Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Peter
Geregistreerd op: 22-10-2006 Berichten: 248 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 1 Apr. 2008, 21:02 Onderwerp: |
|
|
Nog liefhebbers voor een bestelling? (zie de link op de eerste pagina). Ik heb het wel gehad met de tankprotectoren van KTM: eerst een linker doorgesleten => nieuwe set kopen (niet los te krijgen), vervolgens van de rechter het "oor" losgescheurd en dit weekeinde (weer) de linker verloren (was al de tweede keer, maar nu echt kwijt) => weer een nieuwe set kopen. Binnen een half jaar dus al ca € 300 aan tankprotectie! Om te zorgen dat ze goed vast zaten heeft mijn dealer ze gemonteerd (inclusief kit), dus niet mij aankijken met mijn technische vernuft...
Nu dus deze sterkere protectie die ook nog eens goed vastgeschroefd kan worden. Ik ga op zeer korte termijn bestellen, dus graag met spoed reageren.
_________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Di, 1 Apr. 2008, 21:24 Onderwerp: |
|
|
Hoi Peter
Deze tankprotektie heb ik toen ook genomen omdat je ze idd. per stuk kunt kopen en omdat dat die kleine zwarte kunststof protektie die origineel op de tank zit ook nog gebruikt kan worden , deze vangt toch de zwaarste klap op.
Ik heb een halfjaar geleden telefonisch 1 nieuwe besteld en toen aangegeven dat ik de vorige ook via het LC8 forum besteld had. met als gevolg dat ik nu maar 60 euro voor 1 kap hoefde te betalen.
Wat ook nog ket overwegen waard is om de tankprotektor van een 990 te nemen deze kosten geloof ik iets van een tientje per stuk.
Succes
Groet Johan
|
|
Naar boven |
|
|
Peter
Geregistreerd op: 22-10-2006 Berichten: 248 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Di, 1 Apr. 2008, 21:43 Onderwerp: |
|
|
Johan schreef: |
... en omdat dat die kleine zwarte kunststof protektie die origineel op de tank zit ook nog gebruikt kan worden , deze vangt toch de zwaarste klap op ....
|
Bedankt voor de tip Johan, met zo'n korting zijn de verzendkosten ook weer betaald. Wat bedoel je trouwens met die originele protectie? Ik kan me daar niets bij voorstellen. Ligt dat aan mij of heb ik nooit goed gekeken??
_________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Di, 1 Apr. 2008, 22:01 Onderwerp: |
|
|
Peter, lees hier http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=1321&highlight=tankbescherming
De standaard 990 (goedkope) tankbescherming past dus ook op de 950.
(staat ook nog een linkie naar adv riders forum).
Maar er gaat niets boven die mooie carbon bescherming
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 10:37 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dan : het is maar wat je het liefste hebt bij een val/schuiver.
Vastgekitte verbrijzelde carbon beschermers moeten lospeuteren met kans op lakbeschadiging en dan weer -hoeveel is't- 74€ of zowat betalen per kant,
OF
10.26€ betalen (ook per kant) , 4 boutjes losmaken en hupsakee .
En die originele kapjes werken echt wel goed hoor. Zal mij worst wezen dat ze niet van carbon zijn.
Dat je die kiest voor het echt zware rallywerk tot daar aan toe, maar voor 95% van de adventure rijders vind ik ze een beetje overkill.
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
René
Geregistreerd op: 13-4-2005 Berichten: 203 Woonplaats: Hengelo O
|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 11:56 Onderwerp: |
|
|
Dat je die kiest voor het echt zware rallywerk tot daar aan toe, maar voor 95% van de adventure rijders vind ik ze een beetje overkill.[/quote]
Ter overweging;
Klinkt hier iets van.....wat een flauwe kul????
Gelukkig hoor ik bij de 5% die off road rijdt.
Tja je kunt het ook anders belichtten namelijk dat het oog ook wat wil, even helemaal los van de prijs.
Maar ik kan jou beweegreden ook wel snappen, het is natuurlijk grof geld voor een carbon beschermkapje. Maar of het plastic alternatief van de 990 het carbon kan vervangen???
Anderzijds heeft het carbon zich ruimschoots bewezen op de mijne.
Groet,
René
_________________ Alles wordt, niets is........... |
|
Naar boven |
|
|
Peter
Geregistreerd op: 22-10-2006 Berichten: 248 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 13:29 Onderwerp: |
|
|
René schreef: | Anderzijds heeft het carbon zich ruimschoots bewezen op de mijne.
|
Geld dus ook voor mij: 5 meter naar beneden glijden over een harde krijt ondergrond: alleen de carbon doorgesleten en nu aan de andere kant de onderkant van het losgescheurt. Met plastic of zonder protectie zal de schade groter geweest zijn.
Overigens opmerkelijk hoe weinig zo'n Adventure beschadigd raakt bij een val. Vorige week in Bilstain gereden (een enduropark in Belgie met vele rotsige hellingen) en dan gaat het wel eens fout. Met angst en beven de motor opgeraapt en dan hoogstens een krasje (en natuurlijk het knipperlicht er weer af, maar die zet je er zo weer op). Ik heb tegenwoordig wel een kofferrek gemonteerd om mijn Akra's te beschermen. Ook geen overbodige luxe...
_________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 18:58 Onderwerp: |
|
|
René schreef: | Maar of het plastic alternatief van de 990 het carbon kan vervangen???
|
Mooi niet, het carbon "smoelt" vele malen beter als het plastic,
en bij een schuiver (ook op straat) bescherm je je dure tanks
veel beter.
Carbon is tenslotte veeel slijtvaster als plastic.
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
Johan
Geregistreerd op: 28-2-2005 Berichten: 544 Woonplaats: Hengelo (ov)
|
Geplaatst: Wo, 2 Apr. 2008, 19:35 Onderwerp: |
|
|
Peter schreef: | Johan schreef: |
... en omdat dat die kleine zwarte kunststof protektie die origineel op de tank zit ook nog gebruikt kan worden , deze vangt toch de zwaarste klap op ....
|
Bedankt voor de tip Johan, met zo'n korting zijn de verzendkosten ook weer betaald. Wat bedoel je trouwens met die originele protectie? Ik kan me daar niets bij voorstellen. Ligt dat aan mij of heb ik nooit goed gekeken?? |
Peter ik kan zo geen mooie foto vinden van die originele protektie maar dit is dus een zwarteplastik beschermer op de hoek van je tank waar je dus op valt. Deze zit er dus vanaf nieuw op.Hij wordt bevestigt met 2 schroeven in de tank aan de onderkant en nog een derde maar deze zet gelijk de hele tank vast.
Op foto's moet het op zich wel te zien zijn maar niet echt duidelijk.
groet Johan
|
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 5 Apr. 2008, 17:22 Onderwerp: |
|
|
Onzin is niet hetzelfde dan overkill hoor. Als je aan rotsnelheden gaat laagvliegen over met keien bezaaide paden en rotsige ondergronden, dan zullen die carbon spullen best hun nut hebben.
Maar om dan de originele plastic kappen bijna te gaan klasseren als nutteloze rommel is misschien ook wat te verregaand.
Die dingen zullen voor 95% van de gebruikers echt wel voldoen.
Let wel : ik spreek over de beschermende factor, totaal niet over de optische. Als je graag carbon ziet dan moet je't vooral aanschaffen, laat ons duidelijk wezen.
Schuiver aan +-50 km/ op asfalt (een 15-tal meter) geeft volgend effect :
Daar zit best nog wat rek op hoor ...
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
|
Naar boven |
|
|
|