lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Enduro helm ?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Di, 13 Jan. 2009, 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

@ Koen: Waar in Aken ben je geweest?

Ik zoek ook een winkel waar ik meerdere merken helmen kan passen en vergelijken, ipv één model passen. Iemand ideeën in de buurt van Arnhem?

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 990
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Jan. 2009, 8:13    Onderwerp: Reageer met quote

www.fc-moto.de
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
tafella



Geregistreerd op: 18-2-2008
Berichten: 656
Woonplaats: Rotterdam

BerichtGeplaatst: Wo, 14 Jan. 2009, 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

LeBlanc schreef:
Ik heb een tijd terug ook deze helm gepast. Zat prima, maar ik was er niet gerust op dat het vizier goed af zou dichten. Klopt dit? Als ik het goed begrepen heb is een pinlock niet nodig, omdat het vizier behandeld is met een coating. Beslaan schijnt erg mee te vallen. Hier ook iemand ervaring mee?...


Volgens mij bestaat er geen pinlock voor maar zeker weten doe
ik het niet.
Vizier beslaat bij normale temperaturen niet snel maar bij temperaturen
rondom nul wel. De coating helpt wel maar is geen wondermiddel zoals
de pinlock.

Voor de lagere temperaturen gebruik ik daarom mijn Shoei Multitec
met pinlock.

Vizier sluit overigens wel goed af.

_________________
KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Jan. 2009, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

FF een update,ik heb na veel 5en en 6en mijn helm weer terug.Kompleet met (verkeerd!) Tour-X3 vizier! en klep.Op zich dus wel mooi,maar ik had een lightsmoke vizier met pinlock extra gekocht.En nu kreeg ik mijn helm terug met een GEWOON vizier,en volgens Arai zat er toen ik hem inleverde geen lightsmoke vizier op,lekker hoor! 4 keer terug geweest naar mijn dealer om het probleem op te lossen en uitendelijk naar de importeur die je dan vervolgens je dure extra gekochte vizier door de neus boort.HULDE Arai!!!!! word vervolgd,konklusie: een Arai is te duur voor wat je krijgt en de service is zeg maar MATIG..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RobbieV



Geregistreerd op: 13-5-2008
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Feb. 2009, 11:25    Onderwerp: Arai tour X Reageer met quote

Ik dacht eerst ik koop een Arai Tour X. Goed merk = goede helm. Maar nee de helm maakt erg veel lawaai, juist als je met otoplastieken in rijdt. Komt door vibratie van de peak(klep). Aantal keren bij Arai geweest in Hoevelaken. Is uiteindelijk niet opgelost. Ik vond ook de stroomlijn te wensen overlaten.

Ik heb nu een AIROH Stelt Senior bij FC Moto.de gekocht. SUPERRRRRRR helm. Licht (carbon) en de wind rukt niet aan je hoofd. Rijdt weer gewoon met een bril die er overigens precies inpast. Scott Enduro. En met otoplastieken in.............zoals het hoort. Echte mannen rijden met een bril toch?

Mocht je toch een Arai oid willen kopen..............FC Moto is verreweg het goedkoopst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Feb. 2009, 21:27    Onderwerp: Arai Reageer met quote

Quote:
Maar nee de helm maakt erg veel lawaai


Grappig, heb pas een aantal maanden de TourX en ben er uitermate tevreden mee. Heb ook autoplastieken, maar doodnormale schuimoordoppen van de ETOS werken 100x beter tegen het geluid. Ook met de TourX, zeer stil als je ook zo'n nekkraagje draagt. Wel vizier gebruiken.

Als de helm een beetje tegen de autoplastic duwt door de pasvorm, gaat de oordop scheef in je oor zitten, sluit ie niet meer af en krijg je herrie. Das mijn theorie met die harde doppen die uitsteken. Inderdaad had ik dat met de Tour X iets erger dan mijn andere integraalhelm.

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Wo, 18 Feb. 2009, 22:37    Onderwerp: Re: Arai tour X Reageer met quote

RobbieV schreef:
Echte mannen rijden met een bril toch?
.


Als je alleen asvalt rijdt vind ik een vizier veel handiger en comfortabeler als een bril hoor.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RobbieV



Geregistreerd op: 13-5-2008
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 12:06    Onderwerp: Lawaai Tour X Reageer met quote

Ik ben blij dat de Tour X voor anderen wel bevalt. Ik gaf het maar mee om eens te overdenken. Kijk ook eens naar de tests op Webbikeworld. Op deze site allerlei info over allerlei tests van motorzaken. Ook helmen dus.

Rijden met een bril............... cheesy staat vetter vind ik. Maar smaken verschillen nu eenmaal. Het is zeker minder praktisch.........dat wel. Maar ik ben nu eenmaal ijdel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 19:41    Onderwerp: Re: Lawaai Tour X Reageer met quote

RobbieV schreef:


Rijden met een bril............... cheesy staat vetter vind ik. .


vind ik ook, maar met 18000km per jaar en winterse vrieskou verkies ik het aangename boven het uiterlijk.

Gelukkig ben ik het "blitsstadium" al gepasseerd wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RobbieV



Geregistreerd op: 13-5-2008
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 21:00    Onderwerp: Re: Lawaai Tour X Reageer met quote

"Gelukkig ben ik het "blitsstadium" al gepasseerd wink3"

Huh!? Daan, ikk snap het ff niet hahahahaha. Een LC8 is toch ook blits? (blits=old school kreet voor VET, GAAF, DOPE) thumbsup


Laatst aangepast door RobbieV op Do, 19 Feb. 2009, 21:04, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 21:03    Onderwerp: Re: Lawaai Tour X Reageer met quote

RobbieV schreef:


Huh!? Snap het ff niet hahahahaha. Een LC8 is toch ook blits?


Dat is zo wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Guus



Geregistreerd op: 15-6-2008
Berichten: 399
Woonplaats: Velp

BerichtGeplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

@ RobbieV en Onno: welke uitvoering heb je gedragen van de tour-x? De 2de of de 3de?

Qua klep en ventilatie verschillen die nogal. Ook de vorm van de schaal is iets gewijzigd. De tour-x 2 vind je nu op diverse plaatsen in de aanbieding. Maar als dat een lawaaischopper is, blijft het veel geld voor weinig comfort.

_________________
Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KTM_FAN



Geregistreerd op: 19-2-2008
Berichten: 321

BerichtGeplaatst: Do, 19 Feb. 2009, 22:43    Onderwerp: Tour X Reageer met quote

Guus,

Het is een Tour X 3. Met een pinlock bijgeleverd en een cross bril er ook bij.

Onno

_________________
KTM-FAN
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
RobbieV



Geregistreerd op: 13-5-2008
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Feb. 2009, 10:13    Onderwerp: Tour X 2 Reageer met quote

Guus, het was een Tour X 2 die ik heb geprobeerd maar heb de peak van de Tour X 3 ook geprobeerd. Was knudde vond ik. De peak moet gewoon op drie plaatsen vast zitten en contact met de schaal maken om vibreren te voorkomen. Daarnaast vond ik het geruk aan mijn hoofd door de kapot gereden wind achter het scherm ook niet prettig. Het blijft TE veel geld voor de geleverde kwaliteit, dat ben ik met je eens.

AIROH Feel the difference!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Vr, 20 Feb. 2009, 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

Daar sluit ik me helemaal bij aan! Waardeloos die Tour-X,het is eigenlijk een Tour-nikx! De helm op zich is redelijk goed,maar die klep is waardeloos,ze zeiden tegen mij: het is een offroad-helm,dus daar gebruik je hem voor.Dat was het antwoord op mijn vraag waarom die klep er bijna aflazert als je 160 op de snelweg rijd? Dat hadden ze nog nooooooit gehoord? dizzy2 Rijden er alleen sloompies met een Arai was toen mijn vraag: geen antwoord.......Die van mij is ondertussen weer terug en staat langer bij Arai dan ik hem gebruik.Voor de 2e keer is hij 3 weken onderweg! En maar wachten en bellen en gelul aanhoren! Ik moest hem nu maar bij een dealer bij mij in het dorp terug ophalen,die kan geen eens een vizier wisselen!!! En van Arai-nl heb ik persoonlijk nog niets gehoord! Eikels.
Hulde voor van de Kuinder Hilversum waar ik hem gekocht heb!!!! Daar weten ze WEL wat service is en word ik steeds fantastisch geholpen!!!!
Ik koop iig NOOITTTT evilgrin meer een Arai! Als ik er 1 gratis krijg zou ik er nog over na moeten denken,en dat terwijl ik al jaaaaaren VX-PRO's heb gekocht en gebruikt.Met mijn Shoei's heb ik veel betere ervaring.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif