Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vonkenboer

Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 19:31 Onderwerp: |
|
|
dirk pauwels schreef: | JarnodeParno schreef: | Echter bij de KTM adventure moet je elke keer nadat je je motor van het contact hebt gehad de ABS functie opnieuw uitschakelen, en geloof me dat kan best vervelend zijn. Daarnaast is het ook nog zo dat je opnieuw moet leren remmen wanneer je een motor met ABS rijdt, dit wordt ook duidelijk uit het volgende artikel.
http://www.demotorsite.be/content/getest-12-abs-motoren |
Bevestigd wat ik al dacht, nl dat je met ABS alles wat je ooit geleerd hebt ivm remmen moet vergeten en gewoon als een neanderthaler in de remmen moet knijpen....
Is vast makkelijker als je nog niet zo lang rijdt, maar als je al jaren gewend bent om zelf voor ABS te spelen is datn iet zo makkelijk. Soit, zolang je het kunt afzetten.... |
Over Abs gesproken mijn vriendin heeft haar rijbewijs gehaald op een lesmotor met ABS.
Maar haar eerste motor had geen ABS, maar ze had geleerd dus met het lessen om bij nood de remmmen volin te knijpen.
Dus die een aantal keer zich onder uit geremd en durfde op het laatst ook niet echt goed meer met die motor(tussen de oren).
Nu heeft ze dus een motor met ABS en gaat het weer prima.
Maar dat ABS is/kan een goed hulp middel zijn, maar mijn menig is dat je eerst moet leren remmen met een motor zonder ABS want dan krijg je veel meer het gevoel wat nu wel en niet kan. _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
 |
PHS
|
Geplaatst: Di, 17 Aug. 2010, 20:28 Onderwerp: |
|
|
..gewoon als een neanderthaler in de remmen moet knijpen..
aaah, ik voel dat zich een PhotoShop sessie aandient.  |
|
Naar boven |
|
 |
Lecram
|
Geplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 0:26 Onderwerp: |
|
|
D'r is toch geen lol meer aan als je niet meer met gevoel hoeft te remmen? _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

|
Geplaatst: Wo, 18 Aug. 2010, 12:11 Onderwerp: |
|
|
ABS is alleen een live safer wanneer je rechtuit rijdt, wanneer zich een noodstop in een boch aandient, er staat bv auto met pech of er ligt wel heel erg veel grind oid. Dan moet je toch "technisch remmen" want bij het ABS systeem op b.v. een KTM adventure ga je dan gewoon op je plaat.
Als je dus een beetje uitdaging op je ABS fiets wilt, dan moet je gewoon nog harder die bochten in  _________________ KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS |
|
Naar boven |
|
 |
aquarius
|
Geplaatst: Di, 14 Sep. 2010, 19:45 Onderwerp: |
|
|
Aangezien er een enorme actie loopt op de KTM-modellen (geen BTW op de eerste 1000 moto's) verwacht ik dat er wel iets zal veranderen in 2011 wat de SM-T betreft. |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Do, 16 Sep. 2010, 12:55 Onderwerp: |
|
|
aquarius schreef: | Aangezien er een enorme actie loopt op de KTM-modellen (geen BTW op de eerste 1000 moto's) verwacht ik dat er wel iets zal veranderen in 2011 wat de SM-T betreft. |
Of ze hebben zich serieus vergist bij de verkoopsprognoses begin vh jaar en ze zitten nu met een gigantsche overstock die ze kwijt moeten...Leuk is het niet voor diegenen die net hun motor wilden verkopen of inruilen....
Met dumping verkoop straf je de klanten vh eerste uur (die de volle pot hebben betaald) en en win je klanten die eigenlijk iets anders wilden, maar bezwijken voor de prijs en bijgevolg mss niet lang met die motor gaan rijden, wat dan weer voor meer aanbod op de 2dehands markt zorgt, waardoor de prijzen nog zakken...Goe bezig bij KTM!
Mss gaan ze dan toch het straatgebeuren afbouwen en meer voor enduro gaan? _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Vr, 17 Sep. 2010, 9:47 Onderwerp: |
|
|
aquarius schreef: | Aangezien er een enorme actie loopt op de KTM-modellen (geen BTW op de eerste 1000 moto's) verwacht ik dat er wel iets zal veranderen in 2011 wat de SM-T betreft. |
Ook in Verenigd Koninkrijk geen BTW op de meeste KTM's.....
Waar blijft de actie van de Nederlandse Importeur??
groet,
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Lecram
|
Geplaatst: Vr, 17 Sep. 2010, 13:16 Onderwerp: |
|
|
tafella schreef: | aquarius schreef: | Aangezien er een enorme actie loopt op de KTM-modellen (geen BTW op de eerste 1000 moto's) verwacht ik dat er wel iets zal veranderen in 2011 wat de SM-T betreft. |
Ook in Verenigd Koninkrijk geen BTW op de meeste KTM's.....
Waar blijft de actie van de Nederlandse Importeur??
groet,
Richard |
Actie loopt tot 9-10
Maar je kunt natuurlijk een KTm in Belgie kopen en importeren. _________________ KTM SMT 990 '11, 2x Honda CB750K0 '70, 2x CB750K1 '71, CB750K2 '73 en '74 |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
Geplaatst: Vr, 17 Sep. 2010, 15:58 Onderwerp: |
|
|
In Belgie kopen is mss nog niet eens een slecht idee...
maar dan moet ik eerst mijn huidige KTM particulier verkopen
(En die zou ik liever gewoon inruilen....).
groet,
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
|
Naar boven |
|
 |
bompie

Geregistreerd op: 15-7-2005 Berichten: 545 Woonplaats: schelle , belgie
|
Geplaatst: Di, 5 Okt. 2010, 20:44 Onderwerp: |
|
|
SMT ABS
Het derde model dat KTM op de Intermot in Keulen presenteert is een ABS uitvoering van haar SMT, de meer op 'reise-enduro' geënte versie van de Supermoto, als tegenhanger van motoren als de Multistrada en Tiger 1050. Hiermee gaan de Oostenrijkers eindelijk overstag om ook ABS op haar motoren te gaan monteren. |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
|
Geplaatst: Di, 5 Okt. 2010, 21:32 Onderwerp: |
|
|
De oranje versie is echt mooi....
En gelukkig ook weer glimmende lak ipv dat saaie matzwart |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Wo, 6 Okt. 2010, 17:01 Onderwerp: |
|
|
bompie schreef: | SMT ABS
Het derde model dat KTM op de Intermot in Keulen presenteert is een ABS uitvoering van haar SMT, de meer op 'reise-enduro' geënte versie van de Supermoto, als tegenhanger van motoren als de Multistrada en Tiger 1050. Hiermee gaan de Oostenrijkers eindelijk overstag om ook ABS op haar motoren te gaan monteren. |
Ze zijn niet bijster goed geinformeerd, de ABS zit toch al lang en breed op de ADVenture modellen ? Journalisten  |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 7 Okt. 2010, 1:08 Onderwerp: |
|
|
Erik 990 SMT schreef: | bompie schreef: | SMT ABS
Ze zijn niet bijster goed geinformeerd, de ABS zit toch al lang en breed op de ADVenture modellen ? Journalisten  |
niet op allemaal  |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
|
Geplaatst: Do, 7 Okt. 2010, 9:49 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | Erik 990 SMT schreef: | bompie schreef: | SMT ABS
niet op allemaal  |
Touché, maar de suggestie sprak eruit dat KTM eindelijk overstag is, en dat waren ze immers al.
Ik denk dat het een commercieel slimme noodzakelijke zet is. Klanten - zeker de grote groep reguliere onroad tourders - eisen/verwachten ABS minstens als optie. |
|
Naar boven |
|
 |
|