lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

koelvloeistof
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Blackbert



Geregistreerd op: 30-3-2009
Berichten: 759
Woonplaats: aan de rand van het bos

BerichtGeplaatst: Za, 9 Jul. 2011, 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

idd, als je het zelf wil doen best enige €€ extra investeren in goed gereedschap. hoewel ook daar enige creativiteit een boel besparingen oplevert, vooral voor de KTM special tools.
mijn NAkettingen bleven ook ratelen, zo rond de 43000km. omdat het dan toch openging, ineens kettingen, spanners en pompveertje vervangen.
meten leerde dat zowel veer als spanners buiten tolerantie waren. ook de oude kettingen waren iets uitgerokken. het geratel is weg nu.
ik had het in stapjes kunnen doen, of eerst de oliedruk testen, maar ik ga ervan uit dat ik nu safe zit voor de volgende 40000.

bij die operatie ook gemerkt dat, ondanks grondig spoelen 10000km daarvoor, er op sommige plaatsen weer residu te vinden was in het koelwatersysteem. de grijze dichting doet het wel nog perfect.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Za, 9 Jul. 2011, 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

Oke Bert, dat is eigenlijk wat ik wil horen, mijn vermoedens zijn bevestigd. Mijn planning is idd;
NA-kettingspanners, ketting+tandwieltjes (is de kosten niet) en het overdrukventiel van de oliepomp (hebik al) aanpakken en dan nog ff de kleppen stellen.

Dit staat eigenlijk van de winter op de planning. Maar als Wout aanum wil, kan hij mij altijd bellen of mailen en dan kunnen we misschien samen met Rene de zaak slopen en weer opbouwen. Rene heeft namelijk al wat ervaring opgedaan met de kleppen. Ik kan redelijk gestructureerd sleutelen (denk ik) en Wout .. die kan dat denk ik ook wel bucktooth

Dus Wout, heb je interesse ... 3 halve hanen is gelijk 1 kip. Zou ik zeggen.
Wat hier besproken is, is voor motorhuis Venlo abrakadabra.

Mannen bedankt

_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wtr500



Geregistreerd op: 20-8-2010
Berichten: 381
Woonplaats: Stevensweert

BerichtGeplaatst: Za, 9 Jul. 2011, 19:24    Onderwerp: Reageer met quote

Haha. Just say the word! Het scheelt dat mijn NA-kettingspanners net nieuw zijn, en met de wetenschap der er een dikke 20.000km mee gereden is wilde ik die ketting en tandwielen even laten zitten tot na Afrika.

Mijn planning dus: oliepompveertje en dat ding wat erbij zit, koppelingssproeier, bougies en kleppen stellen. Ik bel je morgen wel ff, heb van Rene je nummer gekregen, maar voor vandaag zit mn planning vol en ben ik eigenlijk pas net wakker. (Nee, niet lui, maar nachtdienst gehad)wink2

_________________
www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
koen warnar



Geregistreerd op: 16-5-2006
Berichten: 994
Woonplaats: Nieuwstadt

BerichtGeplaatst: Zo, 10 Jul. 2011, 2:56    Onderwerp: Reageer met quote

heb de komende 3 dagen ook nachtdienst. Dus bellen na 18.00uur aub
_________________
mooi spul...hè!?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif