij goed warme olie moet je hem maar eens in eerste voortduwen met ingetrokken koppeling. Je zal het verschil wel merken. Daarom ook best bij koude motor in neutraal starten. Je starter heeft het anders veel,moeilijker om rond te draaien.

T

KadvenTureMan

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 14:15    Onderwerp: Reageer met quote

- hmmm, geloof dat de kans op dit probleem groter is bij een demo-Adv dan een regulier exemplaar. Zal dan vermoedelijk met de (in)rijders te maken hebben en ik kan me indenken dat bij een demo minder rekening is gehouden met aanwijzingen voor de eerste km's dan bij een niet-demo... lipsrsealed2

Oranje boven, zwart onder!
Naar boven
tuxdelux

BerichtGeplaatst: Vr, 12 Apr. 2013, 14:59    Onderwerp: Reageer met quote

KadvenTureMan schreef:
- hmmm, geloof dat de kans op dit probleem groter is bij een demo-Adv dan een regulier exemplaar. Zal dan vermoedelijk met de (in)rijders te maken hebben en ik kan me indenken dat bij een demo minder rekening is gehouden met aanwijzingen voor de eerste km's dan bij een niet-demo... lipsrsealed2

't Is wel een speciale demo. Eigenlijk is't zelfs een demi...(to). lipsrsealed2 laugh4 Eerste 4000 km bereden door persmensen. Ik vermoed daarom ook door KTM misschien zelfs een beetje speciaal behandeld/afgesteld, kwestie van geen slechte indruk achter te laten. Zou me bijvoorbeeld niet verwonderen dat de 2nd buterflies er al uit zijn (of uitgeschakeld). Hij heeft in elk geval niet de standaard Pirellies maar Dunlop Trailmax.
Maar ik kan er ook dik naast zitten natuurlijk. worried2
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: