Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 2 Mei. 2013, 11:12 Onderwerp: |
|
|
Iemand inmiddels nog een bron voor nieuwe naaldbuizen gevonden?
Het apparaat loopt rijk ondanks de carbafstelling volgens het WPHB, en sinds de buitentemperaturen weer in de 2 cijfers voor de komma zitten is dat zo-af-en-toe-afslaan-bij-inknijpen-koppeling ook weer terug.
Met ergens rond de 75k op de teller kan een keertje naalden vervangen geen kwaad. En dan bij voorkeur de naaldbuizen ook, want alleen de naalden is eigenlijk ook maar half werk. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 2 Mei. 2013, 19:32 Onderwerp: |
|
|
Naalden doet wel het meeste hoor.
je kunt ook de CO wat armer zetten: immers gaat het toch om het stationair bereik. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 2 Mei. 2013, 21:20 Onderwerp: |
|
|
Ik weet dat de naalden het meeste doen, maar als ik ergens die 2 stukjes messing of wat het ook wezen mag kan vinden voor een acceptabel bedrag dan pak ik die net zo lief meteen mee. Vind ik die niet of gaat dat weer een onredelijke hoeveelheid geld kosten dan blijven ze lekker zitten  |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Vr, 3 Mei. 2013, 6:11 Onderwerp: |
|
|
Nieuwe buizen wordt erg moeilijk, ik heb ze nooit kunnen vinden. Niet origineel, niet via Dynojet en niet bij de carburatiesets die hier en daar worden aangeboden. Enerzijds een beetje vreemd want als je buizen versleten zijn, kost je dat meteen 2 nieuwe carburateurs, anderzijds slijten ze niet zo snel en is een setje naalden doorgaans afdoende.
Ben toch wel benieuwd wat die Keihin FCR zouden doen op de Adventure. Misschien besluit ik toch nog wel eens om die erop te zetten. Iemand hier al ervaring mee binnen dit forum? _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Vr, 3 Mei. 2013, 8:47 Onderwerp: |
|
|
Dat 't meer een 'nice to have' is dan noodzaak geloof ik wel. Ik zal voor de gein Ruud Frederiks nog eens een belletje geven. Als die het niet heeft kunnen we het wel vergeten denk ik
Op AdvRider lopen er een stel rond met FCR's op de LC8. Wat ik daarvan gelezen heb is het toch niet allemaal rozengeur en manenschijn. Lastig goed af te stellen, hele verbouwingen van de luchtfilterkast, en gezeur met koudstart/choke.
En eerlijk gezegd? Op de LC4 en KLX had ik een goede reden om een vlakschuifcarb te monteren; dat scheelde aanzienlijk in het 'gasgeven via een elastiekje' gevoel en bij de LC4 scheelde het ook nog eens inhouden op knippenpaden.
Maar bij de LC8 heb ik van dat 'voelt als gasgeven aan een elastiekje' geen last eigenlijk. Ik heb er nog geen knippenpaden zodanig hard mee gereden dat ik last met de carbs zou kunnen krijgen, maar volgens mij valt ook dat wel mee.
Mocht ik toch wat aan de 950 plofmengselbereiding willen doen dan bouw ik er gewoon injectie op. Passende gasklephuizen en timingwieltje etc. zijn zo beschikbaar op de motorslopen (afkomstig van de 990), en samen met computertje, brandstofpomp, sensortjes, touwtjes, stekkertjes, etc. kost dat circa 700 euro. Een stuk goedkoper dan een setje FCR's.
(kan ik ook LPG inspuiten naast alleen benzine, dat lijkt me nog wel eens ooit een leuk projectje. Echter: ik verrek het om met een ufo achterop te gaan rijden. Een geschikte tank bouwen lukt me wel, maar die gekeurd zien te krijgen is vrijwel onmogelijk) |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Zo, 5 Mei. 2013, 8:21 Onderwerp: |
|
|
Ruud heeft die buizen ook niet. In elk geval tot een half jaar terug nog niet. Ik kom er vrij regelmatig en vraag er ook regelmatig naar... Voor de oude Super Tenere en TDM 850 is hij ooit die dingen in een verbeterde uitvoering in eigen beheer gaan maken omdat dat nogal buizenvreters waren. Voor de LC8 zag hij de noodzaak ook niet echt want de slijtage was minimaal. Misschien komt het nog eens als er genoeg vraag naar komt? Dus... Wellicht in de toekomst een LC8-treffen in Goes?
Tja, ik heb ook wel wat ervaringen gelezen over de FCR's en had daar ook al mijn bedenkingen over, vooral of het de investering wel waard zou zijn. Daarom was ik wel benieuwd of er op dit forum al mensen zouden zijn die hier zelf ervaringen mee opgedaan hebben. Gewoon nieuwsgierigheid en zeker niet uit noodzaak want eigenlijk ben ik ook heel erg tevreden met de originele carbs. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1609 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 11:26 Onderwerp: |
|
|
Even deze topic oprakelen.
Motootje (950 adventure) heeft 98000+ kilometer en ik ben 'm een beetje aan het verwennen met wat nieuwe spulletjes. Eén van de dingetjes die ik zou durven (laten) doen is de carbs een opfrisbeurtje geven. Ik kan me voorstellen dat er wat onderdelen versleten zijn:
- De naalden alleszins, die laten zich ook gemakkelijk vervangen.
- in deze topic gaat het ook over die geleidingsbuizen maar ik snap ergens dat die lekker hard zijn en dus nauwelijks slijten, right?
- een mototechnieker zei me dat ik misschien ook de gasschuiven moest bekijken ? Die zouden nogal eens kunnen loszitten na zoveel kms?
Wat is jullie advies? _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 1 Jul. 2016, 21:40 Onderwerp: |
|
|
meingen verschillen, maar volgens mij slijten er maar 2 dingen echt aan de LC8 carb:
- Naalden (~ 50k met veel offroad en dan moet je bijstellen/nieuwe hangen; bijv als je ze origineel 1 trapje hoger hebt gezet, dan kun je ze na 50k rustig weer origineel hangen.. dan loopt ie ook goed )
- lager van de gasklep (doorvoer stang): deze lubbert uit en trekt hierdoor wat valse lucht langs... Geen idee, maar lijkt me typisch een onderdeel wat niet echt te vervagen is (de as wel evt...). Ik begreep destijds van o.a. CLemens Eicher dat dit nogal wat invloed heeft.
(Zelf heb ik bij 50 k gewoon een ander/nieuw setje carbs opgehangen , was makkelijker) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1609 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 4 Jul. 2016, 14:22 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Naalden liggen klaar en komen er dus nieuw in, ze zijn aardig versleten (goed voelbaar EN met het blote oog zichtbaar) Kosten ongeveer 14 euro per stuk. |
Dat is ondertussen al ongeveer vertwee-en-een-halfdubbeld ........ _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Za, 23 Jul. 2016, 17:36 Onderwerp: |
|
|
twee setjes gekocht. Net geen 65 euro kwijt. Monteren was "stuk van taart". Bleek helemaal niet nodig eigenlijk, heb het meer voor de gein gedaan. De originele set die dus 98000+ km gedaan heeft is nog als nieuw. Nauwelijks slijtsporen op één naald en de andere heeft er eenvoudig weg géén. Ik ga dat setje dan ook te koop aanbieden aan halve prijs van zodra ik er goeie foto's van heb. _________________ Leap, and the net will appear.
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 24 Jul. 2016, 9:44 Onderwerp: |
|
|
slijtage andie naalden zie je ook niet zomaar meestal: het betekend dat ie bovenaan op de schacht (het bijna vlakke deel) een paar honderste millimeter kleiner is gesleten.
je kunt het soms voelen met je vingers, of onrondheid zien als je ze draait. _________________ Dr_Bean
Laatst aangepast door Dr_Bean op Ma, 25 Jul. 2016, 15:07, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Zo, 24 Jul. 2016, 22:40 Onderwerp: |
|
|
dan toch maar wegwerpen? _________________ Leap, and the net will appear.
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 25 Jul. 2016, 11:10 Onderwerp: |
|
|
Ik heb de gasnaalden en de gasnaaldgeleiders van een oude R45 vervangen omdat hij zich niet goed meer liet afstellen. Niets aan te zien, maar met de nieuwe is het probleem wel van de baan . Dat oud setje ligt in de vuilbak... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 25 Jul. 2016, 15:08 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | dan toch maar wegwerpen? |
das aan jou.. en voor reserve kan het altijd leuk zijn. evenzo voor iemand die wil experimenteren etc. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|