Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 7 Mrt. 2005, 23:51 Onderwerp: |
|
|
Ik heb het originele stuur rechter op staan en je hebt gelijk, daardoor staat het nog steeds wat verder naar je toe. Maar recht boven de kroonplaten komt het niet snel, omdat de stuurhouders al scheef naar je toe staan (zie foto: niet de perfecte foto, maar effe te veel werk om hem uit de schuur te halen).
Vergelijkbaar met Meoini's bike vind ik dit niet: Hij had een andere vork met andere kroonplaten (en stuurhouders) en een andere 'stand' van de motor (iets verder achterover).
Beschrijving: |
stuurpositie met originele adventure stuur en 30mm verhoging |
|
Bestandsgrootte: |
40.29 KB |
Weergegeven: |
9290 keer |

|
en nog een leuk shotje van achter met de M.Baja erop |
|
56.6 KB |
9290 keer |

|
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2005, 0:23 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Ik heb het originele stuur rechter op staan en je hebt gelijk, daardoor staat het nog steeds wat verder naar je toe. Maar recht boven de kroonplaten komt het niet snel, omdat de stuurhouders al scheef naar je toe staan (zie foto: niet de perfecte foto, maar effe te veel werk om hem uit de schuur te halen).
Vergelijkbaar met Meoini's bike vind ik dit niet: Hij had een andere vork met andere kroonplaten (en stuurhouders) en een andere 'stand' van de motor (iets verder achterover). |
je hebt gelijk over die veren en kroonplaat, maar het gaat over de stand van het stuur die is mooi recht ??? dit moet je echt eens proberen, je krijgt veel minder last van vermoeide armen tijdens het betere off-road,
enne je mag hem wel eens wassen ???? oja ben je tevreden over je baja banden, ik weet het niet ik vindt die t63 wel goed, niet op de weg, maar zeker wel in de mud
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2005, 20:07 Onderwerp: |
|
|
Ik meen dat ik het elders al wel eens geschreven had:
Is eigenlijk banden thread.. maar goed:
Ben zeer tevreden over die Baja's ja, maar verwacht geen lange levensduur! (2000km zijn ze echt op)
Maar offroad hebben ze een heellijke grip (vooral door verspongen rijen aan de zijkant: goeie cornering dus) en op nat asfalt zijn ze best redelijk (meer en betrouwbaarder grip dan een MT21).
Bovenal: Ze blijven heel op de LC8 (volgas doortrekken op droogasfalt en er scheuren geen noppen af, 170km/h is geen probleem)
Maaren wel herrie op de straat.
T63 is een fijne band maar niet geschikt voor LC8: Slechts max. in 130/80 verkrijgbaar. Verder te 'licht' voor de LC8.
Stonemaster: ook fijn, erg goed in blubber, maar erg glad op nat asfalt
MT21: Duidelijk minder grip, maar wel 4000km levensduur, ook bij 150km/h snelwegritten (goeie compromisse dus)
TKC80: Komt naar zeggen van de zomer in een 150/70 versie uit voor 18": dat zou dan wel eens een hele goeie allrounder kunnen zijn voor LC8.
Karoo: shit... weinig levensduur, beroerde rijeigenschappen (veel te veel zijdelings glijden).
zover mijn oordeel
grts
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2005, 20:09 Onderwerp: |
|
|
Oja.. wassen
Stuur: Ik ga het eens proberen: 100% tevreden was ik ook zeker nog niet!
Welk stuur heb jij dan? EXC versie? Gaat dat goed met de kabels? want die zal ook wel ietsje breder zijn toch?
Breder+hoger = kabels te kort?
|
Naar boven |
|
 |
Prutzer

|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2005, 20:29 Onderwerp: |
|
|
Met de 20mm touratech verhogers zijn de kables al aan de korte kant!!!!
Als je er dan ook nog een breder stuur op gaat zetten word het echt een probleem volgens mij
_________________ 2003 950S
Driver: Eelco |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2005, 21:11 Onderwerp: |
|
|
Prutzer schreef: | Met de 20mm touratech verhogers zijn de kables al aan de korte kant!!!!
Als je er dan ook nog een breder stuur op gaat zetten word het echt een probleem volgens mij  |
Ik geloof dat KTM de kabels bij de 2004/2005 modellen stiekem iets langer heeft gemaakt.
Die 30mm gaat bij mij wel, maar dan zijn de kabels idd wat kort, hoewel met de juiste ligging het volgens mij wel gaat.
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Di, 8 Mrt. 2005, 22:14 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Prutzer schreef: | Met de 20mm touratech verhogers zijn de kables al aan de korte kant!!!!
Als je er dan ook nog een breder stuur op gaat zetten word het echt een probleem volgens mij  |
Ik geloof dat KTM de kabels bij de 2004/2005 modellen stiekem iets langer heeft gemaakt.
Die 30mm gaat bij mij wel, maar dan zijn de kabels idd wat kort, hoewel met de juiste ligging het volgens mij wel gaat. |
zou heel goed kunnen,dat die kabels iets langer zijn,en dat van het exc stuur dat gaat??? want die belg waar ik het over had, heefd het ook gedaan, en is daar zeer tevreden over, de zit houding blijfd dan vrijwel het zelfde,maar je polsen staan iets verder naar buiten,en zo heb je meer controle over je bike lijkt mij, oja bedankt voor de banden tip, had het nog niet gelezen, en make a picture als je je stuur omgebouwd hebt. groeten het ktm front
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 30 Mrt. 2005, 3:09 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Ik heb het originele stuur rechter op staan en je hebt gelijk, daardoor staat het nog steeds wat verder naar je toe. Maar recht boven de kroonplaten komt het niet snel, omdat de stuurhouders al scheef naar je toe staan (zie foto: niet de perfecte foto, maar effe te veel werk om hem uit de schuur te halen).
Vergelijkbaar met Meoini's bike vind ik dit niet: Hij had een andere vork met andere kroonplaten (en stuurhouders) en een andere 'stand' van de motor (iets verder achterover). |
heb nog wat pics gevonden op het web!!!!! let op het stuur van deze adventures deze komen niet zo ver na je toe. dit is een voorbeeld van een pro-taper stuur, maar het exc stuur is hetzelfde alleen een beetje goedkoper groeten ???????
|
50.7 KB |
9228 keer |

|
|
76.63 KB |
9228 keer |

|
|
43.94 KB |
9228 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 30 Mrt. 2005, 19:23 Onderwerp: |
|
|
Hoi Wheely,
ik heb al besloten een keer een Rally stuur te proberen (volgens mij is dat een MX model, zoeen als op de 660 zit)
Ik ben benieuwd wat dat brengt.
grts
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Wo, 30 Mrt. 2005, 23:31 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Hoi Wheely,
ik heb al besloten een keer een Rally stuur te proberen (volgens mij is dat een MX model, zoeen als op de 660 zit)
Ik ben benieuwd wat dat brengt.
grts |
volgens mij is het stuur van de 660 hetzelfde als van de exc groeten
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 19 Apr. 2005, 23:24 Onderwerp: |
|
|
Vandaag dus een KTM/Renthal MX stuur gemonteerd.
EX type is rechter dan het originele LC8 stuur.
MX type is nog veel rechter, ook wat minder uiteinden omhoog.
Tevens de stuurhouder omgedraaid: hierdoor staat ie net wat rechter op de kroonplaat.
Het voelt wat onwennig, maar ergens ook wel vertrouwd.
Ik ga het een tijde uitproberen in ieder geval, dan schrijf ik mijn ervaringen wel weer op.
en euhm... is dat pro-taper stuur nog duurder?
ach.. tis mooi, mag ook wat kosten. voor niks gaat de zon op
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
|
Naar boven |
|
 |
haaje Gast
|
Geplaatst: Zo, 14 Aug. 2005, 19:54 Onderwerp: |
|
|
Zo, es ff een oud draadje uit de kast trekken. Ik heb vandaag m'n stuurverhogers van KTM ingeruild voor die van Touratech: 18 mm tegen 30 mm.
Kabellengte is op een 2005 model geen probleem. Ik heb ook de stuurhouder omgedraaid, om het stuur iets verder van me af te krijgen.
Het is wel een raar gevoel: de verhouding zithoogte -stuurhoogte klopt voor mijn gevoel niet meer. En ondanks het draaien van de stuurhouder komt het stuur toch iets teveel naar me toe. Qua staan is het in ieder geval beter.
De reden om dit draadje nog even naar boven te halen is dat ik wel benieuwd ben naar meer ervaringen met het rechte MX-stuur (Dr_Bean?) c.q. het Protaper stuur.
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 14 Aug. 2005, 20:08 Onderwerp: |
|
|
naja, na de duurtest:
ik heb dus nog steeds het MX erop, met 18mm verhoging (ktm), en de stuurklem omgedraaid.
Bij staand werk ideaal: Met het oude stuur had ik na 150km allroad al last van een oudere polsblessure; met de MX kan ik 400km offroad (zittend en staand gemengd) rijden, meerdere dagen achter elkaar zonder veel last te krijgen. Uiteindelijk pas in de 2e week in IJsland mijn polssteunbandje omgedaan omdat ik het langzaam begon te voelen, al dat wasbord.
bij 1000km snelweg aan 1 stuk op de terugweg merk je dat je liever je armen wat dichter bij je lichaam zou willen voor de stabiliteit, maar overig gaat het prima.
Stuur staat nu zo dat het bij totaal link of rechts ongeveer 1 a 2 cm afstand tot de ruit/zijbekleding heeft.
Grote voordeel: Ik kan behoorlijk spelen met het stuur draaien om het nog iets rechterop danwel iets vlakker te krijgen, zonder dat de positie van je handen veel verandert.
Ook het heen en weer slaan van het stuur bij offroad lijkt minder te zijn, waarschijnlijk doordat ik minder aan mijn stuur hang nu (maar dat kan ook gewenning aan de LC8 zijn).
Als we elkaar eens treffen mag je natuurlijk best effe uitproberen.
ps.: compromisse tussen origineel en MX zou een EX stuur zijn.
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 14 Aug. 2005, 23:33 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | naja, na de duurtest:
ik heb dus nog steeds het MX erop, met 18mm verhoging (ktm), en de stuurklem omgedraaid.
Bij staand werk ideaal: Met het oude stuur had ik na 150km allroad al last van een oudere polsblessure; met de MX kan ik 400km offroad (zittend en staand gemengd) rijden, meerdere dagen achter elkaar zonder veel last te krijgen. Uiteindelijk pas in de 2e week in IJsland mijn polssteunbandje omgedaan omdat ik het langzaam begon te voelen, al dat wasbord.
bij 1000km snelweg aan 1 stuk op de terugweg merk je dat je liever je armen wat dichter bij je lichaam zou willen voor de stabiliteit, maar overig gaat het prima.
Stuur staat nu zo dat het bij totaal link of rechts ongeveer 1 a 2 cm afstand tot de ruit/zijbekleding heeft.
Grote voordeel: Ik kan behoorlijk spelen met het stuur draaien om het nog iets rechterop danwel iets vlakker te krijgen, zonder dat de positie van je handen veel verandert.
Ook het heen en weer slaan van het stuur bij offroad lijkt minder te zijn, waarschijnlijk doordat ik minder aan mijn stuur hang nu (maar dat kan ook gewenning aan de LC8 zijn).
Als we elkaar eens treffen mag je natuurlijk best effe uitproberen.
ps.: compromisse tussen origineel en MX zou een EX stuur zijn. |
ben blij te horen dat het je bevalt, je andere stuur ???? ik zei al dat je minder last van je polsen en onderarmen zou krijgen, het is wel ff wennen, maar je zou eens op een p-d ktm moeten zitten daar kan je alleen maar op staan geloof ik ???????? groeten mr wheely
|
|
Naar boven |
|
 |
|