lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Welke helm?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Okt. 2010, 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Thorri schreef:
Ik heb deze shark helm. Hij zit lekker. hij heeft wel wat last van wind ruis. En bij regen als je hem helemaal dicht doet beslaat hij bij mijn neus.
Verder ben zeer teverden over de garantie van shark. Ik had en probleempje met het openen van het kinstuk. hij liep vast. Heb zo een nieuwe gekregen zonder gezeur. En de lichtgevende stickers zijn ook leuk.

Heb ik even bekeken en opgehad, ondanks dat ik shark altijd heel goed vond en er ook een paar versleten heb, lijkt deze helm me gewoon heel platiekerig en eerder in de prijs range van bv een Airoh of zo te zitten. Ook heel zwaar.

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Okt. 2010, 12:35    Onderwerp: Reageer met quote

Thorri schreef:
Hoi allemaal.

Als ik die reacties over de ruit en turbulentie hoor moet ik altijd weer denken aan wat Helmut (een oosterrijker en KTM 950 ADV S rijder) mij verteld heeft.
De ruit op de ADV is er niet voor de bestuurder maar voor het beschermen van de GPS, roadbook en dergelijke apparaten. Gewoon geen staan en offroad rijden. Als je zo graag uit de wind achter een schuifpui met dubbelglas wil zitten koop dan een bmw. Een KTM is voor echte mannen en echte mannen zeuren niet. Het zijn zijn woorden, maar ik ben het stiekum wel een beetje met hem eens. Dus ik zeg altijd als je voor een nieuwe motor gaat maak een lange testrit en pak alle wegen waar je normaal op rijd.
Ik zo maar autoplastieken in smile op de kop en rijden.

dienen Helmut zijne moto stond waarschijnlijk meer op de aanhangwagen dan dat hij er mee gereden heeft....al eens geprobeerd om rechtstaand 1000km per dag te doen?

dirk pauwels

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Okt. 2010, 12:40    Onderwerp: Re: Welke helm? Reageer met quote

-Wim-- schreef:
Ik heb vandaag mijn Adventure R gaan afhalen en de eerste 150 km gereden.

Wat me opvalt is de herrie die ik in mijn helm krijg. Ik gebruik een Shoei en een Schuberth ( beide klassieke integraal helmen ).

Op mijn vorige tanker ( 1200GSa ) voldeden deze helmen prima.

Ik ben ongeveer 1.85 m groot. Tot ongeveer 110 km/u is het vol te houden zonder oordopjes, nadien is het gewoon niet meer aangenaam. Welke helmen gebruiken jullie, en vooral hoeveel herrie maken die ?

Of is een hogere ruit een oplossing ?

Alvast bedankt voor de info.

Wim

idem als bij de GS'en vermoed ik, ruit inkorten - weg turbulentie, maar wel meer rijwind, meer regen in je smoel en in je hals en meer vliegen op je vizier....Hoger gaf bij mij nooit een goed resultaat, maar er zijn er die met een spoilertje goede resultaten haalden...Bij de SMT geen turbulentie, met de GS 1200 reed ik met een streetfighter kuipje (heel laag)
zoals hier ook al voorgesteld is kun je de turbulentie verminderen door het vacuum achter de ruit te breken en dat kun je idd door te zorgen dat er ook lucht onder/achter je ruit komt door spacers onder de ruit te steken of zelfs (schuine) gaten te boren onderin je ruit....

Maar oorstopjes zijn het goedkoopste....

Daan

BerichtGeplaatst: Ma, 11 Okt. 2010, 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:

Heb ik even bekeken en opgehad, ondanks dat ik shark altijd heel goed vond en er ook een paar versleten heb, lijkt deze helm me gewoon heel platiekerig en eerder in de prijs range van bv een Airoh of zo te zitten. Ook heel zwaar.

hoe lang was dit geleden?< was dit type 1 of 2 /
het schijnt dat er na type 1 het een en ander aan verbeterd is.

(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv
Naar boven
Thorri

BerichtGeplaatst: Di, 12 Okt. 2010, 8:46    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Thorri schreef:
Hoi allemaal.

Als ik die reacties over de ruit en turbulentie hoor moet ik altijd weer denken aan wat Helmut (een oosterrijker en KTM 950 ADV S rijder) mij verteld heeft.
De ruit op de ADV is er niet voor de bestuurder maar voor het beschermen van de GPS, roadbook en dergelijke apparaten. Gewoon geen staan en offroad rijden. Als je zo graag uit de wind achter een schuifpui met dubbelglas wil zitten koop dan een bmw. Een KTM is voor echte mannen en echte mannen zeuren niet. Het zijn zijn woorden, maar ik ben het stiekum wel een beetje met hem eens. Dus ik zeg altijd als je voor een nieuwe motor gaat maak een lange testrit en pak alle wegen waar je normaal op rijd.
Ik zo maar autoplastieken in smile op de kop en rijden.

dienen Helmut zijne moto stond waarschijnlijk meer op de aanhangwagen dan dat hij er mee gereden heeft....al eens geprobeerd om rechtstaand 1000km per dag te doen?

Ik moet wel toegeven dat herr Helmut veel in de bergen rond zijn dord rijd. En ik denk dat hij maar weinig snelweg kilometers er op heeft zitten.
Maar als je in Oosterijk bent ga je ook niet op de snelweg rijden.

Thorri

BerichtGeplaatst: Di, 12 Okt. 2010, 8:52    Onderwerp: Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
Thorri schreef:
Ik heb deze shark helm. Hij zit lekker. hij heeft wel wat last van wind ruis. En bij regen als je hem helemaal dicht doet beslaat hij bij mijn neus.
Verder ben zeer teverden over de garantie van shark. Ik had en probleempje met het openen van het kinstuk. hij liep vast. Heb zo een nieuwe gekregen zonder gezeur. En de lichtgevende stickers zijn ook leuk.

De helm is zeker wat zwaarder dan andere. Maar systeem helem zijn in het algemeen zwaarder dan andere helmen.
Ik heb de mijn in een aanbiedings week gekocht er zat toen 30% korting op. En toen vond ik het een mooie prijs kwaliteits verhouding.

Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 12 Okt. 2010, 13:42    Onderwerp: Reageer met quote

't Probleem is niet zozeer het lawaai, voor mij, daar zijn idd oordopjes voor. Het grote probleem bij langere snelwegritten zit 'm in de hoogfrequente trillingen van de helm. Ik wordt er slaperig van. Met bril op is 't nog erger. (186cm, integraalhelm)

Oorspronkelijk diende het scherm idd om de apparatuur te beschermen, maar de vorm was anders. Toen de Adv ook moest verkocht worden kwam het scherm dat we allemaal hebben. De looks zijn wel ok, de functie kon beter...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
-Wim--

BerichtGeplaatst: Vr, 15 Okt. 2010, 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rijd nu al enkele dagen rond met z'n opzet spoilertje en dat scheelt toch wel wat.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
petervdc

BerichtGeplaatst: Do, 21 Okt. 2010, 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

-Wim-- schreef:
Ik rijd nu al enkele dagen rond met z'n opzet spoilertje en dat scheelt toch wel wat.

Welk eentje is dat precies ?

m.willems

BerichtGeplaatst: Do, 21 Okt. 2010, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rijd met een Uvex enduro. Wanneer je niet boven de 120 km/h komt valt het allemaal reuze mee. Als ik veel snelweg km's rijd gebruik ik mijn plastieken. Ik ben overigens 1.85 m groot.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
-Wim--

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Okt. 2010, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:
-Wim-- schreef:

Welk eentje is dat precies ?

Dat was er eentje van Touratech dat ik in bruikleen had gekregen van mijn KTM dealer. Ik bol nu al enkele dagen rond met de tourruit van KTM en dat is voor mij nog beter. Ik kan nu probleemloos 130 op de autostrade aanhouden zonder oordopjes.

Alleen voor het offroad gebeuren zal de standaard ruit er terug op gaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Erik 990 SMT

BerichtGeplaatst: Za, 23 Okt. 2010, 11:26    Onderwerp: Re: Welke helm? Reageer met quote

dirk pauwels schreef:
idem als bij de GS'en vermoed ik, ruit inkorten - weg turbulentie, maar wel meer rijwind, meer regen in je smoel en in je hals en meer vliegen op je vizier....Hoger gaf bij mij nooit een goed resultaat, maar er zijn er die met een spoilertje goede resultaten haalden...Bij de SMT geen turbulentie, met de GS 1200 reed ik met een streetfighter kuipje (heel laag)
zoals hier ook al voorgesteld is kun je de turbulentie verminderen door het vacuum achter de ruit te breken en dat kun je idd door te zorgen dat er ook lucht onder/achter je ruit komt door spacers onder de ruit te steken of zelfs (schuine) gaten te boren onderin je ruit....Maar oorstopjes zijn het goedkoopste....

Hallo Dirk,

Interessante opmerkingen die je maakt mbt dat boren.Ben nieuwsgierig en er schieten dusgelijk allerlei vragen door m'n hoofd..... huh2
Welke diameter is het best/handigste ? Hoeveel gaatjes en op welke plek/positie ?
En v.w.b. dat schuin boren...waarom schuin en hoe dan (onder welke hoek en vanaf boven of beneden gezien) ?
Is een sleuf niet 'beter' of is dat moeilijker te realiseren ?
Ik heb wel wat last van Turbulentie op m'n SMT en wellicht is jouw suggestie een optie voor me namelijk.

Bedankt voor reactie alvast thumbsup

Erik.
Naar boven
PHS

BerichtGeplaatst: Za, 23 Okt. 2010, 18:19    Onderwerp: Reageer met quote

uit mijn BMW dagen weet ik dat de RT ruit er zó uitzag:

en dat werkte voortreffelijk met mijn 1m92

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Algemeen Adventure Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: