lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Pro Oiler
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Za, 9 Jun. 2007, 22:04    Onderwerp: Reageer met quote

Heb vraagje, heeft iemand ook zo'n smeersysteem op 950 SM aangebracht? Kan de reservoir kwijt onder de zadel? En de digitale toetsenblok?

Ik overweeg het om op mijn SM-R te monteren

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Peter



Geregistreerd op: 22-10-2006
Berichten: 248
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Jun. 2007, 10:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen Eric. Wat is trouwens in jouw ogen het grootste voordeel van een dergelijk smeersysteem? Beperken van slijtage of onderhouds vrij maken zodat je niet steeds met een spuitbus hoeft te spuiten wat je toch weer vergeet?
Ten aanzien van rendement: betaald zo'n systeem zichzelf weer terug en zo ja enig idee op hoeveel kilometer zou je dat kunnen berekenen? In mijn geval met veel off road kilometers zal het zichzelf sneller terugbetalen lijkt me.
Ik ben trouwens ook benieuwd naar ervaringen van anderen (die juist wel of juist niet zo'n systeem hebben aangeschaft!

_________________
En de LC8? Die ploegt onverdroten voort.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Jun. 2007, 19:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb al jaren een scottoiler gehad, en daarna lange tijd Osco, op 2 motoren.

En ik kan je zeggen.. 't scheelt een factor 1,5 a 2 op de levensduur van een kettingset... dus na de eerste kettingset heb je hem er zo'n beetje uit.

Ik ben gewoon niet gedisiplineerd genoeg, om de ketting nog even te smeren als ik thuiskom en drijfnat bent..

(hoewel dat tegenwoordig bijna nooit meer voorkomt.. omdat het nu toch echt alleen hobbierijden is geworden.)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Jun. 2007, 19:52    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn scottoiler wordt straks al op de derde fiets overgezet, nu totaal al zo'n 80000 km laten druppelen wink3

Osco heb ik op m'n EXC zitten, ook naar teredenheid www.osco.nl
Mijn mening, scottoiler voor de asvaltrockers, en Osco voor de noppenrijders (ff de ketting een shot olie geven als je een verbindingsstukje rijdt op het asvalt).


Maarja, nou weet de erwin nog steeds niets over Pro-oiler wink3
(ik ook niet).

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Do, 14 Jun. 2007, 18:03    Onderwerp: Reageer met quote

Niemand? sad3
_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EricLC8



Geregistreerd op: 18-5-2006
Berichten: 81
Woonplaats: Breedenbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jun. 2007, 8:38    Onderwerp: Reageer met quote

Erwin ik heb um gemonteerd op mijn LC8 Adventure 2004 de pro oiler ik wil hier met alle plezier wat maten doorzetten dan moet je zelf even checken op het haalbaar is/past.
Ik hoor het wel.

Grt Eric.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
EricLC8



Geregistreerd op: 18-5-2006
Berichten: 81
Woonplaats: Breedenbroek

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jun. 2007, 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

Peter dit is hetgeen wat ik als voordeel vind gekopieerd van een bladzij terug,
De pro oiler slikt alle soorten goedkope (lees aldi olie)
geeft veel minder rotzooi, verbruikt ook minder , handig in te stellen terwijl je rijd en het staat wel stoer zo'n dig. tellertje.
Hij werkt aan de hand van wielomtrek en wentelingen en berekend zo de toevoer met regen /zand kun je hem met het digi kastje harder of zachter zetten (snelweg).

Grt Eric.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ErwinGTI



Geregistreerd op: 9-5-2007
Berichten: 68

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Jun. 2007, 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

950 SM en R heeft geen diepe bakje zoals van Adventure, de ruimte onder buddy is echt veel minder dan van Adv.

Ik kan ook naar de leverancier/producent mailen voor eventuele info's

_________________
Yamaha YZF600R Thundercat exit, KTM 950 SM-R exit....Welcome 990 SM-R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jun. 2007, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Vraag me ook af waar je bij een 990 Adv dat oliebakje nog kwijt moet...
_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GS1000SP



Geregistreerd op: 31-7-2007
Berichten: 60
Woonplaats: Wormer

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Okt. 2007, 21:44    Onderwerp: Reageer met quote

Eindelijk wat tijd gehad om e.e.a. te monteren!!!

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.klijn/950-SM/950-SM-Pro-Oiler.htm

Moet zeggen was een beetje een klus om e.e.a. te plaatsen en monteren maar het eindresultaat is er wel naar!!!

Als ik wat meer km's gereden heb met wat meer gevarieerde

omstandigheden zal ik nog wel weer een updatje doen over het gebruik!!!

De begeleidende text bij de foto's in English...

Photo shoot of the Pro-Oiler Mounted on the KTM 950 SM...

Had some difficulty finding space on the bike but in the end success!!!

Needed to adjust the hole for the Twin Nozzle because this was to far away from the sprocket, drilled hole some 8mm closer to mounting plate (see Photo 01)
After adjusting, the Nozzle sits right in front of the sprocket (see Photo 02....)

Next finding Space to mount the equipment, (see Photo 03....) and that's not easy on this type of bike!!! (have to leave my tools home now hahaha... evilgrin not to be used anyway's...
Fitting the components to get the most effective mounting in the limited space available (see Photo 04....)!!!

Guiding the Oil line towards the Nozzle (see Photo 05, 06 and 07....) Oil Line fitted in made gutter under the Chain guard (see Photo 06....)(nice and secure).

All connections made, Oil line's and Electrical wiring (see Photo 08....)
PS the pulse wire for the speedometer is the BLACK one in the bundle of 3 (red = Power, brown = Ground,and black = Pulse) coming from the Front Wheel on the left hand side going to the headlight!!!

Fully Hooked up, Loaded and ready to rumble!!! (see Photo 09....)

Mounted the Controller in the Limited sized Dashboard, I can see the Controller good and also operate the Controller with my left hand if and when necessary.(see Photo 010 and 11....)

And finally the view including the nice sticker on the bike!!!

Photo 13 is just another view On the Nozzle.

All in all it took me a whole day to fit and mount the Pro-Oiler to my liking but am very satisfied with the end result of it.

_________________
Grtnx,

Rob.

I drive a BIKE therefore I am....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3650

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Okt. 2007, 21:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er netjes uit thumbsup
_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
GS1000SP



Geregistreerd op: 31-7-2007
Berichten: 60
Woonplaats: Wormer

BerichtGeplaatst: Ma, 22 Okt. 2007, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

thumbsup THANKS,

Heb er dan ook de gehele dag over gedaah ja!!! rolleyes4

idea2 En toen had ik ut Smile Smile Smile

_________________
Grtnx,

Rob.

I drive a BIKE therefore I am....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
gijssie2



Geregistreerd op: 7-3-2008
Berichten: 293
Woonplaats: Beverwijk

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

Even een algemene vraag:ik heb van iemand een Scottoiler gekregen en wilde die op mijn Adventure 990S maken,maar ik heb dus vacuum nodig.Moet ik nu een ander systeem installeren of is er een andere optie?Ik heb die 990S ook pas een week,dus heb nog niet echt kunnen zien hoe hij in elkaar steekt,en een boek heb ik er ook nog steeds niet bij......
Hullup! rolleyes3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan



Geregistreerd op: 27-12-2007
Berichten: 804
Woonplaats: Heusden-Zolder

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 16:35    Onderwerp: Reageer met quote

gijssie2 schreef:
Even een algemene vraag:ik heb van iemand een Scottoiler gekregen en wilde die op mijn Adventure 990S maken,maar ik heb dus vacuum nodig.Moet ik nu een ander systeem installeren of is er een andere optie?Ik heb die 990S ook pas een week,dus heb nog niet echt kunnen zien hoe hij in elkaar steekt,en een boek heb ik er ook nog steeds niet bij......
Hullup! rolleyes3


Zal eens een fotootje proberen maken (als je het nog ziet, want denk dat de tank er terug afmoet dan (rechts)).

Heb ook ergens op het www een documentje gevonden waar een duidelijke foto instond...
Is schroefje verwijderen (zit standaard koperen dichting in) en dit gat dan de nippel draaien voor de vacuum...

edit: kijk anders es hier: http://www.scottoiler.com/support_installation-guides.asp
ff zoeken op ktm en dan 990 adventure/enzoverder...
staat fotootje in pdf document
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6731
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 9 Apr. 2008, 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

Op beide spruitstukken zit een vacuumaansluiting. Op de ene zit al een slangetje, op de andere helemaal niks (schroefje).

Je kunt een van beide naar keuze gebruiken om je scottoiler aan te sturen. Zorg wel dat er geen vacuum lek is/komt, dan loop je motor niet meer goed.

Handboek van de 950/990 kun je verkrijgen door mij een PBtje te sturen.

grts

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif