lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Bout afgebroken
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2738
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Do, 21 Jul. 2011, 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Bij het indraaien??? bucktooth

Dat mag maar met 10!!!! nm gebeuren, dan kan een bout van zijn leven niet breken. hebben ze de hulk in de werkplaats lopen tegenwoordig?

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Za, 23 Jul. 2011, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

Wel. dat was een hele klus. Met hulp van een alles kunner is het toch nog goed gekomen. De hele koppeling eraf incluis de korf. Met een zeer zware luchtsleutel de moer eraf gehaald. Het oliedruk veertje onder de koppeling vernieuwd en daarna de stomp uitgeboord want draaien ging echt niet. Een helicoil erin en daarna alles opgebouwd en ook nog de waterpomp as en lagers en de keerring vernieuwd.
Alles is goed dicht bleek na de proefrit.

Dus ik ben blij en tevreden.

Nu nog de balhoofd lagers maar dat is al de tweede keer dus dat moet lukken.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Za, 23 Jul. 2011, 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ad,

aangezien je de koppelingskorf eraf had....had jij toevallig gevoeld wat de weerstand was van de tandwiel wat op het drukgedeelte van de oliepomp zit? Zoja...omschrijf de weerstand eens die je voelde als je aan het tandwiel draaide. Ik heb zojuist namelijk die hele deksel vervangen (deksel / piston en veer) en ik vroeg me af of de weerstand die ik op dat tandwiel krijg wel klopt.

Thanks. Wouter

P. Mooi dat het gelukt is.

_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Jul. 2011, 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zal het de alles kunner vragen want die heeft dat deel gedaan.

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Zo, 24 Jul. 2011, 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb niet speciaal gevoeld aan het oliepomptandwiel.

Maar om het koppelingshuis terug te monteren heb ik het wel even gedraaid om de tanden te alignen: dit ging betrekkelijk makkelijk met 1 vinger.

Hierbij moet ik natuurlijk wel zeggen dat wij net het veertje van de pomp hadden vervangen en er dus lucht in de oliepomp heeft gezeten.

ter vergelijk: de oliepomp had zeker niet meer ronddraai-weerstand dan de waterpomp met de gloeidnieuwe seal (die best strak om de as zit).

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
ATAK



Geregistreerd op: 17-4-2006
Berichten: 894
Woonplaats: Loerbeek

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2011, 22:27    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn motor rijdt weer super, helemaal tevreden. Gerben bedankt thumbsup .

Ad

_________________
IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Ma, 25 Jul. 2011, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ok...bedankt voor de info. Ik heb het blok inmiddels alweer dicht zitten. De weerstand die ik op het tandwiel kreeg was ietsje meer als bij de waterpomp-waaier, alleen zal de oliepomp ook even in moeten werken lijkt me. Verder draaide hij wel vloeiend, en ik heb alles gedubbelcheckt, dus het moet goed zijn. Thanks!
_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif