Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Rups
|
Geplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Heb zelf niet zo-n problemen met t geluid van motoren.....die rijden voorbij en zijn weer weg.
Maar ik hoor niemand over die figuren met bladblazers en grasmaaiers die urenlang onder je raam staan te bleren terwijl je op je nust ligt na n nachtdienst.
Motor-rijders waren altijd al "gasten die overal schijt an hebben"...en laten we dat alsjeblieft zo houden....iedereen op zn eigen manier
15 jaar terug kraaide er geen haan naar als iemand op zn Harley met drag-pipes voorbij knetterde...nu wordt je al als onverantwoord bestempeld als je niet zo-n hoerig geel vessie an heb.
Als we straks alleen nog maar met fluister-stil zoemende japanners braaf met 50km/h aansluiten in de auto-colonne geef ik mn (Akra-)pijp an Maarten.
Je kunt t niet iedereen naar de zin maken...begin met jezelf
Rop |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
|
Geplaatst: Di, 17 Nov. 2009, 22:03 Onderwerp: |
|
|
Om over het nut van die bladblazers maar te zwijgen..... Je blaast de bladeren naar de buren en met een beetje geluk ligt het 10 minuten later weer op de oorspronkelijke plek...
Welke gek heeft dat bedacht? Met afstand het meest belachelijke apparaat ooit!  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
Na bijna 10 jaar Africa Twin,
6000km Grijze 2003 950 met een 'vlekje'
nu:
inmiddels 105.000km Blauwe Adventure S 990-06. |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 12:26 Onderwerp: |
|
|
Ach... mensen blijven altijd zeuren.... sommige mensen zijn alleen op de aardbol om te zeuren. Is het niet vanwege het geluid, dan wel omdat je helm rood is. So be it... vervelender is dat er naar die mensen geluisterd wordt... Een standaard uitlaat zorgt er niet voor dat dijken niet meer afgesloten worden. Het feit dat je er met je motor rijdt is voor de mensen al genoeg om te zeuren. Dit houdt pas op als alles lekker afgesloten is en alleen maar fietsers en wandelaars er nog rond lopen/fietsen.
Kijk maar naar schiphol en Assen. Mensen die lekker goedkoop een huis scoren en daarna gaan zeuren over het geluidsoverlast... gek hoor.. zo dicht bij de polderbaan, dat kan je niet aan zien komen natuurlijk.. zucht... zelfde met Assen... de provincie limiteerd het TT circuit gigantisch. En dan hebben we het over een 85 (of ouder) jaar oud circuit dat last heeft van mensen die er nog geen 5 jaar wonen.
Maar ik ben het er wel mee eens dat je het ook niet teveel moet provoceren
Trouwens.... ik zag dat de BOS uitlaten 500 euro zijn itt de Akra's die 1300 !??!?!? euro kosten...
http://www.bos-exhausts.com/cat/0500195adv-eng.html
Dat is nogal een verschil in prijs. |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 12:35 Onderwerp: |
|
|
ouwegeert schreef: | Om over het nut van die bladblazers maar te zwijgen..... |
Ouwe Geert, ik ben het niet met je eens.
een bladblazer is prima geschikt om je motor na een wasbeurt droog te blazen (als je geen perslucht tot je beschikkinge hebt ). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 12:51 Onderwerp: |
|
|
Kijk dat is nou innovatief denken .  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
nu:
|
Naar boven |
|
 |
arjen
|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 21:17 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: |
Kijk maar naar schiphol en Assen. Mensen die lekker goedkoop een huis scoren en daarna gaan zeuren over het geluidsoverlast... gek hoor.. zo dicht bij de polderbaan, dat kan je niet aan zien komen natuurlijk.. zucht... |
Jij woont duidelijk niet onder de polderbaan... Ikke wel en hoewel ik niet klaag blijft het een teringherrie. 57 opstijgende vliegtuigen in een uur is echt geen grapje als je lekker in de zomer in de tuin zit hoor! Dus dB killers in de 747! Trouwens, Er wonen >500.000 mensen in de haarlemmermeer die allemaal last hebben van vliegtuigen. Die wonen daar heus niet allemaal uit vrije wil, dus je opmerking is iets te populistisch en generaliserend naar mijn mening. Maar wat je niet wil dat jouw geschiedt, doe dat ook een ander niet. Dus doe je medelanders een lol en rij gewoon met normale uitlaten over die dijkjes. Als je de hand in eigen boezem steekt kun je wel terecht reclameren als er een dijk afgesloten wordt. Anders zal de motorrijder altijd stigmatiserend als herriemaker bestempeld worden. Ik voel mij geen zeurpiet maar ben sterk voor zelfregulering voordat de overheid gaat reguleren. Eigen verantwoordelijkheid heet dat. En nee, huizen zijn hier ook niet goedkoop.... Dan moet je naar groningen of zo. |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 21:48 Onderwerp: |
|
|
[quote="arjen"] Nocer schreef: |
... Dan moet je naar groningen of zo. |
............Je moet er toch niet aan denken om in Groningen te moeten wonen.........
.Hij weet niet beter! Laat dat vooral zo blijven  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
nu:
|
Naar boven |
|
 |
Rhino
|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 21:51 Onderwerp: |
|
|
De mate van zelfregulering wordt wel voor een belangrijk deel door je omgeving (zeg maar 'de maatschappij') opgelegd... Dus eigenlijk schiet je er dan niet zo veel mee op. Aan de andere kant: natuurlijk een goede zaak om met die omgeving rekening te houden, maar een beetje rebels moet kunnen. Maar ik erger me (ook?) als er een trosje sjoppers met straight pipes langs komt. Voor iedereen is de balans anders en dat maakt de discussie zo lastig.
Op mijn SMT zitten geen standaard dempers, maar ik gebruik wel DB-killers: vanwege het geluid wat mij betreft geen optie om zonder te rijden. En als ik in een 'geluidsgevoelig' gebied rijd, dan doe ik effe wat rustiger aan met het gas.
Belangrijkste reden voor die niet standaard dempers (en andere mapping) voor mij: motor pakt beter op, is soepeler en loopt echt veel beter. Op afstand op de tweede plaats komt het uiterlijk: Akra's zijn gewoon mooier dan die standaard potten (moet nog steeds die foute bagagebeugels er af slopen...). _________________ SMT |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 23:03 Onderwerp: |
|
|
arjen schreef: | Nocer schreef: |
Kijk maar naar schiphol en Assen. Mensen die lekker goedkoop een huis scoren en daarna gaan zeuren over het geluidsoverlast... gek hoor.. zo dicht bij de polderbaan, dat kan je niet aan zien komen natuurlijk.. zucht... |
Jij woont duidelijk niet onder de polderbaan... Ikke wel en hoewel ik niet klaag blijft het een teringherrie. 57 opstijgende vliegtuigen in een uur is echt geen grapje als je lekker in de zomer in de tuin zit hoor! Dus dB killers in de 747! Trouwens, Er wonen >500.000 mensen in de haarlemmermeer die allemaal last hebben van vliegtuigen. Die wonen daar heus niet allemaal uit vrije wil, dus je opmerking is iets te populistisch en generaliserend naar mijn mening. Maar wat je niet wil dat jouw geschiedt, doe dat ook een ander niet. Dus doe je medelanders een lol en rij gewoon met normale uitlaten over die dijkjes. Als je de hand in eigen boezem steekt kun je wel terecht reclameren als er een dijk afgesloten wordt. Anders zal de motorrijder altijd stigmatiserend als herriemaker bestempeld worden. Ik voel mij geen zeurpiet maar ben sterk voor zelfregulering voordat de overheid gaat reguleren. Eigen verantwoordelijkheid heet dat. En nee, huizen zijn hier ook niet goedkoop.... Dan moet je naar groningen of zo. |
Kan je mij zeggen waarom mensen daar met tegenzin wonen? Je hebt toch ooit dat huis gekocht? Of zoek je altijd naar huizen waar je met frisse tegenzin kan intrekken?
Werk vind ik een goed argument als je echt ALLEEN in die omgeving werk kan krijgen.
Maar goed... blijkbaar had mijn post een gevoelige snaar geraakt  |
|
Naar boven |
|
 |
arjen
|
Geplaatst: Wo, 18 Nov. 2009, 23:48 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | arjen schreef: | Nocer schreef: |
Kan je mij zeggen waarom mensen daar met tegenzin wonen? Je hebt toch ooit dat huis gekocht? Of zoek je altijd naar huizen waar je met frisse tegenzin kan intrekken?
Werk vind ik een goed argument als je echt ALLEEN in die omgeving werk kan krijgen.
Maar goed... blijkbaar had mijn post een gevoelige snaar geraakt  |
Heel veel mensen woonden er al voor de Polderbaan. Die kwam er gewoon even lekker zonder inspraak bij..... Er waren wel voorlichtingsavondjes waar Cerfontaine (notabene nog een huisarts en psychoterapeut ook....) de boel gewoon ronduit belazerd en voorgelogen heeft. Houdt wel in dat er ineens tienduizenden mensen lekker in de herrie zaten die het eerst niet zaten. Praat ik dus over Spaarndam, assendelft, castricum, etc. Vriend van mij woont in een boerderij en daar scheren de vliegtuigen echt 300 meter boven zijn dak. Kan je wel vertellen dat je zondag gruwelijk naar de kloten is als de Polderbaan in gebruik is. En dat is dus iedere dag! En wat denk je van je sociale leven? Familie, voetbalclub, werk, vrienden etc. Even verhuizen is niet zomaar een keuze voor iedereen. Motorcross banen moeten sluiten omdat er een paar beroepszeikers protesteren maar als er een economisch belang is mag alles. Wat mij betreft: Vliegveld in zee. Net als Hong Kong. Geen last van lawaai, Schiphol kan uitbreiden wat ze willen, economische groei, werk voor de aannemerij. Iedereen blij. Hoewel, er zal wel een vogeltje door bedreigd worden waardoor er weer een beroepszeiker gaat protesteren.... Maar even terug on topic, Nederland is gewoon vol en ik ben van mening dat we rekening met elkaar dienen te houden. Ik vindt het geluid uit de akra's ook mooier dan uit een standaard uitlaat maar ik ken veel mensen die niks met motorrijden hebben en zich er aan ergeren. Dus daarom geneer ik mij als ik met lawaai rondrij. Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten he?
Overigens, ik woon er niet met tegenzin want het is overal wel wat. Heb ook in een straatje gewoont met een kroeg, koffieshop en een beruchte motorclub tegenover. Soms herrie, soms reuze gezellig. Finland schijnt erg rustig te zijn.... |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Do, 19 Nov. 2009, 9:52 Onderwerp: |
|
|
[quote="arjen"][quote="Nocer"][quote="arjen"] Nocer schreef: |
Finland schijnt erg rustig te zijn.... |
maar daar kan je weer niet slapen van het gezoem van de muggen....  _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Do, 19 Nov. 2009, 12:23 Onderwerp: |
|
|
zelfde problemen in belgie,
oude crossciquits worden gesloten door de "groenen", is vorige week nog een grote mars gehouden in brussel... erg jammer allemaal dat burocraten de mensen geen leven meer gunnen omdat er toevallig een dikke nek met lange arm in de buurt woont!
nu wat ik nog veel erger vindt is dat de nederlandse staat het voor elkaar gekregen heeft GPS systemen in ELK voertuig te plaatsen (behalve motorfietsen voorlopig)
voor de ZOGENAAMDE KM HEFFING!!!
met andere woorden: weer een grote leugen om de mensen te controleren op wie wat waar hoesnel;
op welk tijdstip dan ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zware inbreuk op onze privacy! hoe kunnen wij dit laten gebeuren?!!!
dit zijn scenario's van sci-fi films van tien jaar terug!
totaal machtsmisbruik! |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Do, 19 Nov. 2009, 13:33 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | ...
nu wat ik nog veel erger vindt is dat de nederlandse staat het voor elkaar gekregen heeft GPS systemen in ELK voertuig te plaatsen (behalve motorfietsen voorlopig)
voor de ZOGENAAMDE KM HEFFING!!!
met andere woorden: weer een grote leugen om de mensen te controleren op wie wat waar hoesnel;
op welk tijdstip dan ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zware inbreuk op onze privacy! hoe kunnen wij dit laten gebeuren?!!!
dit zijn scenario's van sci-fi films van tien jaar terug!
totaal machtsmisbruik! |
In belgie willen ze het ook invoeren. Aangezien binnen dit en 5 jaar alle GPS satelieten buiten dienst zullen zijn, zal het wss wel heel perfect werken
Mijn criminele geest begint dan al onmiddelijk aan middeltjes te denken hoe je er onderuit kunt komen. Naar 't schijnt zouden ze ook controleren op afwezigheid van sensors en dan met nummerplaatherkenning beboeten...
Ik heb er nog zo geen probleem mee dat ze dat systeem gebruiken om de wegenbelasting te berekenen, maar dat ze ook gaan weten waar, wanneer en hoeveel je te hard reed is niet zo leuk.....
en idd, hoe zit het met de wet op de privacy? _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
ouwegeert
|
Geplaatst: Do, 19 Nov. 2009, 14:08 Onderwerp: |
|
|
Geplaatst: Do, 19 Nov. 2009, 13:33 Onderwerp:
Dirk:
en idd, hoe zit het met de wet op de privacy?
In het kader van de 'gelegaliseerde overheidstruikroverij' is het natuurlijk toegestaan om deze wet aan de ministriële laars te lappen......
Eerdere toepassingen van deze redenering : de radardetector enz.....
En om op het thema Groningen terug te komen, waarom moeten wij ook aan deze onzin meedoen. Hier zijn 3 auto's achter elkaar al een file .
En het alternatief (openbaarvervoer) functioneert hier al helemaal niet. Een reisje van 20 min met eigenvervoer gaat zeker 1,5 uur duren met trein/bus/trekschuit . Dusssss ...
We genieten hier dan wel weer van mooie motorweggetjes  _________________ Nait soezen, mor deurbroezen!
nu:
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

|
Geplaatst: Do, 19 Nov. 2009, 23:32 Onderwerp: |
|
|
ouwegeert schreef: | Geplaatst: Do, 19 Nov. 2009, 13:33 Onderwerp:
Dirk:
en idd, hoe zit het met de wet op de privacy?
In het kader van de 'gelegaliseerde overheidstruikroverij' is het natuurlijk toegestaan om deze wet aan de ministriële laars te lappen......
Eerdere toepassingen van deze redenering : de radardetector enz.....
En om op het thema Groningen terug te komen, waarom moeten wij ook aan deze onzin meedoen. Hier zijn 3 auto's achter elkaar al een file .
En het alternatief (openbaarvervoer) functioneert hier al helemaal niet. Een reisje van 20 min met eigenvervoer gaat zeker 1,5 uur duren met trein/bus/trekschuit . Dusssss ...
We genieten hier dan wel weer van mooie motorweggetjes  |
Daar ga je al.... 3 auto's achter elkaar wordt in Groningen klaarblijkelijk een file genoemd.... en al die 'files' daar wil de overheid nu terug dringen. Dus omdat in Groningen zo snel files worden gevormd moeten wij in de randstad straks zoveel betalen... lekker is dat  |
|
Naar boven |
|
 |
|