Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
petervdc
|
Geplaatst: Di, 3 Apr. 2012, 9:10 Onderwerp: |
|
|
jokke2910 schreef: | Ik heb een bolletje gekocht voor onder je spiegel te plaatsen.
Dan neem je een lang of kort tussenstuk en je maakt zeer mooie filmpjes! |
Hmm, kun je daar een foto van posten ajb ?
Lijkt me interessant, omdat je dan zonder af te stappen de camera kunt bedienen.
Heb je dan een trillingsvrijer beeld, dan de camera tegen de kuip te monteren ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
jokke2910

|
Geplaatst: Di, 3 Apr. 2012, 20:32 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: | jokke2910 schreef: | Ik heb een bolletje gekocht voor onder je spiegel te plaatsen.
Dan neem je een lang of kort tussenstuk en je maakt zeer mooie filmpjes! |
Hmm, kun je daar een foto van posten ajb ?
Lijkt me interessant, omdat je dan zonder af te stappen de camera kunt bedienen.
Heb je dan een trillingsvrijer beeld, dan de camera tegen de kuip te monteren ? | http://www.ram-mount.com/CatalogResults/PartDetails/tabid/63/partid/082065077045066045050053050085/Default.aspx
Hier vind je alle soorten... Filmt héél goed en je kan het naast je scherm ook zetten indien gewenst.
Als je een filmpje wil laat je het maar horen. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 4 Apr. 2012, 8:25 Onderwerp: |
|
|
jokke2910 schreef: | http://www.ram-mount.com/CatalogResults/PartDetails/tabid/63/partid/082065077045066045050053050085/Default.aspx |
Hmm, interessant.
Dus dat monteer je onder je spiegelsteun ?
En welk item dan om je gopro op te monteren, maw welk tussenstuk tussen deze bal en je gopro ? _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
jokke2910

|
Geplaatst: Wo, 4 Apr. 2012, 22:25 Onderwerp: |
|
|
Op de Gopro heb ik ook zo'n bolletje van Ram en dan gewoon een tussenstuk voor de twee bolletjes. Je draait en keert het dan zoals je wil. |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Do, 5 Apr. 2012, 13:08 Onderwerp: |
|
|
jokke2910 schreef: | Op de Gopro heb ik ook zo'n bolletje van Ram en dan gewoon een tussenstuk voor de twee bolletjes. Je draait en keert het dan zoals je wil. |
hoe heb jij dat rambolletje aan je gopro gemaakt?
Zou je even een foto kunnen plaatsen?
Op mijn vorige gopro had ik er ook eentje zelf aangemaakt... maar is niet helemaal goed gekomen #goproligtwaarschijnlijknogsteedsergensopdesnelweginzuidfrankrijk:( _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
|
Naar boven |
|
 |
tafella

|
|
Naar boven |
|
 |
jokke2910

|
Geplaatst: Do, 5 Apr. 2012, 23:07 Onderwerp: |
|
|
idd zoiets is het... |
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Vr, 6 Apr. 2012, 9:12 Onderwerp: |
|
|
Dat is idd een betere oplossing als wat ik had bedacht toen  _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 14:21 Onderwerp: |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=YcEF3NxGFcM voorbeeldje van Marocco, grotendeels geschoten met HeroHD
http://vimeo.com/40285040 voorbeeldje van Istanbul-Zwitserland, geschoten met HeroHD en de nieuwe Hero2.
Die nieuwe maakt aanzienlijk betere beelden, en kan beter tegen trillingen in hogere resoluties.
Stickers houden het zeker, 170+ geen probleem. Zorg dat het droog, vet- en stofvrij is en belast het pas na 24uur. Als een huis. Op de site van 3M vind je meer hier over.
Mooiste shots vind ik voor op de tank, laag. Je ziet dan idd het wiel stuiteren. Moet je niet zoals ik met een schijfremslot weg proberen te rijden en dan de motor op de camera laten donderen...
En achter aan de bijrijder voetsteuntjes, ziet het wiel/ketting in actie. Geeft meer snelheidsgevoel en kantelt mooi met de motor mee.
Als je minder motor/rijder in beeld wil, kan je ook de beeldhoek anders instellen. Ik vind zo'n groothoek/fisheye echter wel gaaf. Eén van de redenen om voor een GoPro te gaan ipv Contour. Ook de hoeveelheid frames per seconde is bij een GoPro hoger. Mooi voor slomo's.
Ten slotte de gouden tip, wat mij betreft, maak veel shots buiten het rijden om. Een filmpje met alleen maar rijdende beelden wordt snel saai... En vakantie is meer dan alleen motorrijden, althans voor mij toch. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 14:27 Onderwerp: |
|
|
Guus schreef: |
Ten slotte de gouden tip, wat mij betreft, maak veel shots buiten het rijden om. Een filmpje met alleen maar rijdende beelden wordt snel saai... En vakantie is meer dan alleen motorrijden, althans voor mij toch. |
Kheb es een toertje gedaan, gopro iedere 10 seconden een foto laten nemen. Heb ik een paar 100 foto's van 5mb, gewoon schrappen wat te veel is dus.
De foto kwaliteit vind ik echt prima
En, andere foto's nemen ook, kan ook makkelijk met de gopro. _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
KosTroM

|
Geplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 22:57 Onderwerp: |
|
|
Heb ook Gopro aangeschaft.
Afgelopen WE wat testfimpjes gemaakt maar toen ik ze op mijn PC wou afspelen lukte dit niet...
Blijkbaar niet de goede software?
Welke hebbben jullie? |
|
Naar boven |
|
 |
Geoffrey

|
Geplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 23:51 Onderwerp: |
|
|
De mp4-filmpjes zijn gewoon met Windows Mediaplayer af te spelen. Soms moet er een eerst een codec geinstalleerd worden (oudere Windows-versies).
Zelf gebruik ik al jaren The KMPlayer (freeware), deze speelt vrijwel alles af. _________________ KTM 990 Adventure Black ABS 2007 |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Wo, 18 Apr. 2012, 10:06 Onderwerp: |
|
|
Of probeer VLC player. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Wo, 18 Apr. 2012, 12:44 Onderwerp: |
|
|
sjieke beelden guus...
ik denk dak weet wat mn volgende investering gaat worden.
 |
|
Naar boven |
|
 |
|