Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Za, 9 Jul. 2011, 11:40 Onderwerp: |
|
|
idd, als je het zelf wil doen best enige €€ extra investeren in goed gereedschap. hoewel ook daar enige creativiteit een boel besparingen oplevert, vooral voor de KTM special tools.
mijn NAkettingen bleven ook ratelen, zo rond de 43000km. omdat het dan toch openging, ineens kettingen, spanners en pompveertje vervangen.
meten leerde dat zowel veer als spanners buiten tolerantie waren. ook de oude kettingen waren iets uitgerokken. het geratel is weg nu.
ik had het in stapjes kunnen doen, of eerst de oliedruk testen, maar ik ga ervan uit dat ik nu safe zit voor de volgende 40000.
bij die operatie ook gemerkt dat, ondanks grondig spoelen 10000km daarvoor, er op sommige plaatsen weer residu te vinden was in het koelwatersysteem. de grijze dichting doet het wel nog perfect. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Za, 9 Jul. 2011, 18:17 Onderwerp: |
|
|
Oke Bert, dat is eigenlijk wat ik wil horen, mijn vermoedens zijn bevestigd. Mijn planning is idd;
NA-kettingspanners, ketting+tandwieltjes (is de kosten niet) en het overdrukventiel van de oliepomp (hebik al) aanpakken en dan nog ff de kleppen stellen.
Dit staat eigenlijk van de winter op de planning. Maar als Wout aanum wil, kan hij mij altijd bellen of mailen en dan kunnen we misschien samen met Rene de zaak slopen en weer opbouwen. Rene heeft namelijk al wat ervaring opgedaan met de kleppen. Ik kan redelijk gestructureerd sleutelen (denk ik) en Wout .. die kan dat denk ik ook wel
Dus Wout, heb je interesse ... 3 halve hanen is gelijk 1 kip. Zou ik zeggen.
Wat hier besproken is, is voor motorhuis Venlo abrakadabra.
Mannen bedankt _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Za, 9 Jul. 2011, 19:24 Onderwerp: |
|
|
Haha. Just say the word! Het scheelt dat mijn NA-kettingspanners net nieuw zijn, en met de wetenschap der er een dikke 20.000km mee gereden is wilde ik die ketting en tandwielen even laten zitten tot na Afrika.
Mijn planning dus: oliepompveertje en dat ding wat erbij zit, koppelingssproeier, bougies en kleppen stellen. Ik bel je morgen wel ff, heb van Rene je nummer gekregen, maar voor vandaag zit mn planning vol en ben ik eigenlijk pas net wakker. (Nee, niet lui, maar nachtdienst gehad) _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Zo, 10 Jul. 2011, 2:56 Onderwerp: |
|
|
heb de komende 3 dagen ook nachtdienst. Dus bellen na 18.00uur aub _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|