Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Wo, 16 Apr. 2014, 17:19 Onderwerp: |
|
|
Edwin640 schreef: | voordat jij het achterwiel eruit hebt heb ik die helicol al geplaatst,.
dus als je 1/5 van de werktijd geen argument vind,. misschien deze dan wel.
2e hands achterbrug €155,- / Helicol € 1,45 |
Ik speel nog even verder advocaat van de duivel: behalve dan dat jij om de bout in de eerste plaats uit te boren ook het achterwiel moet verwijderen .
Nuja, je hoeft je niet in je gat gebeten te voelen hoor (mooie Belgische uitdrukking ), je hebt natuurlijk gelijk: voor zo'n vodden de achterbrug vervangen lijkt me wat kort door de bocht. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Edwin640
|
Geplaatst: Wo, 16 Apr. 2014, 17:32 Onderwerp: |
|
|
Master of Disaster schreef: | Edwin640 schreef: | voordat jij het achterwiel eruit hebt heb ik die helicol al geplaatst,.
dus als je 1/5 van de werktijd geen argument vind,. misschien deze dan wel.
2e hands achterbrug €155,- / Helicol € 1,45 |
Ik speel nog even verder advocaat van de duivel: behalve dan dat jij om de bout in de eerste plaats uit te boren ook het achterwiel moet verwijderen .
Nuja, je hoeft je niet in je gat gebeten te voelen hoor (mooie Belgische uitdrukking ), je hebt natuurlijk gelijk: voor zo'n vodden de achterbrug vervangen lijkt me wat kort door de bocht. |
no problemo,. hoor ((-: _________________ adventure 990 R |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 16 Apr. 2014, 17:57 Onderwerp: |
|
|
en... MET helicoil is ie beter dan een nieuwe! want de bout rot nooit meer vast in de helicoil
ps.: gaatje boren in de achterbrug, 3mm vlak voor de las aan de onderkant. en de bouten er uti halen voordat ze vastrotten en effe in het vet zetten of koperspray zodat ze niet vast rotten _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Mosseltje

|
Geplaatst: Wo, 16 Apr. 2014, 21:09 Onderwerp: |
|
|
Op dit moment heb ik een quick fix.
Ik heb de dremel erop gezet en het de bout vierkant geslepen.
Hierdoor kon ik er een kleine dop opslaan en zo met veel pijn en moeite de bout uit de achterbrug gekregen.
Ik kan niemand de schuld geven behalve mijzelf. Blijkbaar heb ik de bout er schuin ingeschroefd en daardoor zat ie vast.
Gelukkig kon ik de originele bout er wel weer ver genoeg indraaien om de ketting te spannen.
Ik zal nog wel een helicoil moeten plaatsen ooit maar voorlopig kan ik weer verder. _________________ Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !
Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak......... |
|
Naar boven |
|
 |
toktok

|
Geplaatst: Do, 19 Jun. 2014, 13:16 Onderwerp: |
|
|
Vandaag na mijn vakantie, waarbij ik in de stromende regen heb gereden, maar eens links en rechts onder in de achterbrug 2mm gaatjes geboord en jawel hoor, een plens water kwam eruit. Dus achterwiel eruit, spanners eruit, alles goed in het kopervet gezet, paar keer in en uit gedraaid zodat het vet zich goed verdeeld in de draadgroeven en de boel weer gemonteerd. Tevens binnenkant van de achterbrug ingespoten met siliconenolie ter conservering. Toch wel vreemd dat daar water in kan komen maar goed, dat is niet anders. Dankzij dit forum hopelijk een boel ellende voor de toekomst voorkomen.
Vraagje, ik heb de ketting eens opgemeten conform de handleiding en ik zit zowat op de maximale lengte die de ketting tussen achttien schakels mag hebben, dit na 24000 km. Houden jullie dat ook aan om de ketting te vervangen of hanteren jullie andere normen/waarden? Is dat normaal bij straatgebruik dat je de ketting na 24000 km moet vervangen? Vertanding ziet er overigens nog heel goed uit, smeer de hele boel dan ook zeer regelmatig (elke 250 km).
Grtz, Tok |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 19 Jun. 2014, 21:18 Onderwerp: |
|
|
ketting :
0.5% langer dan nieuw: hard tijd om over vervangen te denken
1% echt vervangen!!!
>1% breukgevaar!! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
toktok

|
Geplaatst: Do, 19 Jun. 2014, 21:55 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ketting :
0.5% langer dan nieuw: hard tijd om over vervangen te denken
1% echt vervangen!!!
>1% breukgevaar!! |
ja, maar hoe meet je dat dan? Vroeger was eigenlijk de regel als je hem echt los kon trekken van het achtertandwiel was ie aan vervanging toe, dat is bij mij geenszins het geval! Ik denk dat ik hem nog maar rijd tot het einde van dit seizoen en er dan een nieuwe set op monteer, zal zo rond de 30000km zijn, moet kunnen denk ik? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
|
Naar boven |
|
 |
bompa
Geregistreerd op: 16-5-2012 Berichten: 84 Woonplaats: De Stille Kempen
|
Geplaatst: Za, 26 Jul. 2014, 21:57 Onderwerp: |
|
|
Ik dacht ik ga mijn ADV 990 maar is klaarzetten voor het ritje voor morgen .
Ik wilde de ketting aanspannen want ze lag iets te los ,een werkje van een kleine 10 minuten na 2u 1/2 was de ketting dan eindelijk aangespannen.
rechtse boutje kreeg ik van geen kanten gedraaid , ik dacht ik heb er ook van heel zeker geroest , maar niks van dat , ik denk dat de een of de andere bij de vorige eigenaar er loctite aangesmeerd had zo te zien aan het boutje , en dan nog een sterke die ik bijna niet los kreeg, de wielas er maar een stukje uitgeschoven zodat ik een dopsleuteltje op het boutje kreeg , na lang proberen stukje voor stukje, los vast en kruipolie gespoten kreeg ik hem er uit , nu maar van dat kopervet er aangesmeerd en draait dat boutje terug vanzelfs  |
|
Naar boven |
|
 |
|