lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

aanpassing vering (N)
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
harie

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 20:36    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Rene,
Ik heb mijne ook laten verhogen, hebben we het wel es over gehad, 990s van 2006, naar de hoogte van een 990r. Voor hebben ze de veren van een r en andere kunstof bussen, nieuwe olie en afdichtingen. En achter heb ik mijn orginele schokbreker behouden, hier hebben ze alleen een vulbus tussen gezet, dus hij staat wel hoger, maar de veer en de veerweg zijn hetzelfde gebleven. Kan de rekening niet zo snel vinden, maar ik heb er geen 500,- voor betaald. Dit alles bij WP in Mol, aardige luitjes overigens.
De middenbok en zij-standaard heb ik doorgeslepen en een bus tussen gelast, zie je niets van, wil ik voor jou ook wel maken. Zoals eerder al es gezegd, kom mijn moter maar es halen voor een ritje, kan je proberen of het iets is voor jou.
grts Harie
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

over de achterdemper.

Ik heb zelf 50'000km gereden met diverse rallies (o.a. 4e overall bij de profi van de Tuareg rally, dus tussen de EXCtjes etc) en 1e bij de OER, alles met een originele achterveer (2004 950S). daarna laten reviseren omdat de rebound naald vast zat. Inwendig was ie op zich prima, gewoon nieuwe afdichting en nieuwe geleider en nieuwe olie, ok.. en een nieuwe roundnaald... Stang etc alles ok.

ps.: Je kunt met elke motor op reis, waar je ook maar heen wil, dat hebben er genoeg bewezen. Zolang je vering het doet en niet stuk gaat, hoef je je geen zorgen te maken om 2cm meer of minder, als je geen rally wil rijden maar een reis wil maken....

rene+adventure

BerichtGeplaatst: Vr, 21 Jan. 2011, 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

He Harie... Ik denk dat de R zeker te hoog voor me is...Bij Rally's misschien wel nog te overwegen maar wat ik zoek is een fiets waarmee ik de combi reizen en offroad kan doen.
Wat me opviel is tijden de offroadritten dat hij wel eens doorsloeg dus alleen daarvoor wil ik al iets aan de vering doen. Bepakt (tijdens reizen) zakt de motor ook nog eens. (De zijstandaard is dan al gauw te lang) Vandaar de overweging op te hogen. Ook zoals gezegd de dikke tank (een lange range is wel lekker in Afrika denk ik..) en de toch al ietwat zwakke voorvering wil ik daarom optimaliseren. Volgens mij slaat hij tijdens offroad met volle bepaking toch eerder door. We komen als het goed is door Soedan en nog wat van die lekkere landen met hele fraaie stukjes met dito kuilen...Maar misschien ben ik wel te zeer een perfectionist in deze...

Verhogen heeft voor Rallys denk ik zeker zijn voordelen. Dr.Bean schrijft het al. (en hij kan het weten) maar de offroad ritten die ik soms reed bij Ad Ketelaars waren ook soms technisch en dan wil je naar mijn idee weer geen te hoge motor een stevig voetje aan de grond zo nu en dan geeft zo nu en dan weer wat meer vertrouwen. Dus als ik hem hoger zet in mijn geval meer hoogstens naar de 2005 S. In jou geval zal de R beter zijn. (Je bent ook weer een paar maatjes groter).

Dus ook nu weer: alles heeft zijn voor... en ...nad...Kwestie van keuzes maken. Maar toch bedankt voor je aanbod. Wil zeker op je bike nog eens op rijden.

Begin eerst eens met de Bean setting.... Als dit nog niet bevalt gaat hij de lucht in... en mocht dit nog niet bevallen dan gaan we de wolken in met de R species (heb wel hoogtevrees) grin

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: