Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 10 Nov. 2005, 0:46 Onderwerp: |
|
|
Theo.nl schreef: |
Er stak denk ik een ravijntje over !  |
ik denk niet dat een excel velg zoiets overleefd zo hard zijn die nu ook weer niet, het is de kunst van het spaken denk ik  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 10 Nov. 2005, 22:01 Onderwerp: |
|
|
ik heb best wel flinke stenen meegepakt, met 80 toto 120km/h in IJsland, zo dat je ook echt effe een flinke bokkesprong maakt. Dat geeft idd wel deuken in je velg, maar niks wat hierop lijkt hoor.
Nee, dan moet je toch wel voole vaart over een betonblok van 30cm hoog oid gaan. Tis al verbazingwekkend dat de rest wel heel blijft bij zoiets! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Brillie

|
Geplaatst: Ma, 21 Nov. 2005, 22:49 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | ik heb best wel flinke stenen meegepakt, met 80 toto 120km/h in IJsland, zo dat je ook echt effe een flinke bokkesprong maakt. Dat geeft idd wel deuken in je velg, maar niks wat hierop lijkt hoor.
Nee, dan moet je toch wel voole vaart over een betonblok van 30cm hoog oid gaan. Tis al verbazingwekkend dat de rest wel heel blijft bij zoiets! |
idd de motor zou haast doormidden breken, zou het niet een fabricage fout kunnen zijn, slecht gegoten of iets dergelijks?
Ik doe niet mee aan de inkoop actie, rij wel wat zandpaden links en rechts maar ik red me prima met de standaard banden.
De ktm is me iets te duur om ermee te crossen, dan koop ik wel een handelbaare crosser. _________________ Jaja |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Zo, 27 Aug. 2006, 21:48 Onderwerp: |
|
|
Waarom zijn de exel velgen zoveel beter?
Ad |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Ma, 28 Aug. 2006, 2:01 Onderwerp: |
|
|
ATAK schreef: | Waarom zijn de exel velgen zoveel beter?
Ad | excel velgen zijn harder en de kunst van het spaken  |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 28 Aug. 2006, 18:23 Onderwerp: |
|
|
aluminium soort is eenvoudig weg harder/taaier, maar ook: De velg is smaller en daardoor worden de krachten bij een deuk van een steen ofzo natuurlijk gewoon minder groot.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ATAK

|
Geplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 22:21 Onderwerp: |
|
|
Vanavond mijn oude scorpion eraf gehaald en een nieuwe eropgezet. Dit om ook eens te kijken of mijn zelfgemaakte "beadbreaker"werkt. Nou niet dus . Hij krijgt hem niet over het randje binnen de velg. Ik heb zelfs het schroefdraad gemold hiermee. Alleen als je dat apparaat een heel eind indraaid en dan kan je met een bandenlichter de band van de rim afkrijgen. Erop leggen is verder geen probleem. Wat zal ik doen? Een stevigere draadeind in het apparaat maken en toch hiermee verder modderen of 250 euro extra besteden aan een andere achtervelg, dit alles natuurlijk ivm mijn reis. Probleem is dat ik alle banden al binnen heb en alles 150/18 is. Kunnen die ook op de 140 velg?
Ad _________________ IT WAS GREAT TO DRIVE A LC 8. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 11 Apr. 2007, 22:30 Onderwerp: |
|
|
Nee Ad, geen 150 band op een 2,5 velg.. dat zou ik niet doen.
Ik heb nog een andere optie voor je... klinkt misschien een beetje gek maar het werkt wel.
- Je kan , met enig geduld, met een kleine flex of een goede powervijl de verhogingsrand in de originele velg wegslijpen. Daarna is het geen probleem meet om de badn eraf te krijgen.
Het probleem zit heb namelijk in die extra dikek rand, die bedoeld is om de band normaal op de velg te houden als ie onverhoops lek raakt, zodat je dan een beetje door kan rijden en geen enge dingen krijgt (een soort safety bij lekrijden). Dit ben je dan natuurlijk kwijt.
Ik had het bij mijn originele achtervelg gedaan en het werkte prima. Nu heb ik Excel (als extra set wielen)
Anderzijds is een Excel natuurlijk ook wel mooi... maar dan moet je die TKC's terugwisselen naar 140/80's _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Do, 12 Apr. 2007, 9:49 Onderwerp: |
|
|
Misschien een idee om die lastige rand slechts over een lengte van bv 10 cm weg te halen? (wel onthouden of markeren WAAR je dat doet).
Je hebt dan een begin om de band er af te lepelen, de rest lukt daarna ook wel lijkt mij. _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
TOON
|
Geplaatst: Do, 12 Apr. 2007, 12:37 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Ik had het bij mijn originele achtervelg gedaan en het werkte prima. Nu heb ik Excel (als extra set wielen)
|
Nu ben ik aan het kijken/overwegen om ook een extra set velgen met banden aan te schaffen.
Welke maat velgen heb jij van excel? Zijn die ook met dikkere spaken voorzien?
Als banden overweeg ik Mich. Baja's |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Do, 12 Apr. 2007, 17:08 Onderwerp: |
|
|
Ik denk dat 1.85 en 2.50 de mooiste maat is voor zo'n dikke brommer met alleen offroad banden er op.
Ook ik ga nog voor de oost europa rally die rand weg slijpen, als het kan met een bovenfrees. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 12 Apr. 2007, 17:58 Onderwerp: |
|
|
Daan,
Dat vind ik een slim idee!! waar ik zelf nog niet aan gedacht had.
Je kan het iig proberen, als het niet werkt, haal je alsnog de rest weg.
je hebt wel wat meer dan 10cm nodig denk ik, maar neem 20 a 25cm aan iedere kan t van de velg, liefst niet tegenover elkaar, maar aan de andere kant van het wiel (das voor de balance ook nog beter).
EXCEL velgen: 2,5 achter, 1.85 is volgens mij de mooiste maat, heb ik ook. maar 1.6 voor kan ook.
Voor past dan een normale 90/90 21"achter een 140/80 18". Dan heb je meteen keuze uit een mooi scala banden die geschikt zijn voor zware offroads (en tot 170 km/h)
het KAN met de originele spaken. dan moet je alleen de spaaknippel gaten vrij groot laten boren (de originele nippels zijn erg dik). Het kan ook met rvs spaken en iets dunnere nippels (beste gewoon bij Haan-Wheels bestellen, of geheel daar laten doen). _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
TOON
|
Geplaatst: Do, 12 Apr. 2007, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de info, ik weet nu wat te doen en ga een set bestellen.
Geen goedkope oplossing helaas, maar ik voorzie heel wat wissels van de set in mijn woonplaats. (Almere) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 13 Apr. 2007, 8:29 Onderwerp: |
|
|
Het makkelijkst is een 2e set wielen.
Als je een tijdje zoekt kan je voor een redelijke prijs een 2e hands set kopen (met bijv blanke velgen, die zijn er meer). Let daarbij op dat je er ook remschijven bij hebt en liefst ook een kettingdrager, maar die is evt makkelijk over te zetten.
Die extra set laat je dan omspaken naar Excel of dergelijk. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Vr, 13 Apr. 2007, 16:35 Onderwerp: |
|
|
Waarom ook een kettingdrager? ik gebruik er maar een, bewust omdat de tandwielen dan slijten zoals het hoort. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
|