Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vleesklak
|
Geplaatst: Za, 8 Okt. 2011, 15:15 Onderwerp: |
|
|
Blijkbaar was ik vergeten dat het om een carb versie gaat.
Quote: |
Verder heb ik hier over nog geen enkel goed bewijs voor gevonden dat het wel werkt (jij hebt een custom mapping dus dat telt niet, want dat doet meer als dat je denkt)
Alleen al het openen van de gas kleppen van 15% over de gehele linie gaf mij een loom gevoel (motor trok niet meer zo hard, maar werd wel soepeler op lage toeren) |
Als ik me goed herinner hebben we dit al eens besproken in een ander topic.
Ik had een paar maanden gereden zonder sec gaskleppen voordat ik een custom mapping had. Het klopt dat de motor onderin een beetje loom wordt, maar het bokkig karakter vlakt uit. Daar was het bij mij om te doen. Onderin verliest hij vermogen (daar waren we het over eens), maar je krijgt er rijbaarheid voor in de plaats. Wat ben je met een breekhamer als je een nageltje wil kloppen?
In theorie zou de motor topvermogen moeten winnen zonder de sec gaskleppen wegens een betere luchtstroming.
Ik ga niet zeggen dat sec gaskleppen een slecht systeem zijn. In mijn SV1000 zat dit ook en hier werkte dit geniaal. In die moto hadden die kleppen wel een gunstig effect op het karakter in lage toeren. En waarschijnlijk ook een vermogenwinst in dit gebied. Bij ktm geven deze kleppen een negatief effect op het karakter in lage toeren. Hier kan ik alleen uit opmaken dat de mapping van deze kleppen niet goed genoeg is. De mapping over de hele lijn een beetje hoger of lager zetten is ook te makkelijk. Hier zit veel meer afstelwerk achter.
Het punt dat ik eigenlijk wou maken ivm sec gaskleppen en de motohooligan airbox is dat deze twee mekaar tegen werken. De airbox laat veel meer lucht door en de sec gaskleppen dempen de luchtstroom. Dus als je winst wil maken met die airbox moet je de sec gaskleppen verwijderen en het verlies in lage toeren erbij nemen.
Nuja, alles wat ik hier vertel is theorie en blijkbaar bewijst ktm het tegendeel. Kortom, de 990 is een rare motor. In theorie is een goede airbox beter dan een open luchtfilterhuis. Blijkbaar werkt dit dan toch op onze moto, waaruit ik concludeer dat ktm veel meer uit het blok had kunnen halen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 8 Okt. 2011, 17:28 Onderwerp: |
|
|
een SE is een 950 en heeft geen secondaire gaskleppen.
Een Carb reageerd heel anders op gepulseerd luchtgedrag dan een injectie. Bij een Carb is het inlaattraject heel kritisch en bepaald heel veel van het motorgedrag.
Bij een injectie is OPEN inlaat vaak het makkelijkst, en stel je de injectie daar gewoon op af.
Motoholigan box op SE .... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Za, 8 Okt. 2011, 21:15 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Motoholigan box op SE .... |
Ik weet het, net zoiets als een MV Agusta op noppenbanden.
Ik had ook de SE kunnen verkopen en een straatfiets kunnen kopen.
Maar de SE is gewoon te leuk om te verkopen. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|