pieterg1000
Geregistreerd op: 24-10-2010 Berichten: 8 Woonplaats: Culemborg
|
Geplaatst: Za, 8 Jan. 2011, 23:44 Onderwerp: |
|
|
Update,
Ik ben weer een aantal uurtjes aan het knutselen gegaan. Na het eerder vervangen van de koppelingszuiger, die uiteindelijk na het plaatsen van de juiste ringetjes perfect werkte, was het tijd voor wat klein onderhoud.
Allereerst eens de olie uit het blok laten lopen, de filters vervangen / schoongemaakt. Daarna ben ik begonnen met de koppelingsstift. Deksel eraf, de drukgroep losgehaald en aan de andere kant de koppelingscilinder losgeschroefd. Stift eruit en de nieuwe erin. De nieuwe is zoals bekend 1 geheel en een millimeter of 2 langer. Zal dus weer even moeten pielen met de ringetjes. Boel weer in elkaar geschroefd (tip vanaf advrider; op de boutjes van de drukgroep een druppeltje loctite).
Op diverse sites gelezen over de oliesproeier die de koppelingsstift van smering voorziet. Deze los geschroefd en met een stukje dubbelzijdig tape uit het gat gevist. Goed schoongemaakt en teruggeplaatst.
Zag dat op mijn motor nog de EPC en SAS gemonteerd zat. Deze ook in een avond eraf gesleuteld. Had alleen problemen om mijn luchtfilterkast eraf te krijgen. Had daar geen ervaring mee en na het los schroeven van de vier klemmen kreeg ik de boel nog niet goed los. Was achteraf te voorzichtig want de rubbers klemmen erg om de inlaten (vallen er netjes omheen). Gaten in de kast gedicht en de officiële dopjes en plaatjes gemonteerd. Nu maar hopen op pekelvrije wegen om de boel te testen.
Op de planning staan nog het wat elektrische accessoires, aansluiting mini 12 v en dergelijke. De winter is nog lang .
Groeten. |
|