Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ives
Geregistreerd op: 20-9-2011 Berichten: 82
|
Geplaatst: Di, 7 Okt. 2014, 8:13 Onderwerp: |
|
|
KEINEIG bedankt allemaal voor de goede raad !!! |
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Di, 7 Okt. 2014, 18:02 Onderwerp: |
|
|
De onderste is nogal dikwijls de schuldige.
Toch even vermelden dat bovenaan ook wel eens durft gaan lekken. Zie je gelijk aan de olievlekken in de handkap...
Ik ben aan mijn 3de revisiesetje bezig! _________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
timieh
Geregistreerd op: 20-3-2013 Berichten: 1482 Woonplaats: Biddinghuizen
|
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Do, 9 Okt. 2014, 12:35 Onderwerp: |
|
|
Freebert schreef: |
Ook ik had een oberon exemplaar, zonder problemen overigens. Ik maakte er wel de gewoonte van om regelmatig deze minerale olie te verversen. Een bus van dat spul kost bij Citroën twee keer niks. |
Dat vind ik nog de beste tip. Als ik naar die zwarte drekbende op timieh z'n handkap kijk vind ik het niks raar dat die cylinders overlijden. Onderin bij de slaafcylinder is het dan vaak nog een tikje erger, en je maakt mij niet wijs dat die zwarte bende met sliertjes erin nog even hard z'n best doet om slijtage aan de boring/zuigers te voorkomen dan heldere vloeistof.
Die Citroen LHM+ olie kost weinig, blijft wel helder zonder sliertjes, en al helemaal als je 2x per jaar even de moeite neemt om met de injectiespuit een paar cc verse vloeistof van onder naar boven te pompen. |
|
Naar boven |
|
 |
|