Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
PHS
Geregistreerd op: 11-5-2010 Berichten: 257 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Vr, 12 Nov. 2010, 15:49 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: |
Als je omvalt dan rij je te zacht. Hoe sneller je gaat des te meer de motor op zijn lijn wil blijven. |
<windkracht 4 = 120km/h
tussen 4 en 6 = 140km/h
>6 = >160km/h
 _________________ ex. KTM 950 Adventure 2005 |
|
Naar boven |
|
 |
Nocer

Geregistreerd op: 11-6-2009 Berichten: 307
|
Geplaatst: Vr, 12 Nov. 2010, 17:36 Onderwerp: |
|
|
Ik rij bij windkracht 0 al preventief 160.  _________________ “Not all those who wander are lost.” – J. R. R. Tolkien
KTM Adventure 990 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
Geregistreerd op: 28-10-2009 Berichten: 292
|
Geplaatst: Vr, 12 Nov. 2010, 18:32 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: | Ik rij bij windkracht 0 al preventief 160.  |
 |
|
Naar boven |
|
 |
Daan

Geregistreerd op: 27-11-2004 Berichten: 3676
|
Geplaatst: Vr, 12 Nov. 2010, 19:22 Onderwerp: |
|
|
Het ging anders vandaag ook weer best hoor,
met woonwerk verkeer over de van Brienenoordbrug met die storm  _________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Vr, 12 Nov. 2010, 19:56 Onderwerp: |
|
|
och vandaag 21 km richting Europoort met windkracht 8 op de kop....op een fiets met trappers......wat nou windvlagen  |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Za, 13 Nov. 2010, 0:53 Onderwerp: |
|
|
Nocer schreef: |
Als je omvalt dan rij je te zacht. Hoe sneller je gaat des te meer de motor op zijn lijn wil blijven. |
Dat heb ik ooit tegen oom agent gezegd
Hij was helaas niet onder de indruk  _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Za, 13 Nov. 2010, 1:23 Onderwerp: |
|
|
Nu, windvlagen en windvlagen zijn twee natuurlijk. Zoals het tot nu toe is, is het nog best berijdbaar. Enkel opletten op bruggen en op open vlaktes enzo.
Toen ik m'n Adventure pas had, ben ik er tijdens een heuse storm eens mee naar het noorden van Antwerpen gereden. Had een afspraak waar ik persé naar toe moest. Was ergens in Berendrecht, ik vergeet het nooit.
Windvlagen, storm, niet normaal ...er was een moment dat ik bijna een kwartier stilgestaan heb op een wegje tussen 2 grote weilanden en m'n motor tegen een paal geklemd hield terwijl ik erop zat. Stevige regen erbij, die volledig horizontaal vloog. Eén arm aan het stuur, één arm aan de paal. Dit nadat ik eigenlijk gewoon van de weg geblazen was . 't Was dat of tegen de grond met het hele kraam .
Is zo één van die momenten da'k mezelf ter plekke voor idioot staan uitmaken heb . _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

Geregistreerd op: 16-4-2006 Berichten: 356 Woonplaats: Veluwe
|
Geplaatst: Za, 13 Nov. 2010, 10:59 Onderwerp: |
|
|
burgerking schreef: | wat nou windvlagen  |
ik laat ook weleens een wind ...dan moet je pas dekking zoeken...  _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
Erik 990 SMT
Geregistreerd op: 28-10-2009 Berichten: 292
|
Geplaatst: Za, 13 Nov. 2010, 13:29 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | .....
Is zo één van die momenten da'k mezelf ter plekke voor idioot staan uitmaken heb . |
Bij mij hangt dat zelfs niet af van weersomstandigheden en hoeft ook niet motor-gerelateerd te zijn  |
|
Naar boven |
|
 |
burgerking
Geregistreerd op: 4-9-2005 Berichten: 420
|
Geplaatst: Za, 13 Nov. 2010, 18:11 Onderwerp: |
|
|
BikeBrother schreef: |
ik laat ook weleens een wind ...dan moet je pas dekking zoeken...  |
Oh was jij dat , ik heb de DCMR al gebeld dus je zal binnenkort wel bezoek krijgen  |
|
Naar boven |
|
 |
|