lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

weer een grote offroad op de markt
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Cafe berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster

BerichtGeplaatst: Za, 27 Feb. 2010, 11:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind hem best wel mooi...
...maar blijf toch maar bij mijn 60 kg lichtere ktm.

burgerking

BerichtGeplaatst: Zo, 28 Feb. 2010, 14:29    Onderwerp: Reageer met quote

260 kg, 17000 Euro rolleyes2 vinnum ineens een stuk minder aardig tongue3

Gecombineerd remsysteem is ook al niet zo'n goed idee, snap ook niet waarom dat ze dat doen bij een ABS fiets, maakt de zaak alleen maar nodeloos gecompliceerd, al die extra slangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
TRX

BerichtGeplaatst: Za, 13 Mrt. 2010, 2:42    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:

Wat ik niet snap is dat ze weeral naar die 2 in lijn gaan, (XTZ750) waarom geen V blok? Daar hebben ze ook veel ervaring mee. In het verleden is gebleken dat een 2 in lijn met wat meer vermogen niet heel blijft (kijk naar TRX, TDM etc...)

huh2

Na bijna 100.000km op baan met TDM900's, 55.000 baankilometers met een TRX850 en 6 jaar circuit met een andere TRX kan ik anders wel zeggen dat die blokken het zonder problemen houden.

Waar jij op doelt zal het olieverbruik zijn. Daar kan ik over zeggen :

- dat de TDM900 daar absoluut GEEN last van heeft, letterlijk geen druppel olieverbruik op 100.000km, soms onder zeer zware belasting (zijnde met duo en volgeladen kofferset aan 160km/h op de autosnelweg bv)

- dat als je bij de 850's gewoon regelmatig het oliepeil checkt en indien nodig bijvult dit ook geen probleem is.

- het olieverbruik te wijten was aan te grote toleranties, later is dit aangepast en was er geen probleem meer.

Mijn 2e TRX, die voor op circuit, had serieus last van olieverbruik maar liet wel nog een nette 73pk op het achterwiel optekenen. Dit was zonder afgesteld te zijn ofzo. Mits correct afstellen (vervangen naalden enzo) kon ie makkelijk 75 à 76pk geven (83 aan de krukas volgends Yamaha).

Ik zie absoluut geen probleem bij de betrouwbaarheid van het blok. Geen idee waar je die stelling vandaan haalt. Een 1200cc paralleltwin die 110pk laat optekenen is verre van zwaar getuned en zal dus wel betrouwbaar zijn.

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 13:27    Onderwerp: Reageer met quote

TRX schreef:
dirk pauwels schreef:

Wat ik niet snap is dat ze weeral naar die 2 in lijn gaan, (XTZ750) waarom geen V blok? Daar hebben ze ook veel ervaring mee. In het verleden is gebleken dat een 2 in lijn met wat meer vermogen niet heel blijft (kijk naar TRX, TDM etc...)

huh2

Na bijna 100.000km op baan met TDM900's, 55.000 baankilometers met een TRX850 en 6 jaar circuit met een andere TRX kan ik anders wel zeggen dat die blokken het zonder problemen houden.

Waar jij op doelt zal het olieverbruik zijn. Daar kan ik over zeggen :

- dat de TDM900 daar absoluut GEEN last van heeft, letterlijk geen druppel olieverbruik op 100.000km, soms onder zeer zware belasting (zijnde met duo en volgeladen kofferset aan 160km/h op de autosnelweg bv)

- dat als je bij de 850's gewoon regelmatig het oliepeil checkt en indien nodig bijvult dit ook geen probleem is.

- het olieverbruik te wijten was aan te grote toleranties, later is dit aangepast en was er geen probleem meer.

Mijn 2e TRX, die voor op circuit, had serieus last van olieverbruik maar liet wel nog een nette 73pk op het achterwiel optekenen. Dit was zonder afgesteld te zijn ofzo. Mits correct afstellen (vervangen naalden enzo) kon ie makkelijk 75 à 76pk geven (83 aan de krukas volgends Yamaha).

Ik zie absoluut geen probleem bij de betrouwbaarheid van het blok. Geen idee waar je die stelling vandaan haalt. Een 1200cc paralleltwin die 110pk laat optekenen is verre van zwaar getuned en zal dus wel betrouwbaar zijn.

Die ervaring komt uit de BOTT races in de jaren '90, toen had ik een paar kennissen die met getunede TDM blokken reden (de TRX was er toen nog niet. De TDM paralel twins bleken zeer onbetrouwbaar eens ze meer dan 90pk hadden, groot probleem toen was oa de versnellingsbak, maar ze hebben er ook enkele blokken doorgejaagd, uiteindelijk bleek een Ducati betrouwbaarder/goedkoper.

Jij hebt ervaring met standaard blokken, en behalve een paar bougie vretende TDM's zijn die best betrouwbaar, hier gaat het over een paralel twin met 110 pk, zo'n 30 pk meer dan waar jij mee rondreed(rijdt)

Als je mijn onderschrift leest zul je zien dat ik zelf ook oa met een twin in lijn rijdt nl een bonneville, dit ding heeft in "getunede" versie echter slechts 70 pk en blijft mooi heel, als ik daar 100 pk in ga steken vliegen de pistons me rond de oren....
De Laverda's uit de jaren 90 (ook par twin) waren ook niet vrij van problemen, eigenlijk ken ik geen enkele par twin met meer dan 80pk die geen problemen had....
Ook de GS800 zit rond de "veilige" 80pk grens, zal ook niet voor niets zijn....Behalve Yamaha en BMW is er eigenlijk geen enkele fabrikant die zware (meer dan 5-600cc) par twins in het gamma heeft, (behalve die 1600 triumph, maar da's geen pk kanon)

Hopelijk lukt het nu met de nwe Yam wel. Hoe meer alternatieven hoe beter, anders rijden we allemaal met BMW of KTM hé

Dwars

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 19:49    Onderwerp: Reageer met quote

ik haal alvast bier en chips jester

een duc betrouwbaarder dan een yammie? ? laugh da's hetzelfde als een fiat betrouwbaarder dan een toyota?

Ik pis in de boks laugh3

TRX

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 19:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dirk, de TDM900 heeft 900cc en levert 86pk, de ST heeft 1.200cc en levert 110pk, lijkt me dus zeker absoluut geen overdreven waarde.

En waarde je de term 'bougie-vretende' TDM vandaan haalt weet ik ook niet. Op mijn eerste 900 heb ik na 45.000km preventief de bougies vervangen omdat het voorgeschreven was. Bougie zag er PERFECT uit thumbsup .

En ivm de BOTT-racers.... wat heeft de versnellingsbak te maken met het type van motor ?
Als een bepaalde motor ontwikkeld wordt met een bepaald aantal pk's zal de stevigheid van de versnellingsbak daarop berekend worden. Als die versnellingsbak na serieuze tuning opeens 25pk en 30NM meer te slikken krijgt en dat dan nog eens op een zeer brute manier is het zelfs niet onlogisch dat ze breken hé.
Bij OVER kon je voor de TRX trouwens een andere versnellingsbak kopen hé, die hield het wel.

De versnellingsbak van de nieuwe ST zal heus wel berekend zijn op 110pk.
Ik weet echt niet waar je het haalt om te zeggen dat een twin in lijn niet betrouwbaar kan zijn met 110pk.
De GS800 houdt het ook bij 80pk, das juist, maar das dan ook maar een 800cc hé.

Lecram

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 20:26    Onderwerp: Reageer met quote

[quote="TRX"]
dirk pauwels schreef:

Een kennis van mij heeft al twee TDM blokken in puin zien draaien ...

Dwars

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

ja zo'n kennis heb ik ook.

hik stunned

ik neem er ff een borrel bij tongue2 bij sterke verhalen hoort nou eenmaal sterke drank laugh

hik grin

TRX

BerichtGeplaatst: Do, 18 Mrt. 2010, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

Lecram schreef:
TRX schreef:

Een kennis van mij heeft al twee TDM blokken in puin zien draaien ...

Dan durf ik met vrij grote zekerheid te zeggen dat het 850-blokken waren die zonder olie gelopen hebben ?
Mijn eerste 2 TRX-en (hetzelfde 850-blok met paar pk's meer) verbruikten ook (serieus) veel olie. Toch heb ik met de ene TRX meer dan 50.000 probleemloze kilometers gereden en met de andere heel wat jaren op circuit aan ferm tempo.
Wel, en dat is zeer belangrijk bij alle moto's controleerde ik het oliepeil regelmatig en indien nodig vulde ik bij.

Zo'n 850 blok had 1 probleem, olieverbruik. Dat heeft hen de reputatie gegeven van kapotlopers en dit is onterecht volgens mij. Iemand die zijn moto onderhoudt zoals het hoort (en voorgeschreven is) zal dit niet voorhebben, die zal het zakkende oliepeil op tijd zien en bijvullen en zorgeloos verder rijden...

Mijn huidige KTM lust ook wel een flinke slok olie. In die mate dat ik bijlange de 7.500km onderhoudsintervallen nooit zou kunnen overbruggen zonder bij te gieten.

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Mrt. 2010, 1:02    Onderwerp: Reageer met quote

Dwars schreef:
ik haal alvast bier en chips jester

een duc betrouwbaarder dan een yammie? ? laugh da's hetzelfde als een fiat betrouwbaarder dan een toyota?

Ik pis in de boks laugh3

Ducati Paso 906, 54.000km op kleine 2 jaar, afgezien van een losgekomen massa kabel geen enkel probleem, en dat ding heeft serieus afgezien...
ducati 900SS 52.000km op de baan en 2 jaar vrij rijden cricuit daarbovenop (teller verwijderd) Geen enkel probleem, nooit pannes gehad, helemaal in het begin een defecte oliekoeler, onder garantie vervangen
Ducati ST2 35.000km op 14 maanden, geen enkele panne, verkocht omdat ik te veel kms deed en de waarde vermindering te groot zou worden bij meer kms
ducati 900ie circuitmotor, geen problemen gekend

Betrouwbaarheid...allemaal relatief...

Ik vind het gewaagd van Yamaha dat ze net een staande twin eruitkiezen voor de 1200, maar ze zullen het welonder de knie hebben zeker....

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Mrt. 2010, 1:08    Onderwerp: Reageer met quote

TRX schreef:
Dirk, de TDM900 heeft 900cc en levert 86pk, de ST heeft 1.200cc en levert 110pk, lijkt me dus zeker absoluut geen overdreven waarde.

En waarde je de term 'bougie-vretende' TDM vandaan haalt weet ik ook niet. Op mijn eerste 900 heb ik na 45.000km preventief de bougies vervangen omdat het voorgeschreven was. Bougie zag er PERFECT uit thumbsup .

En ivm de BOTT-racers.... wat heeft de versnellingsbak te maken met het type van motor ?
Als een bepaalde motor ontwikkeld wordt met een bepaald aantal pk's zal de stevigheid van de versnellingsbak daarop berekend worden. Als die versnellingsbak na serieuze tuning opeens 25pk en 30NM meer te slikken krijgt en dat dan nog eens op een zeer brute manier is het zelfs niet onlogisch dat ze breken hé.
Bij OVER kon je voor de TRX trouwens een andere versnellingsbak kopen hé, die hield het wel.

De versnellingsbak van de nieuwe ST zal heus wel berekend zijn op 110pk.
Ik weet echt niet waar je het haalt om te zeggen dat een twin in lijn niet betrouwbaar kan zijn met 110pk.
De GS800 houdt het ook bij 80pk, das juist, maar das dan ook maar een 800cc hé.

De beide TDM's (850) uit mijn vriendenkring destijds vraten bougies, was iets mis met onsteking of carburatie ofzo, schijnt door een terugroepaktie opgelost te zijn, maar tegen dan hadden ze al iets anders gekocht. Wegligging prima, geluid met open uitlaten beetje ducati achtig, maar betrouwbaar waren die 2 echt niet. Kan natuurlijk exemplarisch zijn en ik mag niet veralgemenen natuurlijk.

Ah ja,ik kon niet op de naam komen van de tune spullen van de BOTT TDM's, was idd Over, ook de bak was geprepareerd, maar blijkbaar niet goed genoeg....

TRX

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Mrt. 2010, 1:33    Onderwerp: Reageer met quote

Maar zowiezo mag je getuned spul nooit vergelijken met standaard spul hé.
Daarom rij ik ook altijd standaard op circuit. Breekt haast nooit (alles kan stuk gaan hé, zeg nooit nooit...).

Vroeger nog in het autorallywereldje gezeten en als er ergens grote miserie was, dan was het meestal met getunede wagens.

Ohja, afwachten en zien wat de eerste (eigen) tests zeggen hé 2thumbsup .

Dwars

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Mrt. 2010, 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:

je lult maar wat, betrouwbaarheid, storingsgevoeligheid dus, is niet relatief, cijfers zijn meetbaar. Tel daar garantieafhandeling van japanse producenten bij op en je was en bent beter af met een Japanner. Ik heb het ff niet over mooi, beleving en rijdersgevoel (emotie dus)

dirk pauwels schreef:

Ik vind het gewaagd van Yamaha dat ze net een staande twin eruitkiezen voor de 1200, maar ze zullen het welonder de knie hebben zeker....

yamaha (toyota dus) had en heeft het al tig jaren onder de knie, waar europeesche producenten zich graag een puntje aan willen zuigen.

Dat jij er niet van gecharmeerd bent, prima. Ik ook niet maar vertel dan niet zo'n onzin zzz

Koen

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Mrt. 2010, 10:54    Onderwerp: Reageer met quote

Ook off topic: weet iemand hoeveel miljoen Toyota's er zijn terug geroepen? lipsrsealed2

Groeten,
Koen
(ooit 3x tevreden Yamaha rijder)

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Mrt. 2010, 14:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dwars schreef:
dirk pauwels schreef:

je lult maar wat, betrouwbaarheid, storingsgevoeligheid dus, is niet relatief, cijfers zijn meetbaar. Tel daar garantieafhandeling van japanse producenten bij op en je was en bent beter af met een Japanner. Ik heb het ff niet over mooi, beleving en rijdersgevoel (emotie dus)

dirk pauwels schreef:

yamaha (toyota dus) had en heeft het al tig jaren onder de knie, waar europeesche producenten zich graag een puntje aan willen zuigen.

Dat jij er niet van gecharmeerd bent, prima. Ik ook niet maar vertel dan niet zo'n onzin zzz

Waar moei jij je eigenlijk mee? Ik was met TRX op een beschaafde manier aan het discussieren. Je hebt recht om je mening te uiten, maar dat kan ook op een beschaafde manier. Ik heb jouw posts eens nagelezen en als er hier ene kampioen is in het lullen ben jij het wel....Ik blijf normaal altijd vriendelijk maar als ik zo'n commentaar lees.....

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Cafe Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: