Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Wo, 10 Jul. 2013, 15:26 Onderwerp: |
|
|
mail je ff voor je blok, kan ik evt in rust dit blok reviceren _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Wo, 10 Jul. 2013, 17:28 Onderwerp: |
|
|
Haal ook eens het deksel van de dinamo eraf. Hier zit nl ook een zwart kunstof onderdell dat het vliegwiel op zijn plaats moet houden in geval van storing ( mijns inziens een tijdelijke borgingin geval van nood ofzo?)
Mijn blok heeft dit onderdeel ook al eens vergruisd. Kom af entoe nog wel eens een stukje tegen, echt waar..
Als ik jou was zou ik 100 piek investeren in een nieuw overstort ventiel van de 990 en 2 nieuwe nokkenasket.tingspanners. Deze kettingspanners waren nl iets ruim bemeten ivm het opstarten van het blok. Op die manier kan, komt de olie veel sneller op het verste punt van hte smeer systeem en word het rammelen van de ketting beperkt tot een minimum (dat was het idee bij de eerste modelen adv). Na een x aantal km is deze passing te groot en lekt er te veel olie terug richting het carter en krijg je het beroemde gerammel dat pas weggaat of zich uit in lage oliedruk bij meer gas geven. Succes iig .. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Vr, 12 Jul. 2013, 12:41 Onderwerp: |
|
|
blok was gezond voor het voorval, is echt mechanische schade. Tandwielen hebben het plastic vermalen maar het is verspreid via de olie en zit nu overal.
Ik ga voor de dure maar risicoloze optie. Een revisieblok van Steven, Ik wil veel km maken met deze fiets naar onherbergzame oorden en niet met een onderbuikgevoel dat er mogelijk nog iets mis kan gaan met de smering.
Better safe then sorry dus. Of het nodig was hoor ik vast nog van steven die het oude blok gaat reviceren indien nodig. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Za, 13 Jul. 2013, 11:03 Onderwerp: |
|
|
Damn Pluk, da's balen :( |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Wo, 24 Jul. 2013, 20:23 Onderwerp: |
|
|
morgen vers blokje van Steven ophalen. ff slikken maar dan is het ook weer goed. Best simpel sleutelen zo'n lc8. BLokje vervangen kan makkelijk met 1 persoon in een weekend (als je de spullen hebt uiteraard) _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Di, 30 Jul. 2013, 21:41 Onderwerp: |
|
|
Reden van wisselen: lelijke smurrie die filter van terugvoerpomp heeft doen dichtslippen. Rubberachtige snot. Vloeibare pakking? Vermalen plastic deel/ oring? Geen idee maar Steven zal het wel tegenkomen in mijn blok en hier melden.
Mooi revisie blokje van Steven opgehaald. Blokje eronderhangen mbv spanbandjes. Hulp is gezellig maar niet nodig
Meccano
Verder opbouwen
Brommer is wel een echte viespeuk (reinigen is apart draadje)
Aangekoekte zooi op onderkant van de voorste injector (backfire/lekke inlaat?)
Achterste is een stuk schoner maar wel weer vet. Olie van carterontluchting. Logisch met alle olie in het blok
Bovenkant stuk schoner maar wel zelfde beeld
 _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Zo, 25 Aug. 2013, 16:11 Onderwerp: |
|
|
zo, hij dut weer.
Alles schoon vers en nieuw. Nu alleen nog nieuwe injectiemapje laten laden en met 1000km de klepjes controleren en koppen natrekken.
Rijdt weer als een nieuwe.
Ook raid schermpje gemonteerd in hoop de turbulentie te killen maar dat is niet gelukt.
Nu eerst nieuwe oordoppen aan laten meten maar verder weet ik het ook niet meer.
Superfiets maar die windbescherming is echt ruk voor mij. _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 25 Aug. 2013, 22:46 Onderwerp: |
|
|
Mooi dat ie weer rolt op eigen kracht. Schermpje flink inkorten werkt voor mij het beste, ook bij 180.
Voor de map kan je iedere avond of vaak in het weekeind langs komen. Beter vroeg dan laat. Injectoren ook gereinigd omdat je oude blok flink warm/arm gelopen heeft? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Ma, 26 Aug. 2013, 20:55 Onderwerp: |
|
|
gasklephuis wel, en ook de injector van buiten maar heb zie niet uitgebouwd. Wel injectorcleaner in de tank.
zal een weekendje worden denk ik, bel je wel ff van de week. rijden doe ik pas als ik de mapjes heb geladen, alleen enekele rit Amsterdam dus _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Do, 5 Sep. 2013, 9:39 Onderwerp: |
|
|
Gisteren bij Steven D geweest voor de laatste puntjes op de I. Gemodificeerde map geladen die beter past bij het 2009 blok zonder kat en SAS. en nu heeft ie 115pk. Merk je alleen bovenin maar loopt wel lekkerder en makkelijker in toeren en ook wat zuiniger.
Analyse op het oude blok lijkt ook gemaakt. De zwarte drek is een mengsel van plastic dat van de behoorlijk ingesleten nokkenasketting ketting afkomstig is, gemengd met in de jaren opgehoopt vuil en kool van de onderzijde van de zuiger (die waren echt vies).
Als ik het goed heb is de motor dagelijks gebruikt voor WW waarbij er relatief veel vuil ontstaat. Aangezien ik de motor heb voorzien van open uitlaten en niet meteen de mapping hebt aangepast loopt deze in bovenste toerengebied aan de arme kant. Icm met de kleinere wielen nemen de toeren ook toe. Hierdoor brand de motor goed schoon, maar als er veel vuil zit komt een deel hiervan in een keer vrij in de olie. Daarnaast heb ik de olie vervangen voor een goede volsyntheet olie.
Ik vermoed dat er lagere tijd een kwaitatief minder goede olie is gebruikt bij de vorige dealer of langere verversingstermijnen, dan krijg je veel afzettingen in je blok ipv dat de olie dit zwevend houd. De olie kwam er ook teerzwart uit, dus dat er vuil zat is wel duidelijk. Door de door mij gebruikte volsyntheeth is de neergeslagen rommel losgekomen en heeft de zeef van de olieterugvoerpomp verstopt. Hierdoor is uiteindelijk ook de aanvoer naar het blok gestopt.
Het gebruik van een niet volsyntheet olie past wel bij de rest van de staat van onderhoud waar ook duidelijk op is bezuinigd. (niet door de eigenaar, die had het netjes op de rek staan)
Ik hoop op een gevalletje valse start. Vind het wel een echt fijne reisfiets, zelfs de windbescherming is met andere scherm, nieuwe oordoppen en andere helm acceptable tot 150km/h _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Do, 5 Sep. 2013, 22:26 Onderwerp: |
|
|
plukenannabel schreef: |
Ik vermoed dat er lagere tijd een kwaitatief minder goede olie is gebruikt bij de vorige dealer of langere verversingstermijnen, dan krijg je veel afzettingen in je blok ipv dat de olie dit zwevend houd. |
Nou, dan moet je wel heel beroerde kwaliteit olie hebben. Bij motoren uit 1971 die altijd op minerale olie met de kwaliteit die bij die tijd past gelopen hebben is dat een geldig verhaal, maar voor een motor uit dit millennium niet echt, al hebben ze er Action-olie vermengd met kattenpis in gemikt.
Aan de andere kant: de rommel moet ergens vandaan komen.....
Het loont wel de moeite om de lagerschalen te controleren van je oude blok. Als het blok vol troep zit zullen die ook wel niet helemaal fris meer zijn.
Quote: | past wel bij de rest van de staat van onderhoud waar ook duidelijk op is bezuinigd. (niet door de eigenaar, die had het netjes op de rek staan) |
Dan weet je ook of de verversingstermijnen zwaar overschreden zijn; moet op de bon staan.
Maar het zal wel dezelfde dealer zijn waar de mijne in onderhoud is geweest voordat ik 'm kocht  |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 5 Sep. 2013, 23:22 Onderwerp: |
|
|
Het blokje verdient op wat meer punten aandacht maar zal voor een nieuwe eigenaar weer als nieuw zijn. Geen enorme stukloop punten aangetroffen en de duurste zaken nog op fabrieksmontage limiet.
Vincent rijd weer op een prima lc8, dat is het belangrijkste! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 5 Sep. 2013, 23:24 Onderwerp: |
|
|
Ik mocht btw. Willen dat ik op zon mooi tapijtje mocht sleutelen  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
plukenannabel

Geregistreerd op: 6-10-2010 Berichten: 248
|
Geplaatst: Vr, 6 Sep. 2013, 10:17 Onderwerp: |
|
|
Vind het al armoe, in mijn studentenhuis sleutelde ik binnen in de keuken en opslag op zolder, das pas luxe (koelkastje voor het bier, vrieskistje voor de lagers, afwasmachine voor de vette zooi, afzuigkap voor afzuiging, vloerbedekking en verwarming en hete prak terwijl u werkt)
Andere kant vond mijn vriendin dat dan weer echte armoe, mn olie die langs de muren naar beneden de slaapkamer inliep vond ze minder.
Nu heb ik niet een water en verwarming in de schuur, dus zo'n tapijtje is ook maar relatief  _________________ Er zijn meer mensen die opgeven dan er zijn die die falen. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

Geregistreerd op: 16-5-2006 Berichten: 994 Woonplaats: Nieuwstadt
|
Geplaatst: Vr, 6 Sep. 2013, 11:06 Onderwerp: |
|
|
Hoeveel had dat 1ste blok van jou gelopen pluk. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
|