Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
john68
|
Geplaatst: Di, 28 Jun. 2011, 23:20 Onderwerp: |
|
|
En als ie nou eens af en toe met een warme ( hete , 5 blokjes ) motor moeilijk in z,n vrij te krijgen is ( springt meteen door naar z,n 2 of andersom 1) waar zou dit dan aan kunnen liggen ? zit pas nieuwe pomp op (dipi) dus daar denk ik dat het niet aan ligt. Dit euvel heeft hij wel sinds de laatste +- duizend km . Hij heeft 17000 gelopen ,kunnen de platen dan al versleten zijn ? ( verkeerde olie ? ) |
|
Naar boven |
|
 |
rene+adventure

|
Geplaatst: Wo, 29 Jun. 2011, 9:23 Onderwerp: |
|
|
Vanwege mijn kopplingsprobleem ietwat rondgeneusd op div.fora's:
Blijkt (volgens sommigen die het kunne weten dat de adventure toch erg gevoelig is voor het wisselen van de verschillende merken olie. ( citaat Schradt, duitste forum). Kan makkelijk leiden to slippende koppeling. Eenmaal geslipt zijn ze al gauw verglaasd en kun je ze weggooien.
Zelf de indruk gehad dat dit ook bij mij het geval is geweest. Na wisseling van merk Olie begon deze te slippen.
Ook gelezen dat het toch relatief vaak voorkomt dat koppelingsplaten slijten met relatief weinig kilometers.
Ik blijf in de toekomst zoveel mogelijk bij een merk. Zelfs een restant van het ander merk heeft mogelijk invloed op het aangrijpen van de platen, aldus reviews. Harde bewijzen zouden er niet voor zijn maar ik zelf riskeer het niet meer. ( Kost wat te veel...)
Verder tip;
Mocht je ze er ooit uithalen. Zorg dat de platen in precies dezelfde volgorde blijven. Anders kan dit tot problemen leiden.
Om ff op je vraag terug te komen. 17.000 km is vroeg, maar is ook geen uitzondering. Kan dus wel.
Verder oorzaken van versleten koppl.platen.: oa.
Centrale moer los, drukstift ingeseten ( alumuminiumvanaf 2003 en 2004, vanaf 2005 stalen versie) versie, oiljet verstopt ( is update vanaf 2009 van).
Kan trouwens meerder oorzaken hebben maar dit zijn denk ik de meest voor de hand liggende en ook de meest makkelijk op te lossen. Anders zul je wat dieper moeten kijken (kopp.drukversterker en hier achterliggende delen, zoals veertjes, palletjes etc). _________________ You once life forever, ride the KTM adventure |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|