lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Oliedruk en gerammel
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sjarelke

BerichtGeplaatst: Za, 21 Jan. 2012, 13:56    Onderwerp: Reageer met quote

Verrek nog meer reacties...

Eens kijken, waar beginnen... volgens KTM hier zou het ook dat kogelklepje onderaan de tank moeten zijn. Als het dat veertje is, zou volgens de zgn. top-mechanicien boven de (ik meen) 4000rpm ook het lampje moeten gaan branden, omdat ie dan gaat dumpen.. of zoiets.. er liep net een mooie vrouw langs toen hij uitleg gaf, dus ik heb een deel gemist.

En dat veertje zie ik gewoon zitten trouwens, alleen kom ik er met mijn circliptang niet bij.. dus toen heb ik die ook maar gesloopt (goed bezig deze dagen).. op zoek naar een nieuwe dus..

Maar goed, ik heb even een paar dagen vrij genomen van de motor en alles eromheen. Lekker niksen aan het strand, dat heeft nu even iets meer prioriteit. Heb voor de zekerheid wel maar gewoon ALLES besteld. Zodra het binnen is, en dat duurt een goede week, gaan we er weer mee aan de slag.

Als het zo ver is, dan horen jullie het vanzelf weer! Wellicht heeft Guus zin om voor te doen hoe hij het heeft gedaan.

Voor nu, bedankt voor de reacties in ieder geval! Supertof!!

Groeten,
Jeroen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Jan. 2012, 1:13    Onderwerp: Reageer met quote

Oha, je bent in Kaapstad hè. Scheelt dat die gasten van ktm daar wel het e.e.a.kunnen.

Kogelklepje geloof ik overigens niet. Dan zou je hele blok te weinig smering krijgen..en gezien de tijd je al met de problemen rijdt. ik zet m'n geld op de oliepomp;-) succes met relaxen!

koen warnar

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Jan. 2012, 11:22    Onderwerp: Reageer met quote

Kan iemand mij een voorzet geven? Wat word bedoelt met kogelklepje? Het terugslagklepje onder de olietank? Als die doorlaat krijg je laag nivo in de olietank en dus het olielampje ....
De pomp die de olie uit het karter naar de tank pompt, brengt toch meer olie dan dat ding kan lekken. Dus dat kan idd niet de oorzaak zijn van aldat rammelen.
Goed ik moest even hardop denken bucktooth But, correct me if I'm wrong.

Sjarelke

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Jan. 2012, 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Koen,

Tof dat je meedenkt, maar eerlijk gezegd ben ik nu in de war over wat je zegt. Bedoel je nu dat het wel de pomp (veertje) is of juist niet?? huh2
Hoe dan ook ik heb beide dingen besteld, dus nu maar hopen dat het een van de twee is, dan kom ik hier misschien ooit nog eens weg. Al is Kaapstad niet de meest vervelend regio om te zijn nu!

Groeten.
J
Naar boven
wtr500

BerichtGeplaatst: Zo, 22 Jan. 2012, 20:30    Onderwerp: Reageer met quote

Niet verward zijn. Koen heeft het over dat terugslagklepje bij je olietank, ofwel kogelklepje...hoe je wilt, en dus niet over de oliepomp. Als die kapot is, of er is geen goed vacuum meer, dan gaat dat kogeltje niet binnen, waardoor de oliepomp geen of te weinig olie aanzuigt. Dat kan dan zorgen voor te weinig oliedruk in het systeem, met lampje en rammelen tot gevolg. Ook kan het zorgen voor een te hoge oliestand in je reservoir. Je zou de olieleiding (linksonder het reservoir) vanuit de olietank eens kunnen controleren op kleine lekkages....gezien de aanrijding die je een tijd terug hebben gehad zou daar misschien een oorzaak kunnen zitten?

Overigens gaat het olielampje alleen maar aan bij een te lage oliedruk en niet bij een te laag oliepeil (correct me if i'm wrong). Het wordt niet voor niets een "fools light" genoemd, waarvan de sensor bij een oliekanaal zit. Als dat ding gaat knipperen is er serieus wat mis met je oliedruk...of met je oliedruksensor natuurlijk...maar gezien de combinatie met het rammelen gok ik dus op oliedruk.

Maargoed, als je de deksel van de oliepomp met veertje....en de olieleiding met kogellager nieuw hebt besteld, dan zit je altijd goed. Ik gok nog altijd op het veertje van de oliepomp;-)

Sjarelke

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Feb. 2012, 17:06    Onderwerp: Reageer met quote

Nou heren, ik heb jullie tijd weer eens mooi zitten verdoen... ik zag het pas toen ik de papieren filter eruit haalde: zo gegolfd als wat! Dus ondanks dat het asje er goed uitzag, toch maar ervan uitgegaan dat het een waterpomp probleem was. Bovendien de monteur is volgens de monteur hier dat witte spul niet per se te zien als waterpomp kaduuk is.

Omdat KTM Cape Town ongelooflijk belabberde service biedt (3 weken wachten op onderdelen itt KTM Namibie 3 dagen...), heb ik er dus maar op gegokt dat de waterpomprevisie (met laatste versie van alles) voldoende zou zijn. En gelukkig maar, mijn schatje loopt weer zoals vroeger.. heerlijk!! (heb een paar keer een B*W moeten lenen, da's niet lollig natuurlijk!!)
Het veertje gaat in ieder geval mee als reserve voor de volgende reis..

Maar bedankt voor de reacties... was ondanks mijn foute inschatting toch ERRUG nuttig!!

..volgende week laatste week in Afrika...
De groeten!
Naar boven
Roeligan

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Feb. 2012, 17:15    Onderwerp: Reageer met quote

Sjarelke schreef:
Nou heren, ik heb jullie tijd weer eens mooi zitten verdoen... ik zag het pas toen ik de papieren filter eruit haalde: zo gegolfd als wat! Dus ondanks dat het asje er goed uitzag, toch maar ervan uitgegaan dat het een waterpomp probleem was. Bovendien de monteur is volgens de monteur hier dat witte spul niet per se te zien als waterpomp kaduuk is.

Ik had heel snel verdwijnend koelvloeistof, asje zag er ook nog goed uit, enkel vlak na de dichting was wat 'mayonaise' te zien, voor de rest nergens. Filter ook gegolfd. Alles nu vervangen, hopelijk opgelost, maar lijkt me dus ongeveer hetzelfde te zijn he...

Succes nog in Afrika!

wtr500

BerichtGeplaatst: Vr, 10 Feb. 2012, 21:03    Onderwerp: Reageer met quote

Filter gegolft en/of majo is eigenlijk altijd de waterpomp. Itsa very easy!wink2

Jeroen, goed om te horen dat alles weer ok is! Wel raar dat ze in Kaapstad zo'n lange levertijd hebben...zelfs die kleuterklas in dar Es' salaam kon het in 2 weken hebben.

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: