Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 21 Jul. 2011, 10:15 Onderwerp: |
|
|
Bij het indraaien???
Dat mag maar met 10!!!! nm gebeuren, dan kan een bout van zijn leven niet breken. hebben ze de hulk in de werkplaats lopen tegenwoordig? _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Za, 23 Jul. 2011, 21:12 Onderwerp: |
|
|
Wel. dat was een hele klus. Met hulp van een alles kunner is het toch nog goed gekomen. De hele koppeling eraf incluis de korf. Met een zeer zware luchtsleutel de moer eraf gehaald. Het oliedruk veertje onder de koppeling vernieuwd en daarna de stomp uitgeboord want draaien ging echt niet. Een helicoil erin en daarna alles opgebouwd en ook nog de waterpomp as en lagers en de keerring vernieuwd.
Alles is goed dicht bleek na de proefrit.
Dus ik ben blij en tevreden.
Nu nog de balhoofd lagers maar dat is al de tweede keer dus dat moet lukken.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Za, 23 Jul. 2011, 21:45 Onderwerp: |
|
|
Ad,
aangezien je de koppelingskorf eraf had....had jij toevallig gevoeld wat de weerstand was van de tandwiel wat op het drukgedeelte van de oliepomp zit? Zoja...omschrijf de weerstand eens die je voelde als je aan het tandwiel draaide. Ik heb zojuist namelijk die hele deksel vervangen (deksel / piston en veer) en ik vroeg me af of de weerstand die ik op dat tandwiel krijg wel klopt.
Thanks. Wouter
P. Mooi dat het gelukt is. _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Zo, 24 Jul. 2011, 11:17 Onderwerp: |
|
|
Ik zal het de alles kunner vragen want die heeft dat deel gedaan.
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 24 Jul. 2011, 12:07 Onderwerp: |
|
|
Ik heb niet speciaal gevoeld aan het oliepomptandwiel.
Maar om het koppelingshuis terug te monteren heb ik het wel even gedraaid om de tanden te alignen: dit ging betrekkelijk makkelijk met 1 vinger.
Hierbij moet ik natuurlijk wel zeggen dat wij net het veertje van de pomp hadden vervangen en er dus lucht in de oliepomp heeft gezeten.
ter vergelijk: de oliepomp had zeker niet meer ronddraai-weerstand dan de waterpomp met de gloeidnieuwe seal (die best strak om de as zit). _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

Geregistreerd op: 17-4-2006 Berichten: 894 Woonplaats: Loerbeek
|
Geplaatst: Ma, 25 Jul. 2011, 22:27 Onderwerp: |
|
|
Mijn motor rijdt weer super, helemaal tevreden. Gerben bedankt .
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

Geregistreerd op: 20-8-2010 Berichten: 381 Woonplaats: Stevensweert
|
Geplaatst: Ma, 25 Jul. 2011, 23:10 Onderwerp: |
|
|
Ja ok...bedankt voor de info. Ik heb het blok inmiddels alweer dicht zitten. De weerstand die ik op het tandwiel kreeg was ietsje meer als bij de waterpomp-waaier, alleen zal de oliepomp ook even in moeten werken lijkt me. Verder draaide hij wel vloeiend, en ik heb alles gedubbelcheckt, dus het moet goed zijn. Thanks! _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
|