Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ErwinGTI
Geregistreerd op: 9-5-2007 Berichten: 68
|
Geplaatst: Za, 9 Jun. 2007, 22:04 Onderwerp: |
|
|
Heb vraagje, heeft iemand ook zo'n smeersysteem op 950 SM aangebracht? Kan de reservoir kwijt onder de zadel? En de digitale toetsenblok?
Ik overweeg het om op mijn SM-R te monteren _________________ Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R |
|
Naar boven |
|
|
Peter
Geregistreerd op: 22-10-2006 Berichten: 248 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 11 Jun. 2007, 10:23 Onderwerp: |
|
|
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen Eric. Wat is trouwens in jouw ogen het grootste voordeel van een dergelijk smeersysteem? Beperken van slijtage of onderhouds vrij maken zodat je niet steeds met een spuitbus hoeft te spuiten wat je toch weer vergeet?
Ten aanzien van rendement: betaald zo'n systeem zichzelf weer terug en zo ja enig idee op hoeveel kilometer zou je dat kunnen berekenen? In mijn geval met veel off road kilometers zal het zichzelf sneller terugbetalen lijkt me.
Ik ben trouwens ook benieuwd naar ervaringen van anderen (die juist wel of juist niet zo'n systeem hebben aangeschaft! _________________ En de LC8? Die ploegt onverdroten voort..... |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Ma, 11 Jun. 2007, 19:21 Onderwerp: |
|
|
Ik heb al jaren een scottoiler gehad, en daarna lange tijd Osco, op 2 motoren.
En ik kan je zeggen.. 't scheelt een factor 1,5 a 2 op de levensduur van een kettingset... dus na de eerste kettingset heb je hem er zo'n beetje uit.
Ik ben gewoon niet gedisiplineerd genoeg, om de ketting nog even te smeren als ik thuiskom en drijfnat bent..
(hoewel dat tegenwoordig bijna nooit meer voorkomt.. omdat het nu toch echt alleen hobbierijden is geworden.) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 11 Jun. 2007, 19:52 Onderwerp: |
|
|
Mijn scottoiler wordt straks al op de derde fiets overgezet, nu totaal al zo'n 80000 km laten druppelen
Osco heb ik op m'n EXC zitten, ook naar teredenheid www.osco.nl
Mijn mening, scottoiler voor de asvaltrockers, en Osco voor de noppenrijders (ff de ketting een shot olie geven als je een verbindingsstukje rijdt op het asvalt).
Maarja, nou weet de erwin nog steeds niets over Pro-oiler
(ik ook niet). _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
ErwinGTI
Geregistreerd op: 9-5-2007 Berichten: 68
|
Geplaatst: Do, 14 Jun. 2007, 18:03 Onderwerp: |
|
|
Niemand? _________________ Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R |
|
Naar boven |
|
|
EricLC8
Geregistreerd op: 18-5-2006 Berichten: 81 Woonplaats: Breedenbroek
|
Geplaatst: Vr, 15 Jun. 2007, 8:38 Onderwerp: |
|
|
Erwin ik heb um gemonteerd op mijn LC8 Adventure 2004 de pro oiler ik wil hier met alle plezier wat maten doorzetten dan moet je zelf even checken op het haalbaar is/past.
Ik hoor het wel.
Grt Eric. |
|
Naar boven |
|
|
EricLC8
Geregistreerd op: 18-5-2006 Berichten: 81 Woonplaats: Breedenbroek
|
Geplaatst: Vr, 15 Jun. 2007, 8:57 Onderwerp: |
|
|
Peter dit is hetgeen wat ik als voordeel vind gekopieerd van een bladzij terug,
De pro oiler slikt alle soorten goedkope (lees aldi olie)
geeft veel minder rotzooi, verbruikt ook minder , handig in te stellen terwijl je rijd en het staat wel stoer zo'n dig. tellertje.
Hij werkt aan de hand van wielomtrek en wentelingen en berekend zo de toevoer met regen /zand kun je hem met het digi kastje harder of zachter zetten (snelweg).
Grt Eric. |
|
Naar boven |
|
|
ErwinGTI
Geregistreerd op: 9-5-2007 Berichten: 68
|
Geplaatst: Vr, 15 Jun. 2007, 20:19 Onderwerp: |
|
|
950 SM en R heeft geen diepe bakje zoals van Adventure, de ruimte onder buddy is echt veel minder dan van Adv.
Ik kan ook naar de leverancier/producent mailen voor eventuele info's _________________ Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R |
|
Naar boven |
|
|
Raketman
Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Wo, 20 Jun. 2007, 20:21 Onderwerp: |
|
|
Vraag me ook af waar je bij een 990 Adv dat oliebakje nog kwijt moet... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
|
GS1000SP
Geregistreerd op: 31-7-2007 Berichten: 60 Woonplaats: Wormer
|
Geplaatst: Ma, 22 Okt. 2007, 21:44 Onderwerp: |
|
|
Eindelijk wat tijd gehad om e.e.a. te monteren!!!
http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.klijn/950-SM/950-SM-Pro-Oiler.htm
Moet zeggen was een beetje een klus om e.e.a. te plaatsen en monteren maar het eindresultaat is er wel naar!!!
Als ik wat meer km's gereden heb met wat meer gevarieerde
omstandigheden zal ik nog wel weer een updatje doen over het gebruik!!!
De begeleidende text bij de foto's in English...
Photo shoot of the Pro-Oiler Mounted on the KTM 950 SM...
Had some difficulty finding space on the bike but in the end success!!!
Needed to adjust the hole for the Twin Nozzle because this was to far away from the sprocket, drilled hole some 8mm closer to mounting plate (see Photo 01)
After adjusting, the Nozzle sits right in front of the sprocket (see Photo 02....)
Next finding Space to mount the equipment, (see Photo 03....) and that's not easy on this type of bike!!! (have to leave my tools home now hahaha... not to be used anyway's...
Fitting the components to get the most effective mounting in the limited space available (see Photo 04....)!!!
Guiding the Oil line towards the Nozzle (see Photo 05, 06 and 07....) Oil Line fitted in made gutter under the Chain guard (see Photo 06....)(nice and secure).
All connections made, Oil line's and Electrical wiring (see Photo 08....)
PS the pulse wire for the speedometer is the BLACK one in the bundle of 3 (red = Power, brown = Ground,and black = Pulse) coming from the Front Wheel on the left hand side going to the headlight!!!
Fully Hooked up, Loaded and ready to rumble!!! (see Photo 09....)
Mounted the Controller in the Limited sized Dashboard, I can see the Controller good and also operate the Controller with my left hand if and when necessary.(see Photo 010 and 11....)
And finally the view including the nice sticker on the bike!!!
Photo 13 is just another view On the Nozzle.
All in all it took me a whole day to fit and mount the Pro-Oiler to my liking but am very satisfied with the end result of it. _________________ Grtnx,
Rob.
I drive a BIKE therefore I am.... |
|
Naar boven |
|
|
Daan
Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3650
|
Geplaatst: Ma, 22 Okt. 2007, 21:50 Onderwerp: |
|
|
Ziet er netjes uit _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
|
GS1000SP
Geregistreerd op: 31-7-2007 Berichten: 60 Woonplaats: Wormer
|
Geplaatst: Ma, 22 Okt. 2007, 21:53 Onderwerp: |
|
|
THANKS,
Heb er dan ook de gehele dag over gedaah ja!!!
En toen had ik ut _________________ Grtnx,
Rob.
I drive a BIKE therefore I am.... |
|
Naar boven |
|
|
gijssie2
Geregistreerd op: 7-3-2008 Berichten: 293 Woonplaats: Beverwijk
|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 16:29 Onderwerp: |
|
|
Even een algemene vraag:ik heb van iemand een Scottoiler gekregen en wilde die op mijn Adventure 990S maken,maar ik heb dus vacuum nodig.Moet ik nu een ander systeem installeren of is er een andere optie?Ik heb die 990S ook pas een week,dus heb nog niet echt kunnen zien hoe hij in elkaar steekt,en een boek heb ik er ook nog steeds niet bij......
Hullup! |
|
Naar boven |
|
|
Roeligan
Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 16:35 Onderwerp: |
|
|
gijssie2 schreef: | Even een algemene vraag:ik heb van iemand een Scottoiler gekregen en wilde die op mijn Adventure 990S maken,maar ik heb dus vacuum nodig.Moet ik nu een ander systeem installeren of is er een andere optie?Ik heb die 990S ook pas een week,dus heb nog niet echt kunnen zien hoe hij in elkaar steekt,en een boek heb ik er ook nog steeds niet bij......
Hullup! |
Zal eens een fotootje proberen maken (als je het nog ziet, want denk dat de tank er terug afmoet dan (rechts)).
Heb ook ergens op het www een documentje gevonden waar een duidelijke foto instond...
Is schroefje verwijderen (zit standaard koperen dichting in) en dit gat dan de nippel draaien voor de vacuum...
edit: kijk anders es hier: http://www.scottoiler.com/support_installation-guides.asp
ff zoeken op ktm en dan 990 adventure/enzoverder...
staat fotootje in pdf document |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 17:47 Onderwerp: |
|
|
Op beide spruitstukken zit een vacuumaansluiting. Op de ene zit al een slangetje, op de andere helemaal niks (schroefje).
Je kunt een van beide naar keuze gebruiken om je scottoiler aan te sturen. Zorg wel dat er geen vacuum lek is/komt, dan loop je motor niet meer goed.
Handboek van de 950/990 kun je verkrijgen door mij een PBtje te sturen.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
|