lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Kettingspanner met kapotte moer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster



Geregistreerd op: 23-3-2009
Berichten: 1157
Woonplaats: Wetteren

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Apr. 2014, 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

Edwin640 schreef:
voordat jij het achterwiel eruit hebt heb ik die helicol al geplaatst,. lipsrsealed2 zzz
dus als je 1/5 van de werktijd geen argument vind,. misschien deze dan wel.

2e hands achterbrug €155,- / Helicol € 1,45


Ik speel nog even verder advocaat van de duivel: behalve dan dat jij om de bout in de eerste plaats uit te boren ook het achterwiel moet verwijderen 2thumbsup .

Nuja, je hoeft je niet in je gat gebeten te voelen hoor (mooie Belgische uitdrukking grin3 ), je hebt natuurlijk gelijk: voor zo'n vodden de achterbrug vervangen lijkt me wat kort door de bocht.

_________________
Only fools follow rules
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Edwin640



Geregistreerd op: 20-4-2013
Berichten: 231

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Apr. 2014, 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

Master of Disaster schreef:
Edwin640 schreef:
voordat jij het achterwiel eruit hebt heb ik die helicol al geplaatst,. lipsrsealed2 zzz
dus als je 1/5 van de werktijd geen argument vind,. misschien deze dan wel.

2e hands achterbrug €155,- / Helicol € 1,45


Ik speel nog even verder advocaat van de duivel: behalve dan dat jij om de bout in de eerste plaats uit te boren ook het achterwiel moet verwijderen 2thumbsup .

Nuja, je hoeft je niet in je gat gebeten te voelen hoor (mooie Belgische uitdrukking grin3 ), je hebt natuurlijk gelijk: voor zo'n vodden de achterbrug vervangen lijkt me wat kort door de bocht.


no problemo,. hoor ((-:

_________________
adventure 990 R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Apr. 2014, 17:57    Onderwerp: Reageer met quote

en... MET helicoil is ie beter dan een nieuwe! want de bout rot nooit meer vast in de helicoil smiley

ps.: gaatje boren in de achterbrug, 3mm vlak voor de las aan de onderkant. en de bouten er uti halen voordat ze vastrotten en effe in het vet zetten of koperspray zodat ze niet vast rotten

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Mosseltje



Geregistreerd op: 16-3-2008
Berichten: 185
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Wo, 16 Apr. 2014, 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

Op dit moment heb ik een quick fix.


Ik heb de dremel erop gezet en het de bout vierkant geslepen.
Hierdoor kon ik er een kleine dop opslaan en zo met veel pijn en moeite de bout uit de achterbrug gekregen.

Ik kan niemand de schuld geven behalve mijzelf. Blijkbaar heb ik de bout er schuin ingeschroefd en daardoor zat ie vast.

Gelukkig kon ik de originele bout er wel weer ver genoeg indraaien om de ketting te spannen.

Ik zal nog wel een helicoil moeten plaatsen ooit maar voorlopig kan ik weer verder.

_________________
Heaven won't have me and hell is afraid I'll take over !

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Do, 19 Jun. 2014, 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag na mijn vakantie, waarbij ik in de stromende regen heb gereden, maar eens links en rechts onder in de achterbrug 2mm gaatjes geboord en jawel hoor, een plens water kwam eruit. Dus achterwiel eruit, spanners eruit, alles goed in het kopervet gezet, paar keer in en uit gedraaid zodat het vet zich goed verdeeld in de draadgroeven en de boel weer gemonteerd. Tevens binnenkant van de achterbrug ingespoten met siliconenolie ter conservering. Toch wel vreemd dat daar water in kan komen maar goed, dat is niet anders. Dankzij dit forum hopelijk een boel ellende voor de toekomst voorkomen.
Vraagje, ik heb de ketting eens opgemeten conform de handleiding en ik zit zowat op de maximale lengte die de ketting tussen achttien schakels mag hebben, dit na 24000 km. Houden jullie dat ook aan om de ketting te vervangen of hanteren jullie andere normen/waarden? Is dat normaal bij straatgebruik dat je de ketting na 24000 km moet vervangen? Vertanding ziet er overigens nog heel goed uit, smeer de hele boel dan ook zeer regelmatig (elke 250 km).

Grtz, Tok
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 19 Jun. 2014, 21:18    Onderwerp: Reageer met quote

ketting :

0.5% langer dan nieuw: hard tijd om over vervangen te denken
1% echt vervangen!!!
>1% breukgevaar!!

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
toktok



Geregistreerd op: 15-12-2011
Berichten: 123
Woonplaats: Heerlen

BerichtGeplaatst: Do, 19 Jun. 2014, 21:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
ketting :

0.5% langer dan nieuw: hard tijd om over vervangen te denken
1% echt vervangen!!!
>1% breukgevaar!!


ja, maar hoe meet je dat dan? Vroeger was eigenlijk de regel als je hem echt los kon trekken van het achtertandwiel was ie aan vervanging toe, dat is bij mij geenszins het geval! Ik denk dat ik hem nog maar rijd tot het einde van dit seizoen en er dan een nieuwe set op monteer, zal zo rond de 30000km zijn, moet kunnen denk ik?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Do, 19 Jun. 2014, 22:17    Onderwerp: Reageer met quote

DID heeft daar meetlatjes voor.

maar in principe kan je het natuurlijk gewoon even uitrekenen:

discussie zie ook:
http://forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=6400&highlight=525

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bompa



Geregistreerd op: 16-5-2012
Berichten: 84
Woonplaats: De Stille Kempen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Jul. 2014, 21:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht ik ga mijn ADV 990 maar is klaarzetten voor het ritje voor morgen .
Ik wilde de ketting aanspannen want ze lag iets te los ,een werkje van een kleine 10 minuten rolleyes5 na 2u 1/2 was de ketting dan eindelijk aangespannen.
rechtse boutje kreeg ik van geen kanten gedraaid , ik dacht ik heb er ook van heel zeker geroest , maar niks van dat stare , ik denk dat de een of de andere bij de vorige eigenaar er loctite aangesmeerd had zo te zien aan het boutje confused , en dan nog een sterke die ik bijna niet los kreeg, de wielas er maar een stukje uitgeschoven zodat ik een dopsleuteltje op het boutje kreeg , na lang proberen stukje voor stukje, los vast en kruipolie gespoten kreeg ik hem er uit , nu maar van dat kopervet er aangesmeerd en draait dat boutje terug vanzelfs grin3
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif