| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp | 
	
	
		| Auteur | Bericht | 
	
		| ATAK 
 
  
 Geregistreerd op: 17-4-2006
 Berichten: 894
 Woonplaats: Loerbeek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 20 Apr. 2018, 17:20    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| toch maar het hele blok eruit halen, ik dacht hem te kantelen over het grote lager heen maar bij de midden bok zit ook nog een bevestiging dus nu maar helemaal eruit en op sta hoogte sleutelen. _________________
 IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ATAK 
 
  
 Geregistreerd op: 17-4-2006
 Berichten: 894
 Woonplaats: Loerbeek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 23 Apr. 2018, 20:49    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| De kapotte klep is gevonden. 
 Zo is de motor nu
   
 
 
 
	
		
	 
		| Beschrijving: |  |  
		| Bestandsgrootte: | 695.15 KB |  
		| Weergegeven: | 330 keer |  
		| 
  
 
 |  
 
 
	
		
	 
		| Beschrijving: |  |  
		| Bestandsgrootte: | 520.95 KB |  
		| Weergegeven: | 337 keer |  
		| 
  
 
 |  
 _________________
 IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ATAK 
 
  
 Geregistreerd op: 17-4-2006
 Berichten: 894
 Woonplaats: Loerbeek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 23 Apr. 2018, 20:56    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Een paar vragen. Waarmee kan je de kop met kleppen schoon maken?
 Mag je de zuiger en cilinder waar wat rommel in is gekomen schoon spuiten met lucht?
 Moet je alles monteren met olie of vet, of schoon en droog.
 Donderdag pas weer tijd om verder te gaan, dan eerst de kleppen inslijpen met fijne pasta en daarna alles monteren.
 _________________
 IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 23 Apr. 2018, 21:27    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Kleppen hoef je zelden in te slijpen. Alleen pascontrole doen als het kan. Cylinder moet er af. Die kan je volledig wassen. Monteren met een heel dun laagje olie op de zuiger. Schoon is het belangrijkste.
 De pistonpen wel goed in de olie.
 
 Succes!
 _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Dr_Bean Site Admin
 
  
 Geregistreerd op: 15-11-2004
 Berichten: 6805
 Woonplaats: Nijmegen
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 23 Apr. 2018, 21:30    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| kop schoonmaken: met wat jij wil: schrapertje, staalwolletje, scotchbrite, schuurpapiertje. idem voor de kleppen. MAAR: pasvlak van de kop/cilinder: natuurlijk niet aanraken met schurende dingen, krassen vermijden etc.
 hetzlefde voor de klepzitting vlakken en de klepsteel.
 
 Als je met schuurmiddelen werkt; pas op dar er geen schuurkorrels (carborundum/siliciumcarbide) achter blijven. Die blijven immers nog heel lang schuren als ze ergens tussen komen.
 
 vaak gaat "nat"schuren met een beetje petrolium/terpentine  ofzo prettig: dat veeg je makkelijk schoion en de vettigheid lost er in op.
 maak alles vettig met motorolie zodat het niet roest.
 
 Cilinder (met de zuiger er in neem ik aan):
 niet onnodig blazen: alleen maar risico dat je de zuiger er perongeluk uit blaast of zo. cilinder gewoon uitvegen met een schoon totje. niet te veel aan doen... vliegt er bij de eerste slag uit.
 
 
 Alles monteren met een dun laagje motorolie: dat brand er bij de eerste slag uit. geen vet gebruiken.
 _________________
 Dr_Bean
  |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ATAK 
 
  
 Geregistreerd op: 17-4-2006
 Berichten: 894
 Woonplaats: Loerbeek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Ma, 23 Apr. 2018, 21:59    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| bedankt heren     _________________
 IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ATAK 
 
  
 Geregistreerd op: 17-4-2006
 Berichten: 894
 Woonplaats: Loerbeek
 
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| michel3vb 
 
 
 Geregistreerd op: 26-6-2016
 Berichten: 198
 
 
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ATAK 
 
  
 Geregistreerd op: 17-4-2006
 Berichten: 894
 Woonplaats: Loerbeek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 29 Apr. 2018, 10:07    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Nu bij aliexpress gekocht 57 euro gratis verzending. _________________
 IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Ger964 
 
 
 Geregistreerd op: 14-12-2015
 Berichten: 140
 Woonplaats: de Liemers
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Zo, 29 Apr. 2018, 14:55    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Bij de Harley dealer in Heteren hebben ze nagenoeg alle maten klepstelplaatjes op voorraad. Veel nauwkeuriger klepspeling mee te stellen dan met de originele KTM plaatjes.
 _________________
 KTM 950 adv op noppen
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ATAK 
 
  
 Geregistreerd op: 17-4-2006
 Berichten: 894
 Woonplaats: Loerbeek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 11:16    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| er zit op de achterste cilinder een zwart plastic nippeltje oid. die is afgebroken, wat is dit? De cilinderbout die onder de uitstulping zit heb ik aangetrokken met 36 n/m zoals het staat in het boek.
 Op de beschrijving van de verbetering in 2004 staat 42 nm net als de rest. Wat moet ik nu doen? Ik kan hem nog natrekken als het moet .
 
 Ad
 _________________
 IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| StevenD 
 
  
 Geregistreerd op: 11-4-2005
 Berichten: 2739
 Woonplaats: Amsterdam
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 11:54    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Foto? Geen idee welk nippeltje je bedoelt. De 4 kopbouten allen op gelijk moment aandraaien, geen onderling verschil.
 _________________
 Go!!!!!!
 Ready to race - the adventure collector.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| Daan 
 
  
 Geregistreerd op: 27-11-2004
 Berichten: 3679
 
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 12:03    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| is dat rechts-achter? is het  misschien een vacuum aansluiting voor synchoniseren van de carburateurs?
 die aansluiting wordt ook vaak gebruikt voor aansturing van scottoiler,
 dat verklaard wellicht de afgebroken nippel.
 als dat zo is, dan zeg ik nippel er uit, en afsluitboutje er in met koperen ringetje en/of een beetje kit.
 _________________
 Groet Daan (LC8-Junkie).
 
 
 (voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
 En nu (weer) KTM 950/S adv
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ATAK 
 
  
 Geregistreerd op: 17-4-2006
 Berichten: 894
 Woonplaats: Loerbeek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Do, 10 Mei. 2018, 13:14    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| Ik denk dat het niets is, alleen een draadstuk om het blok op te hangen os zo?. Ik ga de cilinder bout nog even natrekken. Kan alleen niet meer horizontaal langs het blok maar ja het zal wel kloppen.
 Ad
 _________________
 IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		| ATAK 
 
  
 Geregistreerd op: 17-4-2006
 Berichten: 894
 Woonplaats: Loerbeek
 
 | 
			
				|  Geplaatst: Vr, 11 Mei. 2018, 13:52    Onderwerp: |     |  
				| 
 |  
				| de chims zijn binnen, Zondag als het slecht weer is maar een aan de gang, Er komt ook een carb. afstel set aan dus dat zou goed moeten gaan.   _________________
 IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
 |  | 
	
		| Naar boven |  | 
	
		|  | 
	
		|  |