lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

scottoiler
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Jun. 2014, 0:29    Onderwerp: Reageer met quote

daarom vind ik de Osco zo mooi:

DOet precies wat die McCoil, maar nog beter: Allen olie als ik het wil, en zo veel als ik het wil.
Geen sensors (ik ben de sensor) en geen gevoelige onderdelen.. simplicity rules!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Wo, 11 Jun. 2014, 9:14    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, osco rules wat mij betreft thumbsup
op m'n exc heb ik osco, en op de adv scott-oiler,
voordeel van scottoiler...hij hoeft niet onder "handbereik"gemonteerd te worden, terwijl dat met osco wel moet.
Gewoon even net na die doorwading of als je stapvoets het tankstation oprijdt of na de toerrit de nog warme ketting een shot olie geven thumbsup

Wel heb ik een grote sleutelhangerring aan de trekstang van osco bevestigd,
..net wat makkelijker te bedienen dan, zekermet handschoenen aan wink3

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
McRay



Geregistreerd op: 1-3-2014
Berichten: 93
Woonplaats: Bocholtz

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Jun. 2014, 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan me voorstellen dat ik meer olie wil "voeden" tijdens offroad of regen ritjes.
Maar verder mis ik een beetje het doel van de osco. Bij alleen maar weggebruik, wat 99% van de mensen doen met een Adventure motor van welk merk of type dan ook rijd alleen maar op asfalt. Als je spannend wil doen een stukje veldweg mee pakken, maar vooral niet te ver.
Waarom wil ik dan een automatisch kettingsmeer systeem wat helemaal niet automatisch is maar handbediend? Kan ik net zo goed een busje spuitvet kopen en na elk ritje de ketting inspuiten? Middenbok is standaard af fabriek gemonteerd.
Het enige wat ik me dan nog kan voorstellen is kostenbesparing?

_________________
Never trade the thrills of living for the security of existence
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3677

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Jun. 2014, 14:34    Onderwerp: Reageer met quote

tja,....ieder zijn mening natuurlijk,
maar als iemand die beide systemen gebruikt
(exc-osco en adv-scottoiler) zeg ik... doe mij maar osco thumbsup

Maarja, ik had die scott oiler toevallig nog liggen en heb hem daarom
maar op de adv gemonteerd.

Na bv een regenrit vraagt de ketting om wat meer olie, dus zou je de scottoiler weer wat rijker af moeten stellen, terwijl in bloedheet zomerweer ( dus dunne olie) de ketting weer te vet wordt.

Dat kan dan weer opgelost worden met een uitbreidingset van scottoiler geloof ik, met regen en snelheids sensor en een bedieningspaneeltje op je daschboard,

Al met al wel heeel veel high-tech voor eigenlijk iets heel simpels,..
namelijk je ketting even smeren shocked3

Ik zie het zoals DR-Bean het ook zegt,..gebruik je hersenen als sensoren,
en geef die ketting even een shot olie wanneer JIJ dat wil laugh

En die spuitbus... tja, die moet je toch weer meenemen en gebruiken op momenten dat ik daar geen zin in heb.

_________________
Groet Daan (LC8-Junkie).


(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Martin



Geregistreerd op: 22-7-2013
Berichten: 181
Woonplaats: Heukelum

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Jun. 2014, 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Na bv een regenrit vraagt de ketting om wat meer olie, dus zou je de scottoiler weer wat rijker af moeten stellen, terwijl in bloedheet zomerweer ( dus dunne olie) de ketting weer te vet wordt.

Dat kan dan weer opgelost worden met een uitbreidingset van scottoiler geloof ik, met regen en snelheids sensor en een bedieningspaneeltje op je daschboard,

Al met al wel heeel veel high-tech voor eigenlijk iets heel simpels,..
namelijk je ketting even smeren shocked3
Met het schuifje op het reservoir stel je toch gewoon de gewenste hoeveelheid in? Ik heb geen ervaring met de Osco, de Scottoiler bevalt me goed op deze en een vorige motorfiets, maar het zal deels ook gevoelsmatig zijn wat een ieder prettiger vindt werken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
cappie



Geregistreerd op: 22-2-2012
Berichten: 167
Woonplaats: Papendrecht

BerichtGeplaatst: Di, 17 Jun. 2014, 15:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dekster schreef:
Hi,

Ik heb ook nog een osco in de aanbieding, mocht die er geen meer beschikbaar zijn.

Zal hem opzoeken. Heb hem niet gemonteerd. Spuit af en toe een beetje Dry-lube op mijn ketting.... Bevalt me eigenlijk wel goed.

Dekster


Je hebt een PB

_________________
KTM 950 S Adventure 2003
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif